Η Kia ανακοίνωσε τους τέσσερις βασικούς επιχειρηματικούς στόχους της για το 2030, οι οποίοι περιλαμβάνουν:

  • την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης και το στόχο ετήσιων πωλήσεων ύψους 1,2 εκατομμυρίων μονάδων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) έως το 2030
  • να φτάσει τα 4 εκατομμύρια σε ετήσιες πωλήσεις οχημάτων έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων άνω των 2 εκατομμυρίων φιλικών προς το περιβάλλον μοντέλων
  • την επέκταση της εφαρμογής τεχνολογιών συνδεδεμένου αυτοκινήτου και αυτόνομης οδήγησης σε όλα τα νέα οχήματα και
  • να γίνει η νούμερο 1 μάρκα στην παγκόσμια αγορά οχημάτων ειδικής κατασκευής (PBV) έως το 2030.

Τελικός στόχος τα 4 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως μέσω της διάδοσης των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων

Ως μέρος αυτής της ποσοτικής ανάπτυξης, η εταιρεία θα επεκτείνει τις πωλήσεις φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων [συμπεριλαμβανομένων BEV, plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) και υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV)] μέσω της επιτάχυνσης των εξελίξεων στην ηλεκτροκίνηση. Η μάρκα θα επεκτείνει το ποσοστό των φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, από το 17% των παγκόσμιων πωλήσεων που θα είναι το 2022, στο εκτιμώμενο 52% το 2030. Σε μεγάλες αγορές με ισχυρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (όπως η Κορέα, η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και η Κίνα) η Kia σχεδιάζει να αυξήσει το ποσοστό πωλήσεων των «πράσινων» αυτοκινήτων της έως και 78% έως το 2030.

Έως το 2027 θα κατασκευαστούν 14 BEV μοντέλα

Η Kia σχεδιάζει να επεκτείνει τη σειρά των προϊόντων BEV της. Ξεκινώντας το 2023 σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον δύο BEV ετησίως και να δημιουργήσει μια πλήρη γκάμα από συνολικά 14 έως το 2027. Σε σύγκριση με το προηγούμενο πλάνο του λανσαρίσματος 11 μοντέλα έως το 2026, θα προσθέσει ακόμη δύο ηλεκτρικά pickup (ένα αποκλειστικό ηλεκτρικό και ένα για τις αναδυόμενες αγορές) και ένα βασικό ηλεκτρικό μοντέλο.

Kia EV9

Η μάρκα σχεδιάζει να διασφαλίσει εκ νέου την ηγετική της θέση στην αγορά των EV μέσω της ναυαρχίδας της, το EV9, που θα κυκλοφορήσει το 2023. Αν και το EV9 είναι ένα μεγάλο SUV με συνολικό μήκος περίπου 5,0 μέτρων, διαθέτει εξαιρετική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα και αυτονομία περίπου 540 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Μπορεί επίσης να παρέχει αυτονομία 100 χλμ. με φόρτιση μόλις έξι λεπτών. Το EV9 θα διαθέτει υπηρεσίες OTA (Over the Air) και FoD (Feature on Demand) που θα επιτρέπουν στους πελάτες να αγοράζουν επιλεκτικά λειτουργίες λογισμικού. Επιπλέον, θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα εξοπλιστεί με την προηγμένη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Auto Mode της μάρκας.

Η Kia σχεδιάζει να καθιερώσει μια στρατηγική προσφοράς και ζήτησης μπαταριών και να αναβαθμίσει την σχετική τεχνολογία αφού η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά από 13 GWh σε 119 GWh το 2030. Επιπλέον, σχεδιάζει να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας κατά 50% έως το 2030 και να μειώσει το κόστος του συστήματος μετάδοσης κατά 40%, βελτιώνοντας έτσι τόσο την απόδοση όσο και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της.

Από το 2025, όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας θα είναι εξοπλισμένα με κορυφαία χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και σε κάθε κατηγορία. Με τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών ενημέρωσης λογισμικού OTA (Over-the-Air) και FoD (Feature-on-Demand) σε όλη τη γκάμα, οι πελάτες θα μπορούν να διατηρούν τα οχήματά τους ενημερωμένα με διάφορες δυνατότητες και τεχνολογίες.
Επίσης, το σύνολο τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης της Kia, με την επωνυμία «Auto Mode», θα επεκταθεί γρήγορα σε όλη τη γκάμα, ξεκινώντας με το EV9 το 2023. Το Kia Auto Mode υποστηρίζει βελτιστοποίηση απόδοσης μέσω απομακρυσμένων ενημερώσεων και θα βελτιώνεται καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία. Θα περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία Highway Driving Pilot που θα επιτρέπει την οδήγηση χωρίς παρέμβαση οδηγού σε συγκεκριμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου.

