Σίγουρα όλοι μας έχουμε βρεθεί έστω και μια φορά στην δύσκολη θέση να μην παίρνει εμπρός το αυτοκίνητο. Τις περισσότερες φορές υπαίτιος είναι η αδύναμη ή αφόρτιστη μπαταρία σας. Οι λόγοι που συνήθως μας «αφήνει» η μπαταρία, συνήθως, είναι η παρατεταμένη χρήση του CD player και του κλιματιστικού όσο ο κινητήρας του αυτοκινήτου δε δουλεύει, οι χαμηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος και η ακινησία του οχήματος για μακρά χρονικά διαστήματα.

Ζητήστε βοήθεια

Επειδή οι περισσότεροι δεν έχουν μηχανολογική εμπειρία και πιθανότατα να μη θέλουν να πειραματιστούν βραδιάτικα ή πριν από ένα σημαντικό ραντεβού, το πιο έξυπνο είναι να καλέσετε βοήθεια. Σίγουρα κάποιος φίλος ή γνωστός θα έχει καλώδια επαναφόρτισης και θα ξέρει πως να τα χρησιμοποιεί και ακόμα και αυτό να μην ισχύει η οδική βοήθεια σίγουρα θα μπορεί να βοηθήσει. Στην περίπτωση που δεν έχετε συνδρομή οδικής και δε θέλετε να κάνετε εκείνη την ώρα, οι αντιπροσωπίες αυτοκινήτων παρέχουν αυτή την υπηρεσία συνήθως δωρεάν για τους πελάτες τους.

Όλοι λοιπόν πρέπει να έχουμε ένα τουλάχιστον τηλέφωνο οδικής βοήθειας ή το τηλέφωνο της αντιπροσωπείας μέσα στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου ή αποθηκευμένο στο κινητό μας γιατί τα ατυχήματα δεν προειδοποιούν ποτέ και όπως λένε και οι διάσημοι νόμοι του Μέρφι όλα τα ατυχήματα συμβαίνουν την πιο ακατάλληλη στιγμή.

Θέλω να το κάνω μόνος μου!
ΟΚ, υπάρχουν δυο τρόποι. Αν ακολουθήσετε σωστά τις οδηγίες θα τα καταφέρετε με τον εύκολο τρόπο:

Επαναφόρτιση με καλώδια
Ο πιο συνηθισμένος και εύκολος τρόπος να επαναφορτίσετε τη μπαταρία είναι να έχετε καλώδια επαναφόρτισης και ένα αμάξι με γεμάτη μπαταρία ή έναν ευγενικό κάτοχο αυτοκινήτου με γεμάτη μπαταρία, καλώδια και θέληση να σας «ξελασπώσει».
• Πριν ξεκινήσουμε την διαδικασία ένωσης των μπαταριών κοιτάμε πάντα μήπως η μπαταρία μας στάζει ή έχει εμφανείς ζημιές.
• Αν η τα υγρά της μπαταρίας είναι παγωμένα (μπορούμε να τα κοιτάξουμε από καπάκια στο πάνω μέρος της μπαταρίας ή να την πιάσουμε στα πλάγια και να νιώσουμε την θερμοκρασία) δεν υπάρχει νόημα επαναφόρτισης (έχουν υπάρξει περιπτώσεις εκρήξεων) και πρέπει να περιμένουμε να ζεσταθεί.
• Αν υπάρχει κάτι σαν «χιόνι» πάνω στους μεταλλικούς πόλους καλό θα ήταν να το καθαρίσουμε με μια βούρτσα (μεταλλική) και σίγουρα όχι με τα χέρια μας. Το «χιόνι» αυτό είναι σημάδι ότι η μπαταρία μας είναι στα τελευταία της.
• Να βεβαιωθείτε ότι η μπαταρία του άλλου αυτοκινήτου που θα σας βοηθήσει είναι τα ίδια Volt με την δικιά σας (αυτοκίνητα του 80 είχαν 6 volt μπαταρίες).
• Πριν γίνουν οι συνδέσεις βεβαιωθείτε ότι τα αυτοκίνητα δεν ακουμπάνε μεταξύ τους και ότι και τα δύο έχουν κλειδιά στη θέση off.
Αν όλα φαίνονται όπως πρέπει, παρκάρουμε το αυτοκίνητο «δότη» μετωπικά με το δικό μας ή παράλληλα και κοιτώντας προς την ίδια κατεύθυνση, έτσι ώστε να φτάνουν τα καλώδια από την μια μπαταρία στην άλλη και πραγματοποιούμε τα παρακάτω βήματα με προσοχή και επακριβώς.

