Καυστικό άρθρο στον Independent για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα: Για γέλια ότι θα διορθωθεί η αδικία

Ο δημοσιογράφος Ντένις ΜακΣέιν έκανε λόγο για ντροπή


ΕΛΛΑΔΑ
17:04
14/11/2019
Καυστικό άρθρο στον Independent για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα: Για γέλια ότι θα διορθωθεί η αδικία
19
loading

Σαφή θέση υπέρ της επιστροφής στην Ελλάδα των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο βρετανικό Μουσείο, παίρνει σε άρθρο γνώμης στον Independent o Ντένις ΜακΣέιν.

Υπό τον τίτλο «Ο Μπόρις Τζόνσον θα διορθώσει τις αδικίες της αποικιοκρατίας και θα επιστρέψει τα Ελγίνεια Μάρμαρα; Ας γελάσω» ο Βρετανός αρθρογράφος κάνει λόγο για «κλοπή» των Μαρμάρων από τον Έλγιν, από τη μόνη χώρα στην ιστορία του Παρθενώνα (σ.σ. Μεγάλη Βρετανία) που «επιτέθηκε» στο Μνημείο.

Όπως αναφέρειτο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρθρογράφος του Independent παρουσιάζει ένα ιστορικό της υπόθεσης, από το πώς έγινε η αφαίρεση των Γλυπτών από τον Παρθενώνα, μέχρι και τις αρνήσεις των εκάστοτε βρετανικών κυβερνήσεων να επιστρέψουν στην Αθήνα τα Μάρμαρα.

«Raubkunst» είναι μια κατασκευασμένη γερμανική λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «κλεμμένη τέχνη». Χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει τους καλλιτεχνικούς θησαυρούς που λεηλάτησαν οι Ναζί από Γερμανοεβραίους έως το 1939 και στη συνέχεια απ' όλη την αποικιοκρατούμενη από τη Γερμανία Ευρώπη κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το μεγαλύτερο μέρος της Raubkunst του 20ου αιώνα έχει επιστραφεί στους ιδιοκτήτες της ή στα μουσεία και τους ιστορικούς τόπους από τους οποίους είχε λεηλατηθεί. Στη Γαλλία, ο πρόεδρος Μακρόν ηγείται της Ευρώπης επιστρέφοντας κλεμμένη τέχνη στο Μπενίν.

Όμως στο Λονδίνο υπάρχει το μεγαλύτερο στον κόσμο παράδειγμα Raubkunst που εξακολουθεί να παρακρατείται από τους νόμιμους ιδιοκτήτες της» αναφέρει ο Ντένις ΜακΣέιν στο άρθρο του.

 

«Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ήταν το μεγαλειώδες τμήμα του ναού της Αθηνάς --ενός αρχαίου μνημείου που στέκει επί 2.500 χρόνια στην κορυφή της Ακρόπολης. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια στην παγκόσμια ιστορία και ανεγέρθηκε το 447 π.Χ. αφού οι Έλληνες είχαν απωθήσει τις στρατιές των Περσών-- μια εξαιρετική στιγμή στην ιστορία η οποία άνοιξε τον δρόμο για την άνθηση της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου, της φιλοσοφίας, της ηθικής, του θεάτρου, της τέχνης και της αρχιτεκτονικής στον δυτικό πολιτισμό. Διάφοροι εισβολείς και κατακτητές ήρθαν και παρήλθαν, όμως όλοι κοίταζαν με δέος το κάλλος του Παρθενώνα και τον άφησαν άθικτο.

