Το BMW Group επιταχύνει τις εξελίξεις για την τεχνολογία μπαταριών του μέλλοντος, υποστηρίζοντας την ενίσχυση μιας Ευρωπαϊκής αξιακής αλυσίδας μπαταριών και κυψελών. Στο πλαίσιο αυτό, ο Oliver Zipse, πρόεδρος της εταιρίας έλαβε μία σημαντική δέσμευση από τον ομοσπονδιακό υπουργό Οικονομίας & Ενέργειας, Peter Altmaier, καθώς και από τον υπουργό Οικονομικών Υποθέσεων, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ενέργειας της Βαυαρίας, Hubert Aiwanger, για την υποστήριξη των projects μπαταριών του Group στο πλαίσιο του Σημαντικού Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (Important Project of Common European Intertest – IPCEI) για «Μπαταρίες».

Για το BMW Group, είναι σαφές ότι, η δημιουργία εξαιρετικά καινοτόμων και βιώσιμων κυψελών μπαταριών είναι «κλειδί» για μία ισχυρή, ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα κυψελών και μπαταριών. Αυτή η φιλοδοξία αντανακλάται στη Neue Klasse, την οποία το Group παρουσίασε για πρώτη φορά στο ετήσιο συνέδριο της εταιρείας το Μάρτιο. Η νέα γενιά οχημάτων που θα λανσαριστεί μέχρι τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, θα είναι ηλεκτρική, ψηφιακή, κυκλική και θα βασίζεται σε αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Για τη Neue Klasse, το Group εξελίσσει την επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών σε συνδυασμό με μία ξεκάθαρη φιλοδοξία: «Με τη Neue Klasse, θα κάνουμε ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Oliver Zipse στο Μόναχο στις αρχές της εβδομάδας. «Επιθυμία μας είναι να αυξήσουμε σημαντικά την ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών και συγχρόνως να μειώσουμε το κόστος υλικών και παραγωγής. Επίσης, θα περιορίσουμε αισθητά τη χρήση πρωτογενών υλικών για να εξασφαλίσουμε μία πραγματικά ”πράσινη” μπαταρία».


Με τη Neue Klasse, το BMW Group στοχεύει στο υψηλό επίπεδο αυτονομίας και κόστους παραγωγής των προηγμένων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Για παράδειγμα, η ηλεκτροκίνηση της μάρκας στοχεύει να προσελκύσει και να πείσει νέες κατηγορίες πελατών από όλο τον κόσμο. Γι’ αυτή, την 6η γενιά της τεχνολογίας e-drive, η εταιρεία αξιολογεί αντίστοιχα τις διαφορετικές διατάξεις και τη χημική σύσταση των κυψελών, αλλά και τις μονάδες που βρίσκονται ήδη σε φάση εξέλιξης. Πρωταρχικός σκοπός είναι η δημιουργία πραγματικά «πράσινων», χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ανακυκλώσιμων μπαταριών.

Ωστόσο, το Group ήδη οραματίζεται το μέλλον πέρα από την επόμενη γενιά: Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών μπαταριών αναμένεται να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 50% σε σχέση με το ήδη υψηλό, σημερινό επίπεδο. Το BMW Group βελτιστοποιεί την τεχνολογία κυψελών μπαταριών από γενιά σε γενιά. Η χημική σύσταση της κυψέλης επίσης εξελίσσεται σταθερά: για παράδειγμα η αναλογία κοβαλτίου στο υλικό καθόδου κατά τη μετάβαση από την Gen3 της i3 στην Gen5 που παρουσιάστηκε το 2020 με την iX3, μειώθηκε από 33% σε 10%, ενώ ταυτόχρονα, η περιεκτικότητα νικελίου αυξήθηκε κατά 80% περίπου. Για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης πρωτογενών πρώτων υλών, μέχρι 50% ανακυκλωμένο νικέλιο ήδη χρησιμοποιείται στη μπαταρία υψηλής τάσης της νέας iX.

Νίκος Τσάδαρης