Ανεπαρκές το δημόσιο σχολείο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών συγκριτικά με τα φροντιστήρια

Έρευνα σε 370 μαθητές γυμνασίων και λυκείων


ΕΛΛΑΔΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
16:01
10/11/2013
Ανεπαρκές το δημόσιο σχολείο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών συγκριτικά με τα φροντιστήρια
4
loading

Ανεπαρκές αποδεικνύεται το δημόσιο σχολείο ως προς την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Παρά το γεγονός ότι εδώ και χρόνια οι ξένες γλώσσες έχουν ενταχθεί στο δημοτικό, τα παιδιά συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα κέντρα ξένων γλωσσών αφού σε ποσοστό 90% παρακολουθούν μια ξένη γλώσσα εκτός του σχολείου.

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τον εκπαιδευτικό και διδάκτορα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Παπαοικονόμου σε δείγμα 370 μαθητών γυμνασίων και λυκείων των νομών Φωκίδας και Φθιώτιδας.

Οι μαθητές μέσα από τις απαντήσεις που έδωσαν υποστήριξαν ότι η παρεχόμενη γνώση ξένων γλωσσών από το δημόσιο σχολείο υστερεί σημαντικά έναντι του φροντιστηρίου. Συγκεκριμένα το 70% των μαθητών δήλωσε ότι τα φροντιστήρια υπερτερούν στον τομέα αυτό ενώ στο 90% ανέρχεται το ποσοστό των μαθητών που υποστήριξαν ότι τα φροντιστήρια τους προετοιμάζουν καλύτερα για τη λήψη ενός πτυχίου.

Άλλα δυο πλεονεκτήματα των φροντιστηρίων είναι η χρήση οπτικοακουστικών μέσων (90%) και ο μικρός αριθμός των μαθητών (80%). Ο μοναδικός τομέας όπου το σχολείο υπερτερούσε έναντι του φροντιστηρίου ήταν στο περιβάλλον.

Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο που καταγράφει η έρευνα είναι ότι η χρήση των νέων τεχνολογιών βοηθά στην εκμάθηση ξένων γλωσσών γεγονός που έρχεται να το επιβεβαιώσει και παλιότερη μελέτη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σύμφωνα με την οποία οι νέες τεχνολογίες θεωρούνται καθοριστικός παράγοντας στη διδασκαλία γενικά και ιδιαίτερα στη διδασκαλία ξένων γλωσσών.

Εκτός από τις νέες τεχνολογίες οι μαθητές υποστηρίζουν ότι η εκμάθηση των ξένων γλωσσών είναι πετυχημένη όταν ξεκινά από τις μικρές σχολικές τάξεις ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και ο χωρισμός των μαθητών σε τμήματα ανάλογα με το επίπεδό τους.

Στα συμπεράσματα της έρευνας ο ερευνητής αναφέρει ότι είναι πασιφανής η έλλειψη εμπιστοσύνης των μαθητών προς το δημόσιο σχολείο όσον αφορά την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Ο ερευνητής βέβαια αναφέρει ότι όπως αποδείχθηκε και από άλλες έρευνες μια αιτία της τάσης των μαθητών να επιλέγουν το φροντιστήριο αποτελεί και το γεγονός ότι στο φροντιστήριο επειδή πληρώνουν αναγκάζονται και μαθαίνουν.

Επίσης σε παλαιότερες έρευνες έχει υποστηριχθεί ότι από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός δεν αξιολογείται με τα κριτήρια του ιδιωτικού τομέα δεν πρόκειται να παράγει αξιόλογο εκπαιδευτικό έργο.

Η έρευνα αποδεικνύει ότι υπάρχουν και ενδοσχολικά προβλήματα που μειώνουν την αξία των ξένων γλωσσών αφού οι μεγάλες τάξεις με μαθητές με διαφορετικό επίπεδο και η έλλειψη εποπτικών μέσων δίνουν μια αίσθηση προχειρότητας. Θετικό πάντως κρίνεται από τον ερευνητή η θεσμοθέτηση του κρατικού πτυχίου γλωσσομάθειας για το οποίο θα πρέπει να δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να δίνουν εξετάσεις στα πλαίσια του σχολείου.

Καλόγηρος Βασίλειος

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar giannis

    Τώρα το κατάλαβαν? η ΟΛΜΕ τι λεει για αυτο? πάλι το κράτος και ο ιμπεριαλισμός φταίει?

  2. avatar manolios

    Πραγματικά, χρειάζεται να είσαι καθηγητής πανεπιστημίου για να συγκρίνεις το μάθημα στο δημόσιο σχολείο με τα φροντιστήρια;;;;;;;;;

  3. avatar LAZAROS

    Αυτό είναι το δημόσιο σχολείο. Υπάρχει απλά για να υπάρχει και για να βολεύονται πολλοί, μα πάρα πολλοί, κηφήνες κομματόσκυλα, που παριστάνουν τους δασκάλους και βαυκαλίζονται ότι προσφέρουν στην κοινωνία μια δωρεάν παιδεία. Όλοι αυτοί οι ΔΗΘΕΝ εκπαιδευτικοί πληρώνονται από το υστέρημα του δοκιμαζόμενου λαού προσφέροντας ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΕΡΓΟ. Υπάαρχουν όμως και ΔΗΘΕΝ προοδευτικά κόμματα που τους στηρίζουν προσφέροντας ΔΗΘΕΝ υπηρεσίες στ λαό. Τί υποκρισία θεέ μου!!!!

    1. avatar giannis

      Η μειοψηφία των καθηγητών κάνει σωστά την δουλειά της.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει