Δεν ακούγεται και πολύ ωραίο, αλλά είναι γεγονός: η Honda έχει ντροπιαστεί στην κατηγορία Moto3 των GP. Ο ξένος Τύπος χρησιμοποιεί ακόμη βαρύτερες λέξεις. Και ο ανταγωνισμός -βλ. ΚΤΜ- με δηλώσεις του τύπου «η Honda είναι ο αγαπημένος μας αντίπαλος», ρίχνει λάδι στη φωτιά.

Κακώς, πιστεύουμε, διότι τελικά, η απόσυρση της ιαπωνικής εταιρείας από τη Moto3 θα κάνει -σε όλους, ακόμη και στην ΚΤΜ- κακό. Αν συμβεί πράγματι η αποχώρηση, είναι βέβαιο πως η Dorna θα προσπαθήσει να παρέμβει για να περιορίσει τη μονοκρατορία των Αυστριακών.

Μην ξεχνάμε τι έγινε με τα GP2125/250. Η Aprilia είχε μείνει μόνη να ξεζουμίζει τις ομάδες και τελικά βρέθηκε ολοκληρωτικά εκτός μικρής και μεσαίας κατηγορίας…

Όμως πίσω στην πραγματικότητα. Και αυτή είναι πως ταλαντούχοι οδηγοί όπως ο Romano Fenati (και άλλοι) δεν έχουν πλέον ελπίδες ούτε για βάθρο. Έχουν υποστεί συντριβή. Και τώρα οι φήμες οργιάζουν. Θα γνωστοποιήσει η HRC στα μέσα Ιουνίου την αποχώρησή της;

Ήδη έχει προγραμματίσει στη Βαρκελώνη συνάντηση με όλες τις ομάδες τις οποίες υποστηρίζει στη Moto3, για «σημαντικές συζητήσεις». Η τελική απόφαση πάντως μπορεί, σύμφωνα με ανώνυμε πηγές, να καθυστερήσει ως τον αγώνα του Assen.

Με την εκπνοή της σεζόν 2012 ο Shuhei Nakamoto, αντιπρόεδρος του HRC είχε αφήσει να εννοηθεί πως η Honda σκεφτόταν να αποσυρθεί από τη μικρότερη κατηγορία των αγώνων ταχύτητας.

Αμέσως μετά ακολούθησαν αποχωρήσεις αναβατών από τις ομάδες της Honda προς ομάδες της KTM φυσικά, αλλά και τη Mahindra. Τώρα φαίνεται πως οι χειρότερες υποψίες τους θα βγουν αληθινές.

Η υπεροχή των μονοκύλινδρων του Mattinghofen ήταν φανερή ήδη από πέρσι τον Σεπτέμβριο. Ακολούθησε η δραματική σύγκρουση του Vinales με την ομάδα του, προϊόν εκνευρισμού για την αδυναμία της Honda που οδηγούσε.

Όμως το HRC αγρόν αγόρασε… και δεν προχώρησε σε αναθεώρηση της πολιτικής της για το 2013. Για τους Ιάπωνες η Moto3 είναι μια «ερασιτεχνική» ενασχόληση και όχι αντικείμενο πραγματικής εργοστασιακής εμπλοκής.

Αποτέλεσμα; Ο Νοτιοαφρικανός Brad Binder (Ambrogio Racing) με την καλύτερη Honda (σε πλαίσιο της Suter) βρίσκεται μόλις στην 6η θέση της βαθμολογίας αναβατών της Moto3.

Ύστερα, μέχρι την 10η θέση συναντάμε μόλις έναν αναβάτη με Honda, τον Alex Masbou (WM-Zehnter με πλαίσιο FTR). Αυτό σημαίνει ότι οι 7 στους 10 πρώτους της βαθμολογίας οδηγούν ΚΤΜ. Ακόμα πιο σημαντικό: και οι 5 στους 5 πρώτους οδηγούν ΚΤΜ!

