Μετά το εντυπωσιακό γκραν πρι του Μονακό και το σκάνδαλο των μυστικών -παράνομων- δοκιμών της Mercedes και της Ferrari με τα νέα ελαστικά της Pirelli που τάραξε τα νερά της Formula 1 το πρωτάθλημα συνεχίζεται στον Καναδά (7-9/6).

Ο έβδομος γύρος της σεζόν πραγματοποιείται στο Μόντρεαλ και πιο συγκεκριμένα στο τεχνητό νησί στην κοίτη του ποταμού Αγίου Λαυρεντίου. Οι πιλότοι θα τρέξουν για δεύτερη συνεχόμενη φορά θα τρέξουν σε δημόσιους δρόμους.

Ομάδες και πιλότοι στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα έχουν στη διάθεσή τους δύο νέα σετ από τα καινούρια ελαστικά της Pirelli, ενώ για τον αγώνα οι πιλότοι θα τρέξουν με τη μεσαία και τη μεσαία και την πολύ μαλακή γόμα, σε αντίθεση με την περσινή σεζόν, όπου «φορούσαν» τη μαλακή και την πολύ μαλακή.

Τα ελαστικά για ακόμη μία φορά θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού η φθορά των γομών θα καθορίσει τις στρατηγικές των ομάδων.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πηγαίνει στον Καναδά από την πρώτη θέση της βαθμολογίας, με τον Κίμι Ραϊκόνεν να… καιροφυλακτεί στη δεύτερη θέση. Να αφήσει πίσω του το γκραν πρι του Μονακό και να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς μπορεί θέλει ο Φερνάντο Αλόνσο.

Η βαθμολογία των οδηγών:

1. Σεμπάστιαν Φέτελ, 107
2. Κίμι Ραϊκόνεν, 86
3. Φερνάντο Αλόνσο, 78
4. Λιούις Χάμιλτον, 62
5. Μαρκ Γουέμπερ, 57
6. Νίκο Ρόσμπεργκ, 47
7. Φελίπε Μάσα, 45
8. Πολ Ντι Ρέστα, 28
9. Ρομέιν Γκροσάν, 26
10. Τζένσον Μπάτον, 25

Βαθμολογία κατασκευαστών:

1. Red Bull, 164
2. Ferrari, 123
3. Lotus- Renault, 112
4. Mercedes, 109
5. Force India, 44
6. McLaren, 37
7. Toro Rosso, 12
8. Sauber, 5
9. Williams, 0

Λίγα λόγια για το σιρκουί…

Η πίστα στον Καναδά έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες… καθώς συνδυάζει στοιχεία από τα δύο πιο εντυπωσιακά σιρκουί του πρωταθλήματος, όπως την ταχύτητα της Μόντσα και τους… τοίχους/ μπαριέρες του Μονακό.

Το προσεχές τριήμερο οι μηχανικοί έχουν αρκετή δουλεία, αφού πρέπει να στήσουν με το σωστότερο αεροδυναμικό πακέτο τα μονοθέσια.

Οι δύο ζώνες ενεργοποίησης των κινούμενων αεροτομών, DRS, επιστρέφουν στον Καναδά.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της πίστας είναι οι μεγάλες ευθείες αλλά και οι αργές στροφές, με τα μονοθέσια να απαιτούν άψογη συμπεριφορά των φρένων τους, καθώς από τα 300 χλμ. την ώρα πέφτουν κατευθείαν στα 120 χλμ.

Η υψηλή κάθετη δύναμη δεν δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ η υποστροφή γίνεται συνήθεια στους πιλότους.

Η πίστα του Καναδά αποτελείται από 14 στροφές, έξι δεξιόστροφες και οχτώ αριστερόστροφες. Οι πιλότοι θα διανύσουν 305.270 χιλιόμετρα, γυρίζοντας 70 φορές την πίστα μήκους 4.631 χιλιομέτρων.

Η μέγιστη ταχύτητα που αποκτούν τα μονοθέσια είναι 315 χλμ. την ώρα, λίγο πριν την ευθεία τερματισμού, ενώ η στροφή 10 είναι η πιο αργή, καθώς οι πιλότοι μπαίνουν με 56 χιλ. την ώρα. Η πιο δύσκολη στροφή είναι η ένατη, στην οποία οι πιλότοι δέχονται δυνάμεις 3.59 G.

Αριθμοί…

Στο πρώτο σκαλί του βάθρου πέρυσι ανέβηκε ο Λιούις Χάμιλτον. Από το 2000 ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ παίρνοντας τέσσερις φορές την καρό σημαία.

Πηγή: sport-fm.gr