Η Μαρίνα Κερεκλίδου μπορεί να μην αποτελεί αναγνωρίσιμο όνομα στην Ελλάδα, στη Σουηδία όμως έχει καταφέρει να χτίσει τη δική της επωνυμία, τόσο ως σχεδιάστρια μόδας όσο και ως στυλίστρια αλλά και καλλιτεχνική διευθύντρια σε άλλους οίκους.

Έχει αποσπάσει τον τίτλο «σχεδιάστρια της χρονιάς», παραμένει εξαιρετικά παραγωγική, έχει ντύσει από την τραγουδίστρια του συγκροτήματος των Cardigans μέχρι την Μπρίτνεϊ Σπίαρς. Δεν το επιδίωξε. Ούτε είναι ο λόγος που επέλεξε να γίνει σχεδιάστρια. Συνηθίζει άλλωστε να λέει ότι φτιάχνει ρούχα για αληθινές γυναίκες και όχι διασημότητες.

Αποφοίτησε από το Beckman’s College of Design στη Στοκχόλμη και τώρα λειτουργεί σαν μέντορας για τους αποφοίτους της σχολής. Σχεδιάζει ρούχα, καμπάνιες, βίντεο, συνεργάζεται με καλλιτέχνες, περιοδικά, τηλεοπτικούς σταθμούς, συμμετέχει σε εκθέσεις σε γκαλερί της Στοκχόλμης (όπως η Wetterling Gallery), συνδυάζοντας την τέχνη με τη μόδα. Ένας γαλλικός οίκος, ο οίκος Busnel, την επέλεξε για να σχεδιάσει τις γυναικείες συλλογές του.

Η ελληνικής καταγωγής ντιζάινερ δημιούργησε τη νέα κολεξιόν για το φθινόπωρο-χειμώνα 2011-12, λανσάροντας καθημερινά ρούχα, κυρίως πλεκτά, ρούχα που φοριούνται και εκτός πασαρέλας, κάτι που δεν θεωρείται αυτονόητο στον κόσμο της μόδας. Αν υπάρχει κάτι που χαρακτηρίζει τη δουλειά της, αυτό είναι ο τρόπος που έχει βρει να συνδυάζει τη θηλυκότητα με οτιδήποτε ανδροπρεπές. Εκείνο που την ενδιαφέρει στη δουλειά της είναι κυρίως η γεωμετρία και η δομή. Και επειδή έχει εργαστεί στο ξεκίνημα της καριέρας της σαν μοντέλο, γνωρίζει από μέσα τα διαφορετικά στάδια της βιομηχανίας. Σε συνέντευξη της στην εφημερίδα «Καθημερινή» δηλώνει ότι εμπνέεται από ταινίες και ότι θαυμάζει την Κοκό Σανέλ.

– Μόδα στη Σουηδία. Και στην Ελλάδα. Υπάρχουν ομοιότητες;

– Yπάρχουν πολύ λίγες ομοιότητες στη σουηδική και την ελληνική μόδα. Στη Σουηδία η μόδα έχει να κάνει με cool ρούχα σε διακριτικές αποχρώσεις, που σου δίνουν την αίσθηση ότι αποτελείς κομμάτι μιας κουλτούρας μόδας. Ενώ η ελληνική μόδα έχει περισσότερο να κάνει με την έκφραση του καθένα μέσα από μια δυναμική συμπεριφορά μόδας, κυρίως για να ξεπροβάλει από το πλήθος.

– Τι σας εμπνέει σήμερα και τι σας κάνει να νιώθετε θλίψη;

– Eμπνέομαι από ταινίες, οτιδήποτε έχει να κάνει με σύγχρονη κουλτούρα, τέχνη, εκθέσεις. Τόσο μοντέρνα, όσο και κλασικά πράγματα. Η σύγχρονη παγκόσμια οικονομία και ειδικά ό,τι συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα με κάνει στα αλήθεια να λυπάμαι. Είναι σαν ν’ ανοίξαμε το κουτί της Πανδώρας για ακόμη μια φορά. Αυτήν τη στιγμή, η ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον είναι το μόνο που μας κρατάει σε εγρήγορση.