Ακόμη και οι Ναζί δεν επιδίωξαν να κλέψουν από τον Παρθενώνα τους θησαυρούς του. Αντί γι' αυτό ύψωσαν μια γιγάντια σημαία με τη Σβάστικα πάνω από το κτίριο τον Απρίλιο του 1941, όταν άρχισε η γερμανική κατοχή της Ελλάδας. Τον επόμενο μήνα, δύο έφηβοι σκαρφάλωσαν στην Ακρόπολη και την κατέβασαν. Σε μια εποχή που η Γαλλία συνεργαζόταν με τους Ναζί και ο Στάλιν ήταν σύμμαχος του Χίτλερ, αυτή ήταν η πρώτη πράξη αντίστασης από δύο Έλληνες --εμπνευσμένη από την άρνηση του Τσώρτσιλ να υποκλιθεί στον Ναζισμό-- που έδειξε στον κόσμο ότι θα υπάρξει αντίσταση στη βεβήλωση της κοιτίδας της δημοκρατίας» σημειώνει επίσης ο αρθρογράφος του Independent.

«Το 1801 η Βρετανία έγινε η μόνη χώρα στην Ιστορία που επιτέθηκε απ' ευθείας στον Παρθενώνα, όταν ένας Βρετανός αξιωματούχος έστειλε εργάτες με τσεκούρια, βαρειές και πριόνια για να κόψουν και να πάρουν τα ωραιότατα αγάλματα θεών, ανθρώπων και αλόγων από το πάνω μέρος των τοίχων του Παρθενώνα.

Τώρα εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο αφού τα λεύκαναν ανίδεοι έφοροι -- παρόλο που ο Παρθενώνας, όπως όλοι οι ναοί της εποχής, ήταν βαμμένος με ζωηρά χρώματα.

Ο Τόμας Μπρους, ο έβδομος κόμης του Έλγιν, ήταν πρεσβευτής στην Κωνσταντινούπολη στη διάρκεια της Οθωμανικής κυριαρχίας στις αρχές του 19ου αιώνα. Σκωτσέζος στρατιωτικός και ακόλαστος, είχε κολλήσει σύφιλη εξαιτίας της οποίας είχε πέσει η μύτη του. Έστειλε έναν πράκτορα στην Αθήνα για να κλέψει τα μάρμαρα και δωροδόκησε τον Οθωμανό κυβερνήτη της πόλης, ο οποίος υπέθεσε ότι ο Λόρδος Έλγιν είχε καλό όνομα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και ότι είχε τις ευλογίες της για την κλοπή.

Το Βρετανικό Μουσείο και διαδοχικοί Βρετανοί υπουργοί προσποιήθηκαν πως υπήρχε επίσημο έγγραφο --ένα φιρμάνι-- που είχε δοθεί από τους Οθωμανούς στον Έλγιν, αλλά ουδείς κατάφερε ποτέ να βρει κάποιο αντίγραφο είτε στα οθωμανικά αρχεία είτε στα χαρτιά του Έλγιν. Όταν προκλήθηκε από έρευνα του Κοινοβουλίου αφού επέστρεψε στο Λονδίνο, είχε κομπάσει για μια ιταλική μετάφραση του οθωμανικού εγγράφου, αλλά ουδέποτε την παρουσίασε» γράφει ο ΜακΣέιν.

«Τώρα, σ' ένα νέο βιβλίο για ένα από τα χειρότερα στην Ιστορία παραδείγματα εγκεκριμένης από το κράτος κλοπής έργων τέχνης και πολιτιστικού βανδαλισμού, ο Τζέφρι Ρόμπινσον, δικηγόρος που ασχολείται διεθνώς με τα ανθρώπινα δικαιώματα, εξετάζει ενδελεχώς κάθε δήλωση και ψέμα που ειπώθηκαν από τον Έλγιν και κατά τους δύο αιώνες της δικαιολόγησης από το βρετανικό κράτος της λεηλασίας των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Αισθάνεσαι ντροπή όταν το διαβάζεις. Ο λόρδος Βύρων, ο οποίος πέθανε πολεμώντας για την ανεξαρτησία της Ελλάδας το 1824, καταδίκασε τον Έλγιν με τη φράση: "Χωρίς μύτη ο ίδιος, φέρνει εδώ μορφές χωρίς μύτη για να δείξει τι έχει κάνει ο χρόνος και τι η σύφιλη".

