Η πρωτοβουλία «Drive Sustainability», μία συνεργασία μεταξύ δέκα κορυφαίων εταιριών αυτοκινήτων (BMW Group, Daimler AG, Ford, Honda, Jaguar Land Rover, Scania CV AB, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group), θα δημιουργήσει ένα Κέντρο Έρευνας Πρώτων Υλών (Raw Materials Observatory) που θα επισημαίνει και θα ασχολείται με δεοντολογικά και περιβαλλοντικά θέματα και ζητήματα που άπτονται των εργασιακών δικαιωμάτων στην προμήθεια πρώτων υλών.

Εδώ και αρκετό καιρό, εταιρίες (όπως η Ford) που βρίσκονται στο προσκήνιο της βιωσιμότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας αποφάσισαν να  προσχωρήσουν στη διεθνή, πολυμετοχική πρωτοβουλία για περαιτέρω βελτίωση των εταιρικών δραστηριοτήτων τους. Με προμηθευτές σε πολλές χώρες, που αναπτύσσονται πολυεπίπεδα (από την λήψη των πρώτων υλών μέχρι τα ανταλλακτικά του ολοκληρωμένου αυτοκινήτου) η προσπάθεια αφορά την διασφάλιση της ποιότητας των προμηθευτών αυτών.

Με συντονιστή την CSR Europe, το «DRIVE Sustainability» στοχεύει στην επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας, στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και στην αντιμετώπιση θεμάτων σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το νέο Raw Materials Observatory θα επικεντρωθεί στην αξιολόγηση των πιθανών ρίσκων στην λήψη  πρώτων υλών όπως μίκα, κοβάλτιο, ελαστικό και δέρμα. Το σχέδιο για την αντιμετώπιση των κινδύνων θα αποκαλυφθεί στις αρχές του 2018.

Η συμμετοχή της Ford στην πρωτοβουλία «DRIVE Sustainability» βασίζεται στο πρόγραμμα «Partnership for A Cleaner Environment», που ξεκίνησε το 2014, και παρέχει εργαλεία παρακολούθησης που βοηθούν τους προμηθευτές να παρακολουθούν και να πετυχαίνουν τους δικούς τους στόχους βιωσιμότητας. Καθώς οι προμηθευτές έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν την πρόοδό τους και να μοιράζονται τις καλύτερες πρακτικές τους, αυτό βοηθά στη συνέχεια και άλλους προμηθευτές να περιορίσουν τα ρίσκα, να βελτιώσουν την απόδοση, να εξοικονομήσουν ενέργεια και να μειώσουν τα απόβλητα.

Η εταιρία επικοινωνεί επίσης με βασικούς στρατηγικούς προμηθευτές μέσω ενός Ευθυγραμμισμένου Επιχειρηματικού Πλαισίου της εταιρίας (Aligned Business Framework). Αυτή η δέσμευση συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας, στην προώθηση της καινοτομίας, στη διερεύνηση επιχειρησιακών συνεργιών και στην ενθάρρυνση κοινών μεθόδων στην διαχείριση θεμάτων όπως δεοντολογικές επιχειρηματικές πρακτικές, συνθήκες εργασίας, επιπτώσεις παραγωγής και υπεύθυνες προμήθειες.

Νίκος Τσάδαρης