Λίγες μέρες πριν από τη Σύνοδο του Κανκούν για την Κλιματική Αλλαγή, η Ινδία ξεκινάει προσπάθειες για την δημιουργία και ανάπτυξη ενός συστήματος μεταφορών με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Πρόκειται για ένα τριετές επιχειρηματικό πλάνο, προϋπολογισμού 2,49 εκατ. ευρώ με χρηματοδότη την Διεθνή Γερμανική Πρωτοβουλία για το Κλίμα (German International Climate Initiative) και υποστηρικτή το Πρόγραμμα για το Περιβάλλον του ΟΗΕ.

Η Ινδία επιθυμεί να εντάξει τις συγκοινωνίες της χώρας στην εγχώρια ατζέντα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στις πολιτικές οικονομικής ανάπτυξης.

Η αλματώδης αύξηση του πληθυσμού της χώρας, σε συνδυασμό με την οικονομική ανάπτυξη, προδιαγράφει ένα δυσοίωνο μέλλον αναφορικά με τις εκπομπές αερίων, παρότι προς το παρόν οι κατά κεφαλήν εκπομπές είναι χαμηλότερες του παγκοσμίου μέσου όρου.

Σύμφωνα με μελέτες ο τομέας των μεταφορών και συγκοινωνιών της Ινδίας ευθύνεται για το 12,9% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη χώρα.

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος δράσης για την κλιματική αλλαγή στην Ινδία, υποστηρίζουν πως η χώρα πρέπει να επιδιώξει την εξοικονόμηση ενέργειας στις μεταφορές, να επενδύσει περισσότερους πόρους στα βιοκαύσιμα, στον αειφόρο πολεοδομικό σχεδιασμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για το θέμα.

Οι πολιτικές της ινδικής κυβέρνησης στηρίζονται σε δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά ένα πρόγραμμα δράσης για προώθηση των μετακινήσεων «χαμηλών εκπομπών» σε εθνικό επίπεδο και ο δεύτερος ένα σχέδιο για «οικολογική» μετακίνηση στις τέσσερις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

Η GICI θα προσφέρει υποστήριξη σε θέματα σχεδιασμού, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υλοποίηση του σχεδίου, με την ελπίδα ότι η Ινδία θα αποτελέσει πρότυπο περιβαλλοντικά φιλικής ανάπτυξης για όλες τις αναπτυσσόμενες χώρες.

Πηγή: UNEP