Η Mazda διάλεξε την Αθήνα και τον παραλιακό δρόμο προς Λαύριο για να κάνει την πανευρωπαϊκή παρουσίαση της ανανεωμένη έκδοσης του 4ης γενιάς Mazda2 και εμείς βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού του made in Japan μοντέλου, ακριβώς την ημέρα που η μάρκα γιόρταζε τα 100 χρόνια της.

Γιορτή, όμως, έχει και ο όμιλος Συγγελίδη, που κατάφερε σε μόλις 6 μήνες, αφενός να πουλήσει περισσότερα από 300 αυτοκίνητα (από μόλις ένα σημείο πώλησης) μιας μάρκας που έλειπε επτά χρόνια από την Ελλάδα και αφετέρου να πείσει τους «έξω» να κάνουν την πανευρωπαϊκή παρουσίαση ενός σημαντικού μοντέλου στους δρόμους της Αττικής.

Να αναφέρουμε ότι οι τιμές  ξεκινούν από 14.500 €.

Αισθητικές αλλαγές

Η Mazda διατήρησε τη συντηρητική, αλλά όμορφη εμφάνιση του μικρού της (μήκος 4.065 χλστ.) μοντέλου, προσθέτοντας μικρές λεπτομέρειες, όπως οι ζάντες, η νέα εντυπωσιακή μάσκα, ο πίσω προφυλακτήρας, τα εμπρός φώτα, με νέους κυκλικούς δακτύλιους στο κέντρο και νέας σχεδίασης ζάντες 15, ή 16 ιντσών.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στα επανασχεδιασμένα εμπρός καθίσματα, με το μίνιμαλ ταμπλό να παραμένει ίδιο, έχοντας στο κέντρο ψηλά την οθόνη του συστήματος πολυμέσων (συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto).

Οι χώροι παραμένουν όπως στο προ-ανανέωσης μοντέλο, όντας επαρκείς για τέσσερις επιβάτες και 255 λίτρα αποσκευών, μαζί με μέτριους χώρους για μικροαντικείμενα.

Η ποιότητα των υλικών (κυρίως σκληρά και λίγα μαλακά πλαστικά) δείχνει καλή, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή είναι κορυφαία, αποτέλεσμα της αξεπέραστης ποιότητας κατασκευής που έχει ότι γράφει made in Japan.

Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές επιλογές σχετικά με τις επενδύσεις και τους χρωματισμούς του εσωτερικού, όπως επίσης, έχει αναβαθμιστεί η ηχομόνωση της καμπίνας και η ελαχιστοποίηση των κραδασμών, προς όφελος της άνεσης.

Σημαντικές προσθήκες είναι το σύστημα παρκαρίσματος 360° (τέσσερις κάμερες γύρω από το αυτοκίνητο), αλλά και το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition System), η αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών και τα αυτόματα προσαρμοζόμενα φώτα LED.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στον εξοπλισμό, με στοιχεία που συνήθως συναντάς σε ακριβότερα μοντέλα όπως, Head-Up Display, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματος κλιματισμός, περιστροφικό χειριστήριο ελέγχου της οθόνη αφής, κ.ά.

Μηχανικά μέρη

Επεμβάσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση (Γόνατα MacPherson εμπρός – Ημιάκαμπτος άξονας πίσω), με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης και τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, ενώ αναβαθμίστηκαν το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης GVC+ και η ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του τιμονιού.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο τεχνολογίας SkyActiv-G κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων με απόδοση 75 ή 90 ίππων. Ατμοσφαιρικός, τετρακύλινδρος, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει την μέγιστη ροπή των 148 Nm (135 Nm/3.800 σ.α.λ. για την έκδοση των 75 ίππων) στις 4.000 σ.α.λ.

Ζητούμενο ήταν η επαρκής απόδοση και η μέγιστη οικονομία καυσίμων σε συνδυασμό με περιορισμό των ρύπων, γεγονός που οδήγησε σε συνεργασία με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (Mazda M Hybrid) 48V. Αυτό χρησιμοποιεί μια μικρή ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (B-ISG), η οποία εκμεταλλεύεται την ενέργεια που παράγεται κατά τη διάρκεια της πέδησης. Η ενέργεια αυτή αποθηκεύεται και χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι το φορτίο του κινητήρα και -κατά συνέπεια- μειώνοντας την κατανάλωση, που ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι είναι 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Με όλα τα παραπάνω, η Mazda δίνει επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δεύτερα και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, (11.4″ και 171 χλμ./ώρα στην έκδοση των 75 ίππων) στην περίπτωση του κινητήρα με τους 90 ίππους (συνοδεύεται προαιρετικά και με αυτόματο κιβώτιο), που ήταν αυτός που τελικά οδηγήσαμε.

Στον δρόμο

Τελικά η Mazda μας είχε λείψει, ή -για την ακρίβεια- μας λείπουν τα made in Japan αυτοκίνητα και η αίσθηση αντοχής (life time) που δίνουν στον οδηγό.

Το ανανεωμένο Mazda2, χωρίς να είναι το σημείο αναφοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας, δείχνει μια γεροδεμένη, εύχρηστη και αξιόπιστη κατασκευή, που θα υπηρετήσει με ποιότητα και χαμηλό κόστος όποιον την εμπιστευτεί.

Ο κινητήρας δεν εντυπωσιάζει, αλλά κάνει γραμμικά και…. πολιτισμένα το έργο του, ακούγοντας το γκάζι από χαμηλά (χάρη και στο mild hybrid) και καταναλώνοντας μικρή ποσότητα καυσίμου (με πολύ γρήγορο ρυθμό, η μέση κατανάλωση στον δρόμο Γλυφάδα – Λαύριο και πίσω, δεν ξεπέρασε τα 6,3 λτ./100 χλμ).

Την ίδια στιγμή, ο υποδειγματικός επιλογέας ταχυτήτων είναι «μαχαίρι στο βούτυρο», επιτρέποντας εύκολες και συχνές αλλαγές, κίνηση επιβεβλημένη πολλές φορές, αφού η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι «μακριά» για λόγους οικονομίας καυσίμου.

Η ανάρτηση διατηρεί σε κάθε στιγμή τον έλεγχο του βάρους 1.025 κιλών αμαξώματος, επιτρέποντάς του κλίσεις, που όμως δεν τρομάζουν τον οδηγό, με τα περιθώρια πρόσφυσης να ξεπερνούν τις επιδόσεις του κινητήρα και τις ανωμαλίες των δρόμων να μην γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Τις θετικές εντυπώσεις συμπληρώνει το γρήγορο και με αίσθηση (παρά την ηλεκτρική υποβοήθηση) τιμόνι και τα δυνατά/ανθεκτικά φρένα που δεν μας πούλησαν ούτε μια στιγμή, παρά τις υπερβολές που κάναμε παρασυρμένοι από την ευκολία οδήγησης της κατασκευής.

Το μόνο που μας έλειψε ήταν η αίσθηση επιτάχυνσης (ειδικά οι ρεπρίζ), που όμως δεν είναι στην λογική της χαμηλής κατανάλωσης, όπως επίσης και η απουσία ρεζέρβας (έστω ασφαλείας), κάτι που στην χώρα μας μπορεί να αποβεί ενοχλητικό έως επικίνδυνο.

Νίκος Τσάδαρης