Μέχρι το 2026, όλα τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στις μεγάλες αγορές θα είναι διαθέσιμα με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Auto Mode, με την χρήση του να αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

Οχήματα ειδικής χρήσης (PBV)

Η Kia είναι μία από τις πρώτες κινητήριες δυνάμεις στην παγκόσμια αγορά οχημάτων ειδικής χρήσης – PBV, η ζήτηση των οποίων αυξήθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Ο απώτερος σκοπός του τομέα PBV της Kia είναι να παρέχει εξειδικευμένα οχήματα στους πελάτες με βάση τις συγκεκριμένες ανάγκες τους. Για το σκοπό αυτό, θα δημιουργηθεί ένα αποκλειστικό κανάλι επικοινωνίας PBV που μπορεί να ανταποκριθεί γρήγορα και με ακρίβεια στις απαιτήσεις των πελατών, ενώ θα δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα δεδομένων για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών και λύσεων σύμφωνα με τα διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα των πελατών PBV, σε τομείς όπως η φόρτιση, η συντήρηση και η διαχείριση οχημάτων.

Βραχυπρόθεσμα, η μάρκα σχεδιάζει να αναπτύξει μοντέλα PBVs που προέρχονται από τρέχοντα μοντέλα όπως το Niro Plus που πρόκειται να παρουσιαστούν αργότερα φέτος. Το Niro Plus θα βασίζεται στο δημοφιλές – φιλικό προς το περιβάλλον – SUV Niro και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για υπηρεσίες ταξί καθώς και υπηρεσίες μεταφοράς αυτοκινήτων.

Η Kia θα λανσάρει το πρώτο της PBV το 2025, όταν αναμένεται να ωριμάσει η αγορά της κατηγορίας. Το πρώτο αποκλειστικό PBV θα είναι παρόμοιο σε μέγεθος με ένα όχημα μεσαίου μεγέθους, με εγγενή επεκτασιμότητα. Με το μοντέλο αυτό η μάρκα στοχεύει να προσφέρει την απόλυτη άνεση καθώς και 600.000 χιλιόμετρα αντοχής μέσω της εφαρμογής λειτουργιών OTA και τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης για τη μείωση του λειτουργικού κόστους των ιδιοκτητών επιχειρήσεων. Καθώς όμως η αγορά PBV μεγαλώνει, η μάρκα σχεδιάζει να επεκτείνει σταδιακά τη γκάμα της από μικρά σε μεγάλα PBV που μπορούν ενδεχομένως να προσφέρουν μια εναλλακτική λύση στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή ακόμη και να χρησιμοποιηθούν ως κινητά γραφεία.

Τέλος, η Kia ανακοίνωσε επίσης τους μεσοπρόθεσμους έως μακροπρόθεσμους οικονομικούς της στόχους κατά τη διάρκεια της Ημέρας Επενδυτών CEO. Μέχρι το 2026, στοχεύει να φτάσει συνολικά τα μικτά έσοδα των 120 τρισεκατομμυρίων KRW, με λειτουργικά κέρδη 10 τρισεκατομμυρίων γουόν και περιθώριο λειτουργικού κέρδους 8,3%. Επίσης, στοχεύει να αυξήσει την κεφαλαιοποίησή της στα 100 τρισεκατομμύρια KRW έως το 2026 – τριπλάσια αύξηση σε σύγκριση με τα 33 τρισεκατομμύρια KRW στο τέλος του 2021.

Η εταιρεία σχεδιάζει να συγκεντρώσει το 39% των λειτουργικών κερδών από τα BEV το 2026 με τη μείωση του σταθερού κόστους μέσω της επέκτασης του όγκου και τη μείωση του κόστους από την ανάπτυξη τεχνολογίας. Επιπλέον, η αναμένει ότι, έως το 2026, η συνεισφορά στα λειτουργικά κέρδη από όλα τα φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα θα φτάσει το 52%, ξεπερνώντας αυτή των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η μάρκα θα επενδύσει συνολικά 28 τρισεκατομμύρια γουόν στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες τα επόμενα πέντε χρόνια, πέντε τρισεκατομμύρια γουόν πάνω από το προηγούμενο σχέδιο, εκ των οποίων το 46% θα επενδυθεί σε μελλοντικά έργα, υπερδιπλασιάζοντας το ποσοστό του 2021 που ήταν 19%.