Άλλα έβλεπαν οι Άγγλοι μελετητές που έδωσαν τα… φώτα τους και στους Έλληνες εκδότες και άλλες είναι τελικά οι εξελίξεις.

Το 2004 με αφορμή την ανάπτυξη του διαδικτύου Ελληνικές εκδοτικές εταιρίες εμπιστεύονται ξένους (Άγγλους κατά κύριο λόγο) μελετητές σχετικά με το μέλλον του έντυπου τύπου. Ήταν η εποχή που το internet στην Ελλάδα ήταν ακόμα για λίγους και ψαγμένους ενώ σε Ευρώπη και Αμερική γνώριζε ήδη τεράστια άνθιση. Οι εμπειρογνώμονες ήταν καθησυχαστικοί. Ο αναγνώστης των εντύπων, είπαν, θέλει να πιάνει χαρτί στα χέρια του. Θέλει να ξεφυλλίζει.
Έξι χρόνια μετά ο Τύπος στην Ελλάδα περνάει την μεγαλύτερη του κρίση, με ραγδαία μείωση κυκλοφοριών εφημερίδων αλλά κυρίως περιοδικών. Παράλληλα ο μέχρι πρότινος ιντερνετικά αναλφάβητος Έλληνας εμπιστεύεται τα sites για την ενημέρωση του.
Εκείνοι όμως που επλήγησαν περισσότερο από όλους είναι οι Αμερικάνοι και οι Βρετανοί. Επίσημες μετρήσεις έδειξαν πτώση στις πωλήσεις εφημερίδων σε ποσοστά 30% και 25% αντίστοιχα μόνο για το έτος 2007 ενώ οι επόμενες χρονιές είναι εξίσου απογοητευτικές. Μεγάλη είναι η κρίση και στα περιοδικά καθώς ολόκληροι κολοσσοί βλέπουν τα δεδομένα να αλλάζουν και αναζητούν λύσεις στο διαδίκτυο ή σε συγχωνεύσεις.