Την εικόνα μιας πόλης που αλλάζει σταδιακά μέσα από μεγάλα έργα τα οποία βελτιώνουν την καθημερινότητα, την ποιότητα ζωής και την κάνουν πιο προσιτή στους επισκέπτες της, παρουσίασε από τη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σε συνέχεια των όσων είχε εξαγγείλει πέρυσι από τη ΔΕΘ και με αφορμή τα φετινά εγκαίνια, ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με τους παραγωγικούς και τους επιστημονικούς φορείς της πόλης και ανακοίνωσε παρεμβάσεις στις υποδομές, στην υγεία και την πρόνοια, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, αλλά και αναπλάσεις και επεμβάσεις που αναβαθμίζουν σημαντικά τη Θεσσαλονίκη πολιτιστικά, αθλητικά και ως προς την πρόσβαση σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.

Τα έργα αυτά είναι πάνω από 30 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030. Οι άξονες στους οποίους θα ξεδιπλωθούν είναι τέσσερις: υγεία και πρόνοια, επιχειρηματικότητα και καινοτομία, αναπλάσεις και επεμβάσεις που αναβαθμίζουν σημαντικά τη Θεσσαλονίκη πολιτιστικά, αθλητικά και ως προς την πρόσβαση σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.

Μερικά από τα πιο εμβληματικά είναι τα εξής:

Το μετρό

Μετά από πολλές δυσκολίες, το μετρό έχει μπει σε τροχιά ολοκλήρωσης. Πιο αναλυτικά, με τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τον Ιδιωτικό Φορέα, που θα αναλάβει τη Συντήρηση και τη Λειτουργία του Μέσου, έκλεισε και η τελευταία εκκρεμότητα. Όπως τόνιζαν κυβερνητικές πηγές επελέγη το μοντέλο των ΣΔΙΤ γιατί στη συμφωνία που θα προκύψει μετά από διεθνή διαγωνισμό θα μπουν συγκεκριμένοι αυστηροί όροι για τη λειτουργία του Μετρό και δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις.

Επίσης, ο σταθμός στη Βενιζέλου έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζεται και το έργο του Μετρό εξελίσσεται με βάση το χρονοδιάγραμμα. Υπολογίζεται ότι στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και αρχαία.

Το Flyover

Σε ό, τι αφορά το FlyOver, κυβερνητικοί αξιωματούχοι σημείωναν ότι υπάρχει πρόοδος σε αυτό το σημαντικό έργο καθώς η σύμβαση με τον ανάδοχο πηγαίνει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο με στόχο να έχει υπογραφεί έως τα μέσα του Οκτωβρίου και εντός του 2022 θα υπάρχουν εργοτάξια προκειμένου να αρχίσει η κατασκευή». Το Flyover είναι το πρότζεκτ για την αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για έναν «δρόμο πάνω από το δρόμο» και την μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

Το νέο ογκολογικό νοσοκομείο

Το νέο Ογκολογικό Νοσοκομείο θα κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη, στο πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου, για το οποίο προχωρά γρήγορα η ωρίμανση των σχετικών μελετών.

Η έκταση ήδη έχει παραχωρηθεί και το νέο ογκολογικό νοσοκομείο θα γίνει κοντά στα δύο υφιστάμενα νοσοκομεία, στο 424 ΓΝΣ και στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, σε μία περιοχή όπου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο Πάρκο Υγείας με σημαντικές υπερτοπικές υποδομές περίθαλψης.

Αλλάζει το παραλιακό μέτωπο

Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο εγχείρημα που έχει να κάνει με την πλήρη αναδιαμόρφωση του παραλιακού μετώπου της πόλης. Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων προϋπολογίστηκε σε περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ. Θα έχει συνολική έκταση 40 χιλιόμετρα και εκτείνεται σε 7 δήμους της πόλης. Η ανάπλαση είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2023 η υπογραφή του προεδρικού διατάγματος. Στη συνέχεια θα προκηρυχθούν διεθνείς αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί. Υπολογίζεται ότι αν τα έργα αρχίσουν το 2025 θα ολοκληρωθούν το 2030.

Ενιαίο παραλιακό μέτωπο από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι

Το παραλιακό μέτωπο μήκους 40 χλμ. από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι χωρίστηκε σε τρεις περιοχές:

Το τμήμα δυτικά του Λιμανιού (Γαλλικός – ΟΛΘ ) με επιμέρους ενότητες:

*Τον κηρυγμένο υγροβιότοπο ως εθνικό πάρκο.

  • Το τμήμα με διαβρωμένη ακτογραμμή και υποβαθμισμένη παράκτια ζώνη με συγκέντρωση

αποθηκών πετρελαϊκών προϊόντων.

Το παράκτιο τμήμα του αστικού ιστού (ΟΛΘ – Περιφερειακή Τάφρος) με επιμέρους ενότητες:

  • Το τμήμα βορείως του λιμανιού του.

*Το ρυθμισμένο πολεοδομικά με τον ανασχεδιασμό του Hebrard διαμορφωμένο τα τελευταία 100 χρόνια κέντρο της πόλης.

*Το αντίστοιχο διαμορφωμένο τα τελευταία 60 χρόνια και πρόσφατα αναπλασμένο τμήμα της νέας παραλίας.

*Το τμήμα σε λειτουργική ασυνέχεια λόγω φυσικού ανάγλυφου με τον αστικό ιστό της Καλαμαριάς.

*Το εξωαστικό τμήμα έως το αεροδρόμιο με υποβαθμισμένη ακτογραμμή.

  • Το νότιο περιαστικό τμήμα (Αεροδρομιο – Αγγελοχωρι) με επιμέρους ενότητες.

*Το τμήμα με διαβρωμένη ακτογραμμή και υποβαθμισμένη παράκτια αδόμητη ζώνη.

  • Το τμήμα με υποβαθμισμένη ακτογραμμή σε συνέχεια οικιστικής περιοχής του Δήμου Θερμαϊκού

Δυο γήπεδα για τη Θεσαλονίκη

Η ολοκλήρωση του Προεδρικού Διατάγματος για το γήπεδο του ΠΑΟΚ και η πολύ γρήγορη ωρίμανση της διπλής ανάπλασης με μετακίνηση του γηπέδου του Άρη σε οικόπεδο του ΟΑΕΔ είναι γεγονός όπως και μια σημαντική ανάπλαση στον χώρο του παλιού Χαριλάου.