Η βρετανική κυβέρνηση επίσης αντιμετώπισε τον Έλγιν με περιφρόνηση για την κλοπή, πληρώνοντάς τον μόνο το μισό ποσό από τις 75.000 στερλίνες που κόστισε να αποκοπούν τα μάρμαρα με τα τσεκούρια και να σταλούν στο Φόρεϊν Όφις.

Έκτοτε διαδοχικές βρετανικές κυβερνήσεις κωφεύουν στις εκκλήσεις του ελληνικού λαού να του επιστραφεί η τέχνη του με τον ίδιο τρόπο που η λεία των Ναζί επιστράφηκε στους δικαιωματικούς ιδιοκτήτες της.

Η Μελίνα Μερκούρη, η ηθοποιός και πρωταγωνίστρια της ταινίας Ποτέ την Κυριακή, απηύθυνε έκκληση για την επιστροφή των Μαρμάρων όταν έγινε υπουργός Πολιτισμού της Ελλάδας στα χρόνια του '80. Η Μάργκαρετ Θάτσερ, τότε πρωθυπουργός της Βρετανίας, απάντησε "Ποτέ καμιά ημέρα". Τώρα έχουμε έναν αυτοανακηρυχθέντα κλασικιστή και Φιλέλληνα στον αριθμό 10 της Ντάουνινγκ Στριτ. Όμως η ιδέα ότι ο Μπόρις Τζόνσον θα κάνει το σωστό για τους Έλληνες προκαλεί γέλια».

Και ο Βρετανός αρθρογράφος, κλείνοντας την αναφορά του στην ιστορία των Μαρμάρων του Παρθενώνα γράφει: «Στη Γερμανία, ο Χάρτμουτ Ντόργκερλιχ, διευθυντής του Humboldt Forum, επιμένει ότι «η λεηλατημένη τέχνη πρέπει πάντα να επιστρέφεται». Ωστόσο ο Χάρτβεγκ Φίσερ, ο Γερμανός διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, έχει άλλες ιδέες και περιέγραψε τη λεηλασία του Παρθενώνα από τον Έλγιν ως"δημιουργική τέχνη".

Κάποια μέρα το αγγλικό κατεστημένο θα αναγνωρίσει το άδικο που έκανε στην Ελλάδα αποκόπτοντας κάποια από τα ωραιότερα έργα τέχνης από το σπουδαιότερο κτίριο του κόσμου, λευκαίνοντάς τα και αφήνοντάς τα σε μια ανήλιαγη αίθουσα στο Λονδίνο. Όχι όμως ακόμα».

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

19
σχόλια
  1. avatar ασδασδαδ

    είχε κολλήσει σύφιλη και είχε πέσει η μύτη του, λέει. Και τι μας ενδιαφέρει αυτό;

  2. avatar Κερασμενο

    Δυστηχως ομως αυναν ολοι οι θησαυροί των καθεδρικών μας μαζί, δεν θα μπορούσαν να συναγωνιστούν αυτό το ανυπέρβλητο και έξοχο μουσείο της Ανατολής. Περιείχε, όχι μονάχα αριστουργήματα τέχνης, αλλά και πλήθος χρυσαφικών και αλλων μοναδικων τιμαλφων ( σμαραγδιων κατα κυριο λογο). Τι υπέροχο ανδραγάθημα, τι αναπάντεχο κελεπούρι!
    Ο ένας απ’ τους δυο θριαμβευτές γέμισε τις τσέπες του - και όταν ο άλλος το είδε, γέμισε τις ντιβανοκασέλες του. Και μαζί επέστρεψαν στην Ευρώπη, χέρι με χέρι, διασκεδάζοντας. Έτσι έχει η ιστορία των δύο ληστών.Εμείς οι Ευρωπαίοι, είμαστε οι πολιτισμένοι, και για μας οι Κινέζοι είναι οι βάρβαροι. Αυτό είναι ό,τι ο πολιτισμός έπραξε στους βαρβάρους.Ενώπιον της Ιστορίας, ο ένας από τους δύο ληστές θα αποκληθεί Γαλλία, ο άλλος Αγγλία. Αλλά διαμαρτύρομαι, και χαίρομαι που μου δίνετε αυτήν την ευκαιρία! :Να δηλωσω οτι τα εγκλήματα των ηγετών, δεν είναι ευθύνη των κυβερνουμένων. Οι κυβερνήσεις είναι μερικές φορές ληστές, οι λαοί ποτέ»..Παντα ομως θα υπαρχουν αστοιχειωτοι και υποπτοι advoul490 aynan και οι λοιποι της φαρας του που θα συνχεουν επι το χειρω δηθεν στοιχεια και θεωριες για Βιστωνιδες ,παπαδες και φιρμανια για να παραπλανησουν βεβαιως και ουχι να διαφωτισουν αλλα και θα διανοουνται εστω να τα αντιπαραβαλουν με την λεηλασια προς ιδιον οφελος των Μαρμαρων του Παρθενωνα απο τον Πατερα Ελγιν αλλα και την λεηλασια των θεσπεσιων Θερινων Ανακτορων και οχι μονον απο τον γιο του Τζαιημς Μπρους η αλλιως γιο του Τομας Μπρους-Λορδου Ελγιν ...

