Κινητές «βόμβες» είναι χιλιάδες οχήματα σε όλη την Κρήτη, τα οποία είναι ανασφάλιστα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και δεδομένου ότι όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες αδυνατούν να πληρώσουν τα ασφάλιστρα, σύμφωνα με το goodnet.gr.

Στην Κρήτη κυκλοφορούν, σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 100.000 ανασφάλιστα οχήματα όλων των τύπων σε ένα σύνολο 550.000 των οχημάτων που κυκλοφορούν. Ο νομός Ρεθύμνου φαίνεται να κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις στη λίστα των νομών με τα ανασφάλιστα οχήματα, αφού εκτιμάται ότι στο σύνολο των 62.500 οχημάτων που κυκλοφορούν, τα 14 χιλιάδες περίπου, δηλαδή 1 στα 4 οχήματα, είναι ανασφάλιστα.

«Αυτά τα οχήματα είναι εν δυνάμει αποσφραγισμένες βόμβες και αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, τότε το πρόβλημα θα γίνει ακόμα πιο σοβαρό», σημείωσε στην Κρητική Επιθεώρηση ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης, Γιάννης Λιονάκης, μιλώντας για το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων, σημειώνοντας ακόμα πως πρόκειται για ένα «βαθιά αντικοινωνικό θέμα το να είσαι ανασφάλιστος, γιατί πολύ απλά μπορεί να καταστραφείς».

Στο νομό Ρεθύμνου κυκλοφορούν περίπου 25 χιλιάδες Ι.Χ.Ε., 15 χιλιάδες Ι.Χ.Φ., 95 λεωφορεία, 13 χιλιάδες μοτοσυκλέτες και 7 χιλιάδες μοτοποδήλατα (μέχρι 50 κυβικά). Από αυτά, εκτιμάται, σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη, ότι τα 13.500-14.000 είναι ανασφάλιστα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στους πρώτους μήνες του 2012 έχουν αυξηθεί κατά 18% οι ζημιές που καλούνται να αποζημιώσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες και το ταμείο του επικουρικού κεφαλαίου, που προκύπτουν από συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται ανασφάλιστα οχήματα.

Το επικουρικό κεφάλαιο καλύπτει ζημιές που δεν καλύπτονται από ασφαλιστικές εταιρείες και ήδη η «τρύπα» που έχει δημιουργηθεί σε αυτό είναι τεράστια. «Το τελευταίο διάστημα εξαιτίας του κλεισίματος πολλών ασφαλιστικών εταιρειών και της αύξησης των ανασφάλιστων Ι.Χ., τα χρέη του επικουρικού κεφαλαίου είναι τόσο υψηλά που αρκεί να σας πως ότι αυτή την περίοδο αποζημιώνονται ζημιές του 2010», πρόσθεσε ο κ. Λιονάκης.

Οι αστυνομικοί της τροχαίας Ρεθύμνου έχοντας υπόψη τους το σοβαρό πρόβλημα που ήρθε ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης κάνουν συνεχείς ελέγχους για τις ασφάλειας των οχημάτων. Είναι, δε, το μοναδικό πρόστιμο του ΚΟΚ που πληρώνεται εξ ολοκλήρου και δεν υπάγεται στην κατηγορία εκείνων που μειώνονται στο μισό, εάν πληρωθεί μέσα στο πρώτο δεκαήμερο.

Το πρόστιμο ανέρχεται στα 250 ευρώ για τις μηχανές, στα 500 ευρώ για τα Ι.Χ.Ε. και τα Ι.Χ.Φ. μέχρι 3,5 τόνους και στα 1000 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία άνω των 3,5 τόνων.

«Όσο η οικονομική κρίση βαθαίνει το πρόβλημα γίνεται εντονότερο και το αντιλαμβανόμαστε στους ελέγχους», είπε στην Κρητική Επιθεώρηση ο διοικητής της Τροχαίας Ρεθύμνου, Αντώνης Ρουτζάκης. «Οι πολίτες μας λένε ότι δεν μπορούν να πληρώσουν την ασφάλεια τους και εμείς το καταλαβαίνουμε, αλλά οφείλουμε να κάνουμε αυτό που πρέπει, δηλαδή να βεβαιώσουμε την παράβαση εάν κάποιος δεν έχει ασφάλεια», συνέχισε.

Από την αρχή του 2012 η αυξητική τάση των οχημάτων που δεν έχουν ασφάλεια είναι εμφανής και στην περιοχή ευθύνης του τμήματος τροχαίας Ρεθύμνου. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία, που δείχνουν ότι μήνα με το μήνα, οι ανασφάλιστοι οδηγοί πληθαίνουν.