Το τζιν είναι ένα σκληρό και ανθεκτικό ύφασμα: όλοι το γνωρίζουν αυτό. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε εξ αρχής και αγαπήθηκε από εκείνους που δούλευαν έξω στα στοιχεία της φύσης.

Η πυκνή του ύφανση από σπάγκο, ή serge, έχει χαρακτηριστικές διαγώνιες νευρώσεις που διευκολύνουν την ανθεκτικότητά του. Το 1853, μια εισαγόμενη, βαμμένη με ινδοχρώματα βαμβακερή έκδοση τράβηξε την προσοχή του Levi Strauss, ενός νεαρού Γερμανού μετανάστη που είχε ταξιδέψει δυτικά στην Καλιφόρνια μετά την έξαρση του χρυσού.

Σύμφωνα με τον θρύλο, αν και είχε αγοράσει το σκληρό ύφασμα για να το πουλήσει για σκηνές και καλύμματα αμαξών, αυτό που πραγματικά ήθελαν οι χρυσοθήρες ήταν παντελόνια που δεν διαλύονταν μετά από λίγες μόνο ημέρες. Ο Strauss σύντομα άρχισε να χρησιμοποιεί το serge de Nîmes και τα υπόλοιπα, όπως λένε, είναι ιστορία.

denim έπιπλα

Δύο αιώνες αργότερα, το denim εξακολουθεί να είναι σκληρό. Σύμφωνα με μια εκτίμηση, η μέση γυναίκα, όποια κι αν είναι, έχει στην κατοχή της επτά ζευγάρια τζιν. Είναι ένα καθημερινό βασικό στοιχείο του στιλ και τόσο συνηθισμένο όσο ένα φλιτζάνι τσάι. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι, μέχρι πρόσφατα, το denim δεν είχε κάνει τόσο μεγάλη πρόοδο στα σπίτια μας.

Ίσως αυτό να μην είναι εντελώς δίκαιο –το denim ως χρώμα είναι σίγουρα δημοφιλές. Το βαθύ μπλε του indigo είναι αιώνιο και εύκολο στη χρήση, κομψό και ανεπιτήδευτο. Το «Serge», ένα χρώμα αρχείου της Farrow & Ball, δημιουργήθηκε με γνώμονα το υλικό. Για κάτι πιο απαλό και ζωντανό με μια vintage αίσθηση, δοκιμάστε το «Stockholm» της Mylands, από την πρόσφατη συλλογή «Dependables» με την Beata Heuman, ή το «Denim Drift» της Dulux.

Όπως αναφέρει το βρετανικό Elle, το μπλε είναι ένα από τα βασικά χρώματα της Liberty London και αποτελεί επαναλαμβανόμενο μοτίβο στη νέα συλλογή εσωτερικών χώρων «House of Liberty» που γιορτάζει την 150η επέτειο του οίκου – το «Regency Hera» σε «Scarab», το λινό «Palm Parade» σε “Ink” και το βελούδο «Clover Club» σε «Flax Flower», όλα στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στις αποχρώσεις του denim.

Το ίδιο το ύφασμα εισβάλλει όλο και πιο αθόρυβα στο εσωτερικό. Το 2023, ο διεπιστημονικός καλλιτέχνης Harry Nuriev (ιδρυτής της Crosby Studios) δημιούργησε μια ολόκληρη έκθεση γύρω από αυτό για τη γκαλερί Carpenters Workshop στο Παρίσι, με έναν τεράστιο καναπέ, μαξιλάρια και ακόμη και έναν θάλαμο DJ με ταπετσαρία από τζιν.

Πιο πρόσφατα, ο σχεδιαστής Daniel Östman συνεργάστηκε με τη βιώσιμη σκανδιναβική ετικέτα Jeanerica για μια συλλογή σκαμπό περιορισμένης έκδοσης, ενώ η Alexa Chung εξέφρασε την πρόθεσή της να δημιουργήσει μια νέα σειρά οικιακών ειδών που θα περιλαμβάνει τραπεζομάντιλα από τζιν. Ακόμα και η εμβληματική καρέκλα «Barcelona» του Ludwig Mies van der Rohe εντοπίστηκε με ένα κομμένο τζιν κοστούμι στο πλαίσιο μιας επανεκτέλεσης από την Supreme, που ονομάστηκε «Jarcelona».

Η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης του denim είναι, επίσης, ενδιαφέρουσα. Καθώς η βιωσιμότητα και η ανανέωση παίζουν όλο και περισσότερο στο μυαλό των καταναλωτών, οι σχεδιαστές έχουν βρει καινοτόμες λύσεις.

Η Sophie Rowley έκανε αίσθηση πριν από αρκετά χρόνια δημιουργώντας το Bahia Denim, ένα υλικό που μοιάζει με μάρμαρο, από πεταμένα αποκόμματα. Το χαλί «Re-denim» της Ligne Roset, η πλενόμενη συλλογή «Denim» της Revival Rug, οι εγκαταστάσεις του καλλιτέχνη Ian Berry και η καρέκλα «Unusual» της Planq αποτελούν παραλλαγές του ίδιου θέματος.

*Εξωτερική φωτογραφία: Kirkby Design