  3. avatar Κερασμενο

    Ακου λοιπον Αυναν τι εκανε Ο γιος λοιπον του τρισκαταρατου Ελγιν η αλλιως Thomas Bruce εκ Σκωτιας ¨: «Δεν μπορείς να φανταστείς την ομορφιά και τη μεγαλοπρέπεια των χώρων που κάψαμε. Πονάει η καρδιά σου να τους κάψεις. Στην πραγματικότητα, τα δωμάτια ήταν τόσο μεγάλα και ήμασταν τόσο χρονικά πιεσμένοι, που δεν μπορούσαμε να τα διαγουμίσουμε προσεκτικά. Ποσότητες ολόκληρες από χρυσά κοσμήματα κάηκαν, θεωρούμενα ως μπρούτζος. Ήταν μια πανάθλια εξαχρειωτική εργασία για έναν στρατό» συμπληρώνει σε επιστολή του ο λοχαγός Γκόρντον και εξαδελφος του γνωστου υιου...
    Το έργο των καταστροφέων, δεν έμεινε ωστόσο στην αφάνεια, παρά ενίσχυσε την χρήση του όρου «Ελγινισμός» στη Βρετανία και τη Γαλλία, ως συνώνυμο ληστείας και βανδαλισμού αναντικατάστατων πολιτιστικών αγαθών. Πλέον χαρακτηριστική, υπήρξε η ηθική εξέγερση του Βίκτωρος Ουγκώ, σε μία επιστολή του που θα αναδείξει η UNESCO απ’ την αφάνεια, ενάμισι αιώνα αργότερα, στα 1985, σε έναν άνισο αγώνα ενάντια στους ιδεολογικούς απογόνους των Ελγίνων και των αρχαιοκαπήλων: “Μια μέρα, δύο ληστές εισέβαλαν στα Θερινά Ανάκτορα.
    Ο ένας λεηλάτησε, ο άλλος έκαψε (…) Η δήωση , η βεβηλωση των Θερινών Ανακτόρων επετεύχθη με τους δύο νικητές, δρώντες από κοινού. Ανακατεμένο σε όλο αυτό, είναι το όνομα του Έλγιν, που αναπόφευκτα φέρνει στη μνήμη μας τον Παρθενώνα. Αυτό που έγινε στον Παρθενώνα, έγινε στα Θερινά Ανάκτορα, πιο ολοκληρωτικά και καλύτερα, έτσι ώστε, τίποτε από εκείνα να μην απομείνει.
    Συνεχιζεται αυναν..

