Μια νέα μελέτη μάς λέει πως πιθανότατα αξίζει να φτιάχνουμε ρίγες ζέβρας στα βοοειδή, παρά το γεγονός ότι μοιάζει με κακοποίηση ζώου.

Το πείραμα πατά πάνω σε μια σειρά από παλιότερες έρευνες που είχαν υποδείξει πως οι λευκές ρίγες προστατεύουν τις ζέβρες αλλά και ό,τι βαφτεί στα χρώματά τους, ακόμα και τους ανθρώπους, από τα τσιμπήματα της αλογόμυγας και άλλων τέτοιων ενοχλητικών και αιμοβόρων πλασμάτων.

Πλήθος πειραμάτων έχουν δείξει πως οι μύγες αποφεύγουν τις επιφάνειες με λευκές ρίγες, πιθανότατα γιατί αυτή η χρωματική διάταξη καμουφλάρει την επιφάνεια από την ορατότητα του εντόμου. Προκαλώντας την ίδια οπτική σύγχυση δηλαδή με τις γνωστές οπτικές πλάνες που βασίζονται στα ριγωτά μοτίβα.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Plos One», έψαξε να δει αν αυτό μπορεί να εφαρμοστεί και στα βοοειδή. Και βρήκε πως μπορεί! Οι ιάπωνες επιστήμονες απέδειξαν πως οι αγελάδες που έφεραν τις λευκές ρίγες δέχονταν ως και 50% λιγότερα τσιμπήματα από αλογόμυγες σε σχέση με τις αγελάδες χωρίς ρίγες ή τις αγελάδες με μαύρες ρίγες.

Τεχνητές ρίγες προτείνουν λοιπόν για να απαλλαγούν τα βοοειδή τόσο από τις ενοχλητικές μύγες όσο και τα εντομοκτόνα.

«Οι μύγες που τσιμπούν είναι σοβαρά παράσιτα της κτηνοτροφίας που προκαλούν οικονομικές απώλειες στη ζωική παραγωγή», μας λέει η μελέτη…