Η προσφορά της Κοκό Σανέλ

– Πώς αντιμετωπίζετε τους βασιλικούς γάμους; Ποια γυναίκα θεωρείτε το καλύτερο μοντέλο για να προβάλει τη δουλειά σας;

– Είμαι μεγάλη θαυμάστρια των βασιλικών γάμων, ακόμη κι αν θεωρώ ότι είναι πάντα τόσο συντηρητικοί, τουλάχιστον όσον αφορά το κομμάτι της μόδας. Μεγάλωσα με τον πατέρα μου να μου λέει απίστευτες ιστορίες για πριγκίπισσες και μάγισσες, ιστορίες που τελείωναν πάντα με το γαμήλιο πάρτι, που διαρκούσε 40 μέρες και 40 νύχτες.

Θαυμάζω την Κοκό Σανέλ, το πνεύμα της, καθώς η απελευθέρωση των γυναικών στο ξεκίνημα του προηγούμενου αιώνα έδωσε τη μεγάλη ώθηση στη γυναικεία μόδα σήμερα. Σε εκείνη οφείλεται το γεγονός ότι η γυναικεία γκαρνταρόμπα υιοθέτησε ανδροπρεπή στοιχεία.

– Από τον Αλεξάντερ Μακουίν στον Τζον Γκαλιάνο. Ποιες είναι οι θυσίες που απαιτούνται από τους σχεδιαστές μόδας σήμερα;

– Noμίζω πως για τους περισσότερους σχεδιαστές δεν υπάρχουν καθόλου θυσίες, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Ο κόσμος της μόδας έχει να κάνει με την αποστολή ενός θετικού μηνύματος, βοηθά τους ανθρώπους να δείχνουν ωραιότεροι, εμπνέεται από τους σχεδιαστές που δημιουργούν νέα ιδανικά, δίνοντας στην ομορφιά έναν νέο ορισμό.

– Ποια είναι η πιο ξεχωριστή κολεξιόν σας έως σήμερα και γιατί;

– H πιο ξεχωριστή είναι πάντα η επόμενη κολεξιόν μου. Στην περίπτωσή μας είναι η επόμενη συλλογή για τον οίκο Busnel και την άνοιξη-καλοκαίρι 2012 που παρουσιάζω στην Eβδομάδα Μόδας στη Στοκχόλμη (Mercedes Benz Fashion Week) στις 11 Αυγούστου. Ανυπομονώ να παρουσιάσω τη συγκεκριμένη συλλογή. Θα είναι αισθησιακή και κλασική μαζί.

Οι σταρ του Χόλιγουντ

– Ποια δεκαετία επιλέγετε και γιατί;

– Αγαπώ πολύ τις δεκαετίες του ’30 και του ’40, τις παλιές κινηματογραφικές σταρ του Χόλιγουντ. Ηταν πάντα εξαιρετικά θηλυκές και φορούσαν πάντοτε κολακευτικά ρούχα. Μου αρέσει επίσης και η δεκαετία του ’70, που ήταν επίσης επηρεασμένη από το ’30 και το ’40.

– Πώς φαντάζεστε το μέλλον της μόδας;

– Νομίζω ότι η μόδα θα εξελιχθεί ακόμη περισσότερο με δύο τρόπους. Ο ένας θα είναι η ακόμη πιο γρήγορη και φθηνή μόδα και ο δεύτερος θα είναι η αντίδραση ακριβώς σε αυτό. Αυτά τα ρούχα θα είναι πιο ακριβά και θα τα αγοράζεις για να τα κρατήσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μόδα υψηλής ποιότητας, στην οποία βλέπεις το προϊόν σαν επένδυση. Ετσι φαντάζομαι το μέλλον της μόδας.

Αισθητική θηλυκή και ανδρική μαζί

– Πώς σας αρέσει να παρουσιάζετε τον εαυτό σας;

– Είμαι μια Ελληνοσουηδή σχεδιάστρια μόδας και στυλίστρια. Η αισθητική μου είναι θηλυκή και ανδρική μαζί, κολακευτική και απλή. Ανέκαθεν η αισθητική μου υπαγόρευε να κάνω τις γυναίκες να νιώθουν και να δείχνουν όμορφες, να αισθάνονται σέξι.

– Πιστεύετε στις κριτικές; Ποια είναι η καλύτερη και η χειρότερη κριτική που έχει γραφτεί μέχρι σήμερα για τη δουλειά σας;

– Εως τώρα έχω αποσπάσει πολύ θετικές κριτικές. Η καλύτερη που έχει γραφτεί μέχρι σήμερα είναι «κανείς δεν φτιάχνει μόδα με θηλυκό σεξαπίλ σαν την Κερεκλίδου», από το περιοδικό Habit, που καλύπτει τη σκανδιναβική βιομηχανία μόδας.