  4. avatar Κερασμενο

    Διαβασε λοιπον αυναν και ξεστραβωσου τι ηταν ο τρι%%$##@#&*^% Ελγιν και η οικογενεια του που λες οτι ουσιαστικα μας εμαθε και τις Καρυατιδες.... Βρισκόμαστε στα 1858, όταν οι αποικιοκράτες της Βρετανίας και της Γαλλίας, με την σύμφωνη γνώμη των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ρωσίας, κλιμακώνουν την επέμβασή τους στην Κίνα, στο πλαίσιο του «Πολέμου του Οπίου». Οι όροι τους, δεν διαφέρουν από όρους που συναντάμε συχνά σε ανάλογες περιπτώσεις: Ελεύθερη ναυσιπλοΐα των εμπορικών τους καραβιών στον μεγαλύτερο ποταμό της χώρας, τον Γιανγκ Τσε. Υποχρεωτικό άνοιγμα πρεσβειών στο κλειστό μέχρι τότε, Πεκίνο. Άνοιγμα δέκα νέων λιμένων στην Κίνα για την εξυπηρέτηση του εμπορίου τους. Δικαίωμα σε όλους τους ξένους ταξιδιώτες να περιδιαβαίνουν την Κίνα. Βαρύτατες αποζημιώσεις στην Βρετανία, την Γαλλία και τους εμπόρους τους, για τις απώλειές τους, συνεπεία του μέχρι τότε πολέμου.
    Η Κίνα θα αρνηθεί τις επιταγές των ισχυροτέρων. Θα δοκιμάσει την τύχη της στο πολεμικό πεδίο και θ’ αποτύχει οικτρά. Και η ασέβεια που θα επιδείξει έναντι μιας ομάδας Ευρωπαίων και Ινδών αιχμαλώτων (ανάμεσά τους δύο βρετανών απεσταλμένων και ενός δημοσιογράφου των Τάιμς), ορισμένους από τους οποίους θα δολοφονήσει, θα δώσει την ευκαιρία στον Ύπατο Αρμοστή της Αγγλίας στην Κίνα, Τζέιμς Μπρους, τον γιό του Λόρδου Έλγιν, να επιδείξει τις ..οικογενειακές του αρετές στην Άπω Ανατολή.
    Συνεχιζεται>....αυναν

  5. avatar Κερασμενο

    Τι δεν καταλαβαινεις aadvouk456 aynan πως σε λενε...
    Αναφερα ως προς το τι απευθειας(ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ) σχεση μπορει να εχει η συγκριση με τις Βοστωνιδες τους Παπαδες και τα φιρμανια θρησκευτικου χαρακτηρα και το συγκεκριμενο αρθρο που εσυ προσπαθεις να παρουσιασεις ανεπιτυχεστατα!! .Ο Κομης του Ελγιν η' ως κακως βεβαια ονοματοθετισμος του ως Λορδος Ελγιν χλευαστηκε λιδωρηθηκε ,προσβληθηκε βαναυσα τοτε απο τον Φιλελληνα επισης Βρετανο Λορδο Βυρωνα αλλα και μεχρι σημερα απο τον αρχισυντακτη -αρθρογραφο του Indepentent επισης Βρετανο Ντενισμακ Σειν που αναφερεται με αηδιασμο στο αρθρο του περι εκεινου και τις μεθοδους του αλλα και τοσους αλλους ειδικους και μη που μπορω να σου απαριθμησω...Δεν σου εμαθαν οτι δεν συγκρινουμε δεν λογιζουμε δεν δεν δεν δεν ανομοια πραγματα μεταξυ τους ακομα και αν αυτα εχουν την ιδια πιθανως ιδεολογικη αφετηρια.???
    ΔΕΝ προσθετουμε μηλα με πορτοκαλια με απλα λογια η' αλλιως δεν συγκρινουμε βουρτσες με π#$%#@#$ .Θα συγκρινεις το φιρμανι στον καιροσκοπο, χαρτοπαικτη, μπεκρη, ανενδιαστο και ρατσιστη εναντι των Ελληνων και συν των οσων αλλων χαρακτηρισμων του αρμοζουν που στις 31 Ιουλίου 1801 Άρχισε την λεηλασία του Παρθενώνα και αφου πρωτα εναντι δωροδοκιας ειχε εξαγορασει την συγκαταθεση του παντελους αμαθους περι πολιτιστικης αξιας Τουρκοχοιρου -αργυρωνητου κυβερνητη της Πολης των Αθηνων, με το φιρμανι του Σουλτανου με τους παπαδες της εποχης για μια Λιμνη..Τι να σου πω , μαλλον κακως ασχοληθηκα με τα χαλια που πρεσβευεις...

