Πολυσέλιδη επιστολή έστειλε σήμερα στον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο πρόεδρος του ΤΕΙ Πάτρας, Σωκράτης Καπλάνης, με στόχο να βοηθήσει όχι μόνο στην εξοικονόμηση κονδυλίων, αλλά και στον εκπαιδευτικό εξορθολογισμό των Ιδρυμάτων.

Ο πρόεδρος του ΤΕΙ κάνει λόγο για τις προτάσεις που έχουν γίνει ήδη ομόφωνα δεκτές από τους άλλους προέδρους των Ιδρυμάτων, ενώ τονίζει ότι η εφαρμογή τους οδηγεί σε νοικοκύρεμα και εξοικονόμηση των κονδυλίων και ανθρώπινων πόρων, αλλά και ανατροπή της κατεστημένης αντίληψης. Ο κ. Καπλάνης μιλάει για την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα στοχεύουν στη σύγχρονη πάταξη της γραφειοκρατίας με την απαγκίστρωση από το υπουργείο Παιδείας, που καμιά φορά με τη στάση του, όπως λέει, καταστρατηγεί την αυτοδυναμία των ιδρυμάτων.

Επίσης, κάνει λόγο για αποτελεσματικότερη διαχείριση και εξοικονόμηση πόρων με παράλληλα βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Μεταξύ των προτάσεων του προέδρου βρίσκεται και ο περιορισμός των τμημάτων -παραρτημάτων ΤΕΙ, όπου διδάσκονται τα ίδια μαθήματα με τμήματα του κεντρικού ιδρύματος. «Με τους κατάλληλους χειρισμούς, λέει ο Πρόεδρος για ένα σύνολο 30 με 40 τμημάτων στα ιδρύματα σ΄ολόκληρη τη χώρα, «εκτιμάται ότι θα προκύψει εξοικονόμηση άνω των 20 εκατ. ευρώ/έτος».

Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Πάτρας προτείνει, επίσης, «τη συνένωση ΤΕΙ μεταξύ των, ή και ΤΕΙ – Πανεπιστημίων, εφόσον τούτο συναποφασιστεί από τα αρμόδια όργανα, σε επίπεδο Σχολών ή Ιδρυμάτων, ιδιαίτερα όταν προκύπτει συμπληρωματικότητα, ενδυνάμωση αλλά και εξοικονόμηση κονδυλίων.

Εκτιμάται εξοικονόμηση άνω των 2 εκατ. ευρώ. Επίσης, πολλά Τμήματα ΤΕΙ και Πανεπιστημίων έχουν αρκετά περιορισμένο πεδίο εκπαίδευσης που προσιδιάζει μάλλον σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών.

Πρόταση: Αυτά τα Τμήματα να παύσουν να λειτουργούν ως αυτοτελή και να εντάσσονται ως κατεύθυνση – εξειδίκευση σε άλλα Προπτυχιακά ή Μεταπτυχιακά προγράμματα του κεντρικού ΑΕΙ. Εκτιμάται ότι θα προκύψει εξοικονόμηση 1 εκατ. ευρώ/τμήμα/έτος. Ακόμη, πολλά τμήματα ΤΕΙ, ή και Πανεπιστημίων, παρέχουν εκπαίδευση που αντιστοιχεί σε απλό, επαγγελματικό επίπεδο, με ισχνά τα στοιχεία της Ακαδημαϊκότητας.

Πρόταση: Αυτά τα Προγράμματα Σπουδών να μετασχηματιστούν σε 2ετή ή 3ετή με απονομή αντίστοιχου τίτλου, όπως και στα άλλα κ.μ. της Ευρώπης και να λειτουργούν υπό την ευθύνη των ΤΕΙ ή των Πανεπιστημίων, στα Παραρτήματα ή στο κεντρικό ΑΕΙ. Οι πτυχιούχοι τους να μπορούν να εγγράφονται με βάση την επίδοσή τους σε άλλα συναφή προγράμματα του ίδιου ή συναφούς πεδίου (αξιοκρατική εξέλιξη). Η εκτιμώμενη εξοικονόμηση φθάνει το 1 εκατ. ευρώ/ΑΕΙ/έτος».