Ευρεία σύσκεψη για την κρουαζιέρα στον Πειραιά και τις πολιτικές ανάπτυξης και τουριστικής προβολής, πραγματοποιήθηκε σήμερα στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και Νήσων, με πρωτοβουλία των αντιπεριφερειαρχών Πειραιά, Γιώργου Γαβρίλη και Νήσων, Παναγιώτη Χατζηπέρου.

Για ανάγκη αύξησης της επισκεψιμότητας από τους επιβάτες κρουαζιέρας στον «δίδυμο προορισμό» Αθήνα- Πειραιά, με παράλληλη χορήγηση κινήτρων από τον ΟΛΠ, έκανε λόγο, στην ομιλία του, ο κ. Γαβρίλης. Ο ίδιος πρότεινε να διαμορφωθεί ένα δίκτυο με εκπροσώπους όλων των φορέων, προκειμένου να δημιουργηθεί μία ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας για την υλοποίηση των κοινών στόχων και επιδιώξεων.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, αναφέρθηκε στα άμεσα φετινά σημαντικά γεγονότα για τον Πειραιά, όπως η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015, η Γενική Συνέλευση και το Συνέδριο της ESPO, τα Ποσειδώνια αλλά στον εορτασμό των 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, το 2021.

Η διοίκηση του ΟΛΠ, που είχε την αρχική πρωτοβουλία για τα παραπάνω ευρωπαϊκά γεγονότα, κατέθεσε συγκεκριμένες απόψεις, προτείνοντας παράλληλα στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά να αναλάβει ενεργό συντονιστικό ρόλο, βάσει των προτάσεων αυτών, εκ των οποίων η σημαντικότερη είναι η δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού κατά τα πρότυπα του «Αθήνα 2004» από την αυτοδιοίκηση, φορείς του Πειραιά, της ναυτιλίας και της λιμενικής βιομηχανίας, για το συντονισμό όλων των προσπαθειών.

Ο κ. Ανωμερίτης μίλησε αναλυτικά για τα δύο μεγάλα γεγονότα του 2015 (Ευρωπαϊκή Ήμερα Θάλασσας και συνέδριο και γενική συνέλευση ΕSPO- Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης) που θα γίνουν στον Πειραιά, τα οποία μαζί με τα Ποσειδώνια Κρουαζιέρας 2015, αποτελούν σπουδαία ευκαιρία προβολής του Πειραιά.

Επίσης, διαβεβαίωσε όλους τους φορείς ότι ο Οργανισμός βρίσκεται σε στενή συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα, τον περιφερειάρχη, Γιώργο Γαβρίλη και τον δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, καθώς και τους φορείς του Πειραιά, συνδράμοντας τις προσπάθειές τους για όλα τα παραπάνω.

Όπως προκύπτει από τα μεγέθη της τελευταίας πενταετίας, ο Πειραιάς αποτελεί το λιμάνι- κόμβο για την ελληνική κρουαζιέρα. Με ετήσια κίνηση περίπου 2.000.000 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών μετά το 2010, είναι το μόνο λιμάνι που προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών που απαιτούνται από τις εταιρείες κρουαζιέρας (παροχή νερού, παράδοσης στερεών και υγρών αποβλήτων, τροφοδοσίας κλπ).

Το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει σύγχρονες υποδομές, εννέα θέσεις ελλιμενισμού, δύο Διεθνείς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Επιβατών, εσωτερικό συγκοινωνιακό δίκτυο και προσωπικό παροχής υπηρεσιών. Είναι πιστοποιημένο με ISO και τα τιμολόγιά του είναι από τα πιο χαμηλά της Μεσογείου και σταθερά έως το 2017.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης παρουσιάστηκαν, από όλους τους συμμετέχοντες, προτάσεις και αναπτύχθηκαν γόνιμοι προβληματισμοί, διαμορφώνοντας νέες δυνατότητες για ουσιαστικές δράσεις και παρεμβάσεις, από τις οποίες, άλλες εντάσσονται σε ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και άλλες είναι βραχυπρόθεσμες.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο δημοτικός σύμβουλος Πειραιά, εντεταλμένος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, Πέτρος Κόκκαλης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο γενικός διευθυντής του ΟΛΠ και επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας της Μεσογείου (MedCruise), Σταύρος Χατζάκος, ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, Γιώργος Καστελλάνος, η προϊσταμένη της ΚΣΤ’ Εφορίας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Στέλλα Χρυσουλάκη, οι πρόεδροι του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, του ΕΕΠ, Γιώργος Μπενέτος, του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Νίκος Μανεσιώτης, της Ένωσης Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος, του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων- Εξαγωγών, Νίκος Μαυρίκος, το μέλος του ΔΣ της Ένωσης Εφοπλιστικών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Γ. Φιλανδριανός και ο διευθυντής της Ένωσης, Ν. Καλούδης, εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, ναυτικών πρακτόρων, υπηρεσιακοί παράγοντες κ.α.