  6. avatar Κερασμενο

    Παντα θα υπαρχουν advouk και αυναν ...αγνωστου προελευσεως και κινητρων!! Μην συγκρινετε και μη ταυτιζετε ποτε ανομοια πραγματα -θεματα.Τι απευθειας σχεση μπορει να εχει το φιρμανι για μια λιμνη που αυριο μπορει να αποξηρανθει και δεν ενδιαφερει και κανεναν αλλο στον πλανητη με το φιρμανι που εξεδωσε ο Τουρκος αφου πρωτα τον ειχε δωροδοκησει ο Αγγλος για κατι πανανθρωπινο και τελειο?
    Φιλολογοι,ιστορικοι- ιστορικοι συγγραφεις,αρχιτεκτονες,πολιτικοι μηχανικοι, μηχανολογοι,οικονομολογοι,διεθνολογοι,δημοσιογραφοι,πολιτικοι και αλλα 50 + επαγγγελματα σχετιζομενα απευθειας με την ιστορια και τα αυτα καθε αυτα τα μνημεια (και οχι μαρμαρα )του Παρθενωνα αλλα και καθε απλος πολιτης ερευνητης θα μπορουσε να συμβαλλει με ενα μονο μερος γνωσεων της ειδικοτητας του για να αποδειξει διχως κοπο οτι ηταν καθαρη κλεψια για ιδιον οφελος απο την μια πλευρα αλλα και απο την αλλη , αποδοχη-αν οχι εντολη_ απο το αγγλικο κρατος( ως τοτε Αγγλικη Αυτοκρατορια ) των διαφορων πολιτιστικων λαφειρων απο καθε μερια του κοσμου που με αυτα θα κοσμουσαν την πρωτευουσα τους(Λονδινο) για λογους ισχυος και κυριαρχειας!!!
    Απο τον λορδο Βυρων, τον ακαδημαικο -καθηγητη Scott,τον περιηγητη Valeboua, τον Will Durant στην ιστορια του παγκοσμιου πολιτισμου και εκατονταδες αν οχι χιλιαδες αλλους επιστημονες και απλους ξενους πολιτες που συνηγορουν για τον χαρτοπαιχτη σιφιλιδικο Ελγιν αλλα και για το κυρος οπως και τα τεραστια εσοδα-κερδη που αποκομισαν οι Βρετανοι απο την κατοχη τους.
    Ευχαριστω σας

    1. avatar advouk7

      Πάντα θα υπάρχουν ανιστόρητοι αγενείς και ημιμαθείς Ελληναρες. Ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο η απόκτηση περιουσίας της εκκλησιάς με φιρμάνια σουλτάνου με τα ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΑ από το τουρκικό κράτος μαρμάρων του Παρθενώνα. Αν δεν ήταν ο Έλγιν, δεν θα ήξερες καν την παρουσία των Καρυάτιδων. Θα είχαν γίνει μπάζα για οικοδομές όπως τα αρχαία της Παλμυρας...Αντί να αναμασας ημιμαθείς αντιλήψεις, διαβασε τι πραγματικά έγινε στη τουρκοκρατία με τους θρησκευτικούς ναούς των προγόνων μας. Τούρκοι και παπάδες ολοκλήρωσαν το έργο των παραβολανων φανατικών χριστιανών.