Στο Le Mans η υπεροχή των αυστριακών μονοκύλινδρων ήταν τέτοια που ο καλύτερος οδηγός της Honda με slipstream, δηλαδή τραβηγμένος από τον αέρα ενός ΚΤΜ, υστερούσε κατά 5 χλμ/ώρα τελικής στην ευθεία. Χωρίς την αεροδυναμική υποβοήθηση όμως, τα Honda ήταν κατά 11 ολόκληρα χιλιόμετρα πιο αργά από τα ΚΤΜ.

Υπεύθυνη για τις επιδόσεις αυτές είναι, κατά τους μηχανικούς των ομάδων, η απόδοση του τετράχρονου μονοκύλινδρου που κατασκευάζει το HRC. Ο Fenati έχει συγκεντρώσει μόλις 17 βαθμούς στους 5 πρώτους αγώνες φέτος και σέρνεται στην 17η θέση της Βαθμολογίας.

Πέρσι τέτοια εποχή είχε ήδη μια 2η θέση στο Κατάρ, έπειτα μια νίκη στη Jerez και παρά τις 2 συνεχόμενες εγκαταλείψεις, μετά το Le Mans ήταν 4ος, απέχοντας 22 βαθμούς από τον πρώτο.

Η κατάσταση είναι πλέον οριακή για την Honda. Δεν έχει πολλές επιλογές: ή θα εμπλακεί ολοκληρωτικά, εξελίσσοντας τον κινητήρας της NSF 250R, ή θα φύγει με την ουρά κάτω από τα σκέλη. Με το πλαίσιο της NSF δεν χρειάζεται να ασχοληθεί: κανείς πλέον δεν το χρησιμοποιεί, όλοι «φορούν» σασί των FTR και Suter.

Το επιχείρημα της πλέον επιτυχημένης εταιρείας των MotoGΡ, εφ’ όσον αποχωρήσει είναι αυτό: η Moto3 σχεδιάστηκε ως μια κατηγορία χαμηλού κόστους, στα πρότυπα των «ενιαίων» διοργανώσεων, αλλά έχει ξεφύγει τελείως.

Τα κόστη είναι πλέον αστρονομικά και άμεσα συγκρίσιμα με εκείνα των δίχρονων GP250, κόστη που ανάγκασαν την Dorna να «εκτελέσει» τα δίχρονα και να δημιουργήσει τις κατηγορίες Moto2 και Moto3. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν τη Honda να αποσύρεται πράγματι, αλλά να αναθέτει την εξέλιξη του NSF 250R σε τρίτη εταιρεία.

Ο ανταγωνισμός για την ώρα χαίρεται και απορεί: «Ποτέ δεν θα φανταζόμουν ότι μια Honda θα παραδινόταν μετά από μία μόλις σεζόν», δήλωσε ο Pit Beirer, επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM, μετά το θρίαμβο των πορτοκαλί στη Ντόχα του Κατάρ.

«Η Honda είναι ο αγαπημένος μας αντίπαλος», δήλωσε ο ίδιος μετά την Jerez, ρίχνοντας λάδι στη φωτιά. Νομίζουμε όμως ότι η ΚΤΜ βιάζεται να χαρεί. Τυχόν αποχώρηση της Honda από την Moto3, θα αποδειχτεί μακροπρόθεσμα και για τους Αυστριακούς πολύ κακή εξέλιξη.

Η Dorna προσπαθεί να αντιδράσει, εισάγοντας αλλαγές στους κανονισμούς, που ωστόσο θα ισχύσουν από το 2014. Είναι αυτό αρκετό για να κρατήσει τη μεγάλη εταιρεία στη Moto3; Και τι θα κάνουν οι ομάδες της του χρόνου, εάν η «αιμορραγία» των αναβατών της συνεχιστεί ανεξέλεγκτα προς το στρατόπεδο των ΚΤΜ;
Οι εξελίξεις σε μία εβδομάδα…