Το πρώτο βήμα είναι να πάρουμε το ένα καλώδιο (συνήθως κόκκινο) και να το συνδέσουμε με τον θετικό πόλο του αυτοκινήτου «δότη» και στη συνέχεια με τον θετικό πόλο της «νεκρής» μπαταρίας. Στη συνέχεια συνδέουμε το δεύτερο καλώδιο στον αρνητικό πόλο της φορτισμένης μπαταρίας (αυτοκίνητο «δότη») και το άλλο μέρος του (προσοχή!!) σε κάποιο ακίνητο μεταλλικό μέρος, κατά προτίμηση χωρίς βαφή (στην εξάτμιση μέσα στον χώρο του κινητήρα ή στο μεταλλικό πλαίσιο), του αυτοκινήτου με την νεκρή μπαταρία.
Έχοντας ασφαλίσει τα «κροκοδειλάκια» των καλωδίων στις προαναφερθείσες θέσεις, βάζουμε σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου «δότη» για 5 περίπου λεπτά έτσι ώστε να φορτιστεί μερικώς η μπαταρία του άλλου αυτοκινήτου και να μπορεί να γυρίσει τη μίζα. Μετά το αμήχανο πεντάλεπτο και χωρίς να σβήσουμε τον κινητήρα προσπαθούμε να βάλουμε εμπρός το «νεκρό» αυτοκίνητο. Αν πάρει, το αφήνουμε να λειτουργήσει και αυτό με την σειρά του για πάνω από πέντε λεπτά για να φορτίσει επαρκώς, αν όχι περιμένουμε περισσότερο και ξαναδοκιμάζουμε (περιπτώσεις πάνω του δεκάλεπτου είναι ένα πολύ καλό σημάδι ότι πρέπει να καλέσουμε επαγγελματική βοήθεια). Τέλος, αποσυνδέουμε τα καλώδια με ακριβώς τον αντίθετο τρόπο από ότι τα τοποθετήσαμε. Πρώτα βγάζουμε λοιπόν το αρνητικό που είναι πιασμένο σε μεταλλικό μέρος και τελευταίο το κόκκινο από τον θετικό πόλο του αυτοκινήτου «δότη».

• Μεγάλη προσοχής στις άκρες των καλωδίων μιας και είναι φορτισμένες και σε επαφή μεταξύ τους ή με εσάς μπορεί να προκαλέσουν πολλά προβλήματα.
• Πολύ προσοχή όταν συνδέουμε τα καλώδια. Πάντα ένα-ένα και ποτέ μα ποτέ ταυτόχρονη σύνδεση θετικού και αρνητικού πόλου, διότι το σώμα μας θα γίνει δίοδος ηλεκτρικού ρεύματος.

Συμβουλή:
Είναι πάντα καλό να έχουμε δικά μας καλώδια ώστε να είναι η όλη διαδικασία πολύ πιο απλή. Τα καλώδια αυτά πωλούνται σε όλα τα βενζινάδικα (κακής ποιότητας) και σε συνεργεία οπότε δεν υπάρχει δικαιολογία να μην έχουμε. Υπάρχουν και φορητοί φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος προς πώληση έτσι ώστε να μην έχετε ανάγκη κανένα αυτοκίνητο και πιθανότατα να σώσετε και κάποιου άλλου αν χρειαστεί. Τα παραπάνω είναι απαραίτητα σε αυτοκίνητα δεκαετίας ή σε αυτοκίνητα που περνάνε μεγάλα χρονικά διαστήματα κλειδωμένα σε γκαράζ.

Με σπρώξιμο (ο δύσκολος τρόπος)
Στην πολύ άτυχη περίπτωση που δεν γίνεται να φορτίσουμε τη μπαταρία μας με καλώδια, είτε γιατί δεν έχουμε, είτε γιατί δεν υπάρχει κανείς λόγω της ώρας και του μέρους, υπάρχει και άλλος ένας τρόπος για να μην γυρίσουμε σπίτι με τα πόδια.

Η διαδικασία του «γυρίσματος» του κινητήρα με το ζόρι δεν είναι ούτε εύκολη (απαιτεί σπρώξιμο) αλλά ούτε και ακίνδυνη, συνεπώς συνίσταται μόνο σε μεγάλη ανάγκη.
Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνουμε αν είμαστε μόνοι μας, είναι να δούμε αν υπάρχει κάποιος κατηφορικός δρόμος σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από το ακινητοποιημένο αυτοκίνητό μας (δεν θα μπορέσουμε να το σπρώξουμε περισσότερο). Με το κλειδί στην θέση on (για να έχουμε τιμόνι και φρένο) σπρώχνουμε το αυτοκίνητο μέχρι την κατηφόρα ή στην ευθεία που ήδη είμαστε όσο πιο γρήγορα μπορούμε.
Όταν το αυτοκίνητο φτάσει στη κατηφόρα ή έχει αποκτήσει μια «καλή» ταχύτητα στην ευθεία, καθόμαστε στο κάθισμα του οδηγού και βάζουμε πρώτη ή δεύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων και με πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη περιμένουμε να αναπτύξει το αυτοκίνητο περισσότερη ταχύτητα. Όταν είμαστε έτοιμοι αφήνουμε απότομα το πεντάλ και το αυτοκίνητο θα πρέπει να πάρει μπροστά, μιας και έχει βενζίνη λόγω του κλειδιού στην θέση on και η συμπίεση από την ξαφνική σύμπλεξη θα γυρίσει τον στρόφαλο του αυτοκινήτου. Αν δεν τα καταφέρουμε με την πρώτη συνεχίζουμε να προσπαθούμε όσο υπάρχει ακόμα κατηφόρα ή δύναμη στα χέρια μας.

Πηγή: menslounge.gr