  7. avatar Ο

    Είναι τζιχαντιστές που ανατίναζαν όπου έμπαιναν τον πολιτισμό Ποια η διαφορά;

  8. avatar I.R.A

    Σας ευχαριστούμε κύριε !!!! Φωνή της λογικής και του πολιτισμού.
    Δεν συμπαθώ τους Άγγλους , ποτέ μου δεν τους συμπάθησα καθώς η αποικιοκρατική τους πολιτική ήταν πάντα καρφι στην καρδιά της Ελλάδας .
    Ποτέ δεν υπήρξαν σύμμαχοι αλλά μόνο υπερασπιστες των συμφερόντων του στέμματος ( λογικό για αυτούς , δυστυχία για εμάς )
    Εμείς ακόμη δεν το έχουμε καταλάβει .....

  9. avatar advouk7

    "από τη μόνη χώρα στην ιστορία του Παρθενώνα (σ.σ. Μεγάλη Βρετανία) που «επιτέθηκε» στο Μνημείο"...Αδιαβαστοι οι Αγγλοι...Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 1687 τον βομβαρδισε ο Μοροζινι, γι αυτο ειναι ετσι σημερα ο Παρθενωνας. Ο Ελγιν τα ΑΓΟΡΑΣΕ απο το σουλτανο (οπως και η εκκλησια πχ τη λιμνη Βιστωνιδα που την εχει με φιρμανια) σε μια προσπαθεια του να σωσει το καλος του μνημειου. Αν ειναι κλοπη του Ελγιν, αλλο τοσο κλοπη ειναι και το κομματι της περιουσιας της εκκλησιας που το εχει με φιρμανια σουλτανου.

    1. avatar I.R.A

      Αγαπητέ η αγαπητή φίλη/ε θεωρώ οτι κανεις πλακα με αυτα που γράφεις. Δεν θελω να πιστέψω οτι θεωρείς το βάρβαρο κομμάτιασμα των γλυπτών του Παρθενώνα ως κίνηση σωτηρίας του μνημείου.
      Ας το έπαιρνε ολόκληρο τουλάχιστον Χα Χα Χα
      Ήμαρτον οχι αλλο κάρβουνο

      1. avatar advouk7

        Αν δεις τι έκαναν οι Τούρκοι σε αλλά μνημεία μας ίσως να συμφωνήσεις ότι ο ομολογουμένως βέβηλος τρόπος απόσχισης των μαρμάρων είναι ο λόγος που σήμερα βλέπεις τα μάρμαρα, έστω και σε άλλη χώρα.

    2. avatar Πέτρος Μ.

      Τα ...αγόρασε ενώ η χώρα βρίσκονταν υπό κατοχή; Αυτό, μόνο κάποιος είτε άσχετος είτε προδότης είτε [...] το θεωρεί ...αγορά.
      ..."σε μια προσπαθεια του να σωσει το καλος του μνημειου". Για να ...σώσει το κάλος του Παρθενώνα τον κατακρεούργησε;
      Μάλλον εσύ δεν είσαι ...άσχετος.
      Επέλεξε τι ακριβώς είσαι.

      1. avatar advouk7

        Κατ' αρχάς φίλε μου μην προσβάλλεις. Μπορείς να πεις την άποψή σου και να με αντιπαραβαλλεις με επιχειρήματα. Η Ελλάδα ήταν ήδη 200 χρόνια υπό κατοχή. Οι Τούρκοι είχαν ήδη πουλήσει τεράστιο κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και φυσικών πόρων. Ασφαλώς και μπορούσε διοτι μας κατέκτησε. Δεν υπήρχαν διεθνή δίκαια τότε. Ψάξε να δεις ότι ο Έλγιν, όταν πούλησε τα μάρμαρα στο Βασίλειο, επέδειξε φιρμάνι σουλτάνου (το οποίο φυσικά αμφισβητειται). Αν το σκεφτείς, τα έσωσε απ τους απολιτιστους μογγολους.

        1. avatar Μπουμπουλινα

          1801-1453= 348 χρονια,. Απευθείας σημαινει με αυτοσκοπό , για τον Μοροζινι ηταν παραπλευρες απωλειες η καταστροφή κλπ...

  10. avatar Πέτρος Μ.

