Ο 5ος γύρος (από 14) του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), το Ράλι της Πορτογαλίας, ο – ίσως – καλύτερος χωμάτινος αγώνας στον κόσμο, ολοκληρώθηκε πριν λίγες ώρες με νίκη της Toyota και νίκη-ρεκόρ (7η) για τον Γάλλο 8άκις πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ. Ήταν η 63 νίκη της 18χρονης καριέρας του 42χρονου Γάλλου, ο οποίος με αυτή του την επίδοση αυξάνει την διαφορά του από τις 5 νίκες στον ίδιο αγώνα του Μάρκου Άλεν και τις από 3 που έχουν πετύχει οι Μίκολα, Μπιαζιόν και ο τοπικός Αραούχο.

Το ράλι Πορτογαλίας, που ξεκίνησε το 1967 και μπήκε στο WRC το 1973, έχει αναδειχθεί 5 φορές το καλύτερο ράλι του κόσμου και φέτος δικαίωσε απόλυτα την ιστορία του. Οι ειδικές διαδρομές, οι χιλιάδες χιλιάδων (σωστά τοποθετημένοι σε ασφαλή σημεία) φίλαθλοι, η γενική εικόνα της οργάνωσης, η υπερειδική και η διάσημη (για το άλμα της) ειδική διαδρομή Φάφε που καλύφθηκε σχεδόν πλήρως από κόσμο, μαζί με τον έντονο μέχρι και το stop της τελευταίας (24ης) ειδικής συναγωνισμό, είναι στοιχεία που ενδεχομένως να δώσουν ένα ακόμα βραβείο καλύτερου ράλι στον αγώνα της Πορτογαλίας.

Μερικώς χαμένοι του αγώνα, η ομάδα της Hyundai και οι Αντριέν Φουρμό – Όϊτ Τάνακ. Η Κορεάτικη ομάδα είχε ένα εξαιρετικό ξεκίνημα με τα i20 N Rally1 των Τάνακ και Φουρμό να προηγούνται με ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους, έως την 8η ειδική όπου μια «μπούκα» του Φουρμό έσπασε την εμρπός αριστερή ανάρτηση του i20N, αφήνοντας μόνο στην κορυφή τον Τάνακ πιεζόμενο από τρία Toyota Yaris Rally1 (Οζιέ, Κατσούτα, Ροβάνπερα) και τον Νεβίλ (Hyundai) να παρακολουθεί από την 5η θέση χωρίς δυνατότητα για κάτι καλύτερο. 

Κάπως έτσι εξελίχθηκε και η 2η ημέρα του αγώνα, μέχρι την προτελευταία ειδική όπου τα υδραυλικά του τιμονιού στο Hyundai του Τάνακ παρέδωσαν το πνεύμα και ο Εσθονός αναγκάστηκε να οδηγεί με τα δυο χέρια συνεχώς στο τιμόνι, την ώρα που ο συνοδηγός του Γιαρβεόγια, άλλαζε τις ταχύτητες! Η συγκεκριμένη διαδικασία που δεν είναι και ότι καλύτερο για να πρωταγωνιστείς σε αγώνες, έριξε τον Τάνακ στην 3η θέση, την ώρα που μπροστά πέρασαν τα Yaris των Οζιέ και Ροβάνπερα, με σχεδόν μισό λεπτό διαφορά μεταξύ τους. 

Η τελευταία ημέρα του αγώνα (με τους έξτρα βαθμούς για τα πρώτα 5 πληρώματα), σημαδεύτηκε από την εμπειρία του Οζιέ που οδηγώντας «συντηρητικά» έφτασε εύκολα στην 7η νίκη του στην Πορτογαλία και την υπερεπίδοση του Τάνακ που οδηγώντας στα όρια πέρασε «από πάνω» από τον Ροβάνπερα για να τερματίσει στη 2η θέση ανάμεσα στα Yaris και να κερδίσει 10 επιπλέον βαθμούς από τον αγώνα της Κυριακής και από την πρώτη θέση στην power stage. Την ίδια ημέρα, η χαρά της Κορεάτικης ομάδας ήταν διπλή, καθώς ο Νεβίλ κινήθηκε πολύ γρήγορα σε σχέση με τις δυο προηγούμενες και κατάφερε να προσθέσει στο ενεργητικό του επιπλέον βαθμούς που του επιτρέπουν να ελπίζει (όχι πολύ) σε ένα ακόμα τίτλο.

Τις ίδιες και περισσότερες ελπίδες έχει και ο Ουαλλός  Έλφυν Έβανς (Toyota) που προηγείται ακόμα στην βαθμολογία των οδηγών, αλλά στην Πορτογαλία δεν έπεισε κανέναν ότι αξίζει τον τίτλο, καθώς ταλαιπωρήθηκε ακόμα και από τον ρούκι της ομάδας Σάμι Παγιάρι.

Ταλαιπωρία φυσικά για μια ακόμα φορά και για τα 4 πανέμορφα Ford Puma της M-Sport που απειλούνται ακόμα και από τα αυτοκίνητα της υποδεέστερης κατηγορίας WRC2. Ειδικά ο Μουνστέρ «προσβάλλει» με τις …επιδόσεις του τους οδηγούς πρώτης γραμμής, ενώ ο Ιρλανδός Μάκερλι, δείχνει να βελτιώνεται αγώνα με τον αγώνα. Αντίθετα, ο πολλά υποσχόμενος από πέρσι Λετονός Μάρτιν Σεσκς, στο τιμόνι ενός ακόμα Puma, δεν δικαιολόγησε τις μέχρι πρότινος υποσχέσεις. 

Στην Πορτογαλία και συγκεκριμένα στην κατηγορία WRC2 είχαμε μια εύκολη νίκη του Σουηδού Όλιβερ Σόλμπεργκ με Toyota Yaris GR, με 2ο τον Γάλλο Γιοχάν Ροσέλ που οδηγούσε Citroen C3, που όμως προηγείται στην βαθμολογία του σχετικού πρωταθλήματος. Τρίτος στην WRC2 και στον βαθμολογικό πίνακα, ο Βρετανός Γκας Γκρίνσμιθ με Skoda Fabia RS.

Όσον αφορά την βαθμολογία στο WRC οδηγών, εξακολουθεί να προηγείται ο Έβανς με 118 βαθμούς, ακολουθούμενος από τον Ροβάνπερα (88 β.), τον Οζιέ (86 β.), τον Τάνακ (84 β.), τον Νεβίλ (78 β.) και τον Κατσούτα (51 β.). Στους κατασκευαστές, η Toyota έχει 258 β., η Hyundai 203 β. και η M-Sport Ford μόλις 72 β.

Η συνέχεια στο πανέμορφο νησί της Σαρδηνίας, στις 5 έως 9 Ιουνίου, επί χωμάτινων ειδικών διαδρομών.