Παρότι το «πλαστικό χρήμα» είναι αναγκαίο για το «χτίσιμο» του αφορολόγητου, το Δημόσιο δείχνει ολιγωρία στην προσαρμογή του στα νέα δεδομένα.

Την ίδια ώρα, τα περισσότερα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας δείχνουν να έχουν εξοπλιστεί με τις απαραίτητες συσκευές, με τους επιχειρηματίες να κάνουν λόγο για αύξηση των πελατών που ζητούν να πληρώσουν με χρεωστική, ακόμη και για μικρά ποσά.

Ενδεικτικά του… βαθμού προσαρμογής του δημόσιου τομέα είναι τα εξής σύμφωνα με το Έθνος:

Η ΕΥΔΑΠ αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα εξυπηρετεί κάρτες από το σύνολο των τραπεζών. Προς το παρόν τα τερματικά που έχει εγκαταστήσει εξυπηρετούν μόνο συναλλαγές με την Τράπεζα Πειραιώς, ωστόσο, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας μέχρι τις 23 του μήνα θα είναι δυνατή η εξυπηρέτηση και των υπολοίπων. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η σχετική προεργασία έχει ξεκινήσει εδώ και έξι μήνες αλλά οι ρυθμοί με τους οποίους προχωρεί δεν είναι ευθύνη της ΕΥΔΑΠ.

Στα ΕΛΤΑ, τερματικά έχουν εγκατασταθεί σε περίπου 300 υποκαταστήματα από το σύνολο των 710. Δεκτές γίνονται όλες οι κάρτες, ωστόσο, σύμφωνα με πηγές των εργαζομένων, σε ορισμένα υποκαταστήματα θα μπορούσαν να έχουν περισσότερα τερματικά, ώστε να εξυπηρετούν το σύνολο των αναγκών. Παράλληλα τερματικά δεν υπάρχουν και στα περισσότερα από τα 750 ταχυδρομικά πρακτορεία, ενώ οι εργαζόμενοι ανησυχούν και για πιθανή απώλεια περίπου 2 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο καθώς οι πολίτες που θα θελήσουν να πληρώσουν λογαριασμούς με κάρτα θα προτιμήσουν άλλα σημεία συναλλαγών.

Στα υποκαταστήματα του πρ. ΙΚΑ (νυν ΕΦΚΑ) δεν υπάρχουν πουθενά εγκατεστημένα μηχανήματα POS, αν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων το έχουν ζητήσει εδώ και καιρό. Πάντως, οι συναλλαγές που γίνονται πλέον με μετρητά στο ασφαλιστικό Ταμείο είναι ελάχιστες. Ο μεγάλος όγκος των εισφορών πληρώνεται μέσω Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης και πολλές άλλες πληρωμές γίνονται ηλεκτρονικά και μέσω τραπεζών.

Στα ταμεία υποκαταστημάτων φτάνουν τα χρήματα -ενίοτε και σε μορφή τραπεζικής επιταγής- από εξαγορές πλασματικών ετών (εφάπαξ ή με δόσεις) ενώ ορισμένες φορές πληρώνονται εκεί δόσεις ρυθμίσεων, καθυστερούμενες εισφορές και κυρίως πραγματοποιούνται συναλλαγές με μικροποσά – όπως μικρά πρόστιμα, συμψηφισμοί ύστερα από τακτικούς ελέγχους κ.ά.

Αντίθετα, η ΔΕΗ είναι έτοιμη να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος καθώς όλα τα καταστήματά της διαθέτουν συσκευές POS.