    Πιστεύει κανείς, ότι υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα όταν η χώρα μας ζητήσει επίσημα τα κλεμμένα από κάποιο διεθνές δικαστήριο (πχ Χάγη), αυτό να μη μας τα δώσει πίσω;
    Αφού αυτά εκλάπησαν, ενώ η χώρα βρίσκονταν υπό κατοχή, δε θα μας επιστραφούν;
    Και αναφέρομαι σε όλα τα Ελληνικά που κοσμούν τα μουσεία όλου του κόσμου, από τα Ελγίνεια γλυπτά, την Αφροδίτη της Μήλου, τη Νίκη της Σαμοθράκης και τόσα άλλα.
    Αναφέρομαι όμως ακόμα και στο κατοχικό "δάνειο", το οποίο ήταν μέχρι και από τον Χίτλερ αναγνωρισμένο. Δεν πρέπει να μας τα δώσουν όλα πίσω;
    Η αξία του κατοχικού δανείου είναι μεγαλύτερο και από το δήθεν χρέος μας.
    Ο κύριος Τζάνης Γκούσκος το υπολόγισε με στοιχεία και αποδείξεις σε ποσό μεγαλύτερο των τετρακοσίων δισεκατομμυρίων Ευρώ!
    Το κατοχικό «δάνειο» είναι σίγουρο χρήμα αφού πρόκειται για διακρατική «συμφωνία» αναγνωρισμένη και από τις δυο πλευρές, μέχρι και ο Χίτλερ ξεκίνησε την αποπληρωμή του.
    Και δεν έχει σχέση με πολεμικές αποζημιώσεις και επανορθώσεις. Όχι ότι και αυτές δεν τις δικαιούμαστε αλλά θα αργήσουν, ενώ μια οφειλή που προέρχεται από διακρατική συμφωνία μπορεί να εγγραφεί άμεσα στον κρατικό μας προϋπολογισμό.
    Βέβαια, για να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει να μας κυβερνήσουν Έλληνες και όχι ξενόδουλοι προδότες, πουλημένοι και προσκυνημένοι (στο χρήμα)...

    Ακόμα και αν τα διεθνή δικαστήρια δε μας δικαιώσουν (που αποκλείεται αλλά λέμε …εάν), δε θα έπρεπε τουλάχιστον να προσπαθήσουμε; Δεν το οφείλουμε αυτό στους προγόνους μας;

    1. avatar Πέτρος Μ.

      Για τα ελγίνεια γλυπτά πήραμε με την προηγούμενη κυβέρνηση ως δικηγόρο τη γυναίκα του ηθοποιού. Μόλις όμως κάτι πήγε να κινηθεί ...τη διώξαμε πάλι.
      Αυτό μου θυμίζει την επιτροπή για τον έλεγχο του δημοσίου χρέους. Και εκεί οι ίδιες απατεωνιές, οι ίδιες λαμογιές. Δήθεν τάχα και πριν ολοκληρωθεί ο έλεγχος...
      Για ...εσωτερική κατανάλωση για να νομίσουμε εμείς τα βόδια ότι αυτοί κάτι κάνουν.
      Έκαναν πράγματι κάτι όμως. Έκαναν τα ίδια ακριβώς με όλους τους κυβερνώντες μας.-

      1. avatar I.R.A

        Μια παράκληση , μην τα αναφέρετε ως Ελγίνεια γλυπτά. Ποτε δεν ήταν δικα του , άσχετα αν τελικα έγιναν
        Η ουσία ειναι οτι ολοι μας αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα της επιστροφής των γλυπτών στο μέρος που ανήκουν

        1. avatar advouk7

          Σωστο. Επίσης λάθος το Λόρδος Έλγιν. Thomas Bruce λεγόταν ο άνθρωπος. Δεν ήταν λόρδος (lord) αλλά κόμης (earl) του Έλγιν. Επίσης, δεν ήταν Άγγλος αλλά Σκωτσέζος. Πολλές οι ανακρίβειες της εν λόγω ιστορίας.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει