Πτώση 2,2% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, με την εικόνα στις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων να είναι μικτή και να ξεχωρίζει η μεγάλη, λόγω θερινών εκπτώσεων, αύξηση των πωλήσεων σε ένδυση και υπόδηση.

Ειδικότερα, άνοδος των πωλήσεων καταγράφηκε σε ένδυση- υπόδηση (20,9%), βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (11,9%) και σε πολυκαταστήµατα (1,2%). Στον αντίποδα, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε σε έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισµό (10,6%), τρόφιµα- ποτά- καπνός (5,1%), καύσιµα και λιπαντικά αυτοκινήτων (3,4%), μεγάλα καταστήµατα τροφίµων (3%) και φαρµακευτικά- καλλυντικά (1,7%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιµές) στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε μείωση 2,2% τον Αύγουστο 2015 σε σύγκριση µε το δείκτη του Αυγούστου 2014, ενώ σε σύγκριση µε το δείκτη του Ιουλίου 2015 σηµείωσε αύξηση 11,3%.

Ο δείκτης κύκλου εργασιών (σε τρέχουσες τιµές), σημείωσε μείωση 4% σε σύγκριση µε τον δείκτη του Αυγούστου 2014, ενώ σε σύγκριση µε το δείκτη του Ιουλίου 2015 σηµείωσε αύξηση 8,4%.

Οι ανωτέρω δείκτες, εποχικά διορθωµένοι ως προς την επίδραση µηνιαίων γεγονότων (π.χ. έναρξη σχολικής περιόδου, εορτές, τουριστική περίοδος κ.λπ.) παρουσιάζουν την ακόλουθη εξέλιξη:

Ο εποχικά διορθωµένος δείκτης όγκου, σηµείωσε µείωση 2,7% σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2014, ενώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2015 σηµείωσε αύξηση 3,8%.

Ο εποχικά διορθωµένος δείκτης κύκλου εργασιών, σηµείωσε µείωση 4,6% σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2014, ενώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2015 σηµείωσε αύξηση 3,9%.