Μήπως γίνομαστε όλοι skintellectuals; Μπορεί ο όρος να μην έχει ακουστεί πολύ αλλά ενσωματώνεται στην εποχή της τεχνολογίας και της διαρκούς ενημέρωσης για όρους παντελώς ξένους.

Τι μορφής ρετινόλη χρησιμοποιείτε; Πώς λαμβάνετε τη δόση υαλουρονικού οξέος; Λίγα χρόνια πριν η λίστα των συστατικών στο πίσω μέρος των προϊόντων ομορφιάς μπορεί να διαβαζόταν σαν ξένη γλώσσα, αλλά τώρα, την εποχή που τα φόρουμ είναι γεμάτα με εκτενή θέματα για τα οφέλη που έχουν τα διαφορετικά άλφα-υδροξυοξέα και το να είσαι blogger περιποίησης δέρματος είναι νόμιμη καριέρα.

Πριν από μερικά χρόνια αμέτρητες πολυτελείς κρέμες προσώπου με ετικέτες τιμών και οροί που υπόσχονταν να διαγράψουν κάθε γραμμή στο μέτωπο ήταν η αφρόκρεμα στα σαλόνια ομορφιάς. Για λέξεις όπως «τελειοποίηση» ή «μαγικό» ή «ελιξίριο» δόθηκαν πολλά χρήματα με την ελπίδα ότι έχει βρεθεί η απάντηση στις προσευχές για ομορφιά. Όμως, τα προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας είναι τώρα της μόδας;

Σκεφτείτε ονόματα που φαίνονται επιστημονικά, καινοτόμες μεθόδους εφαρμογής και hi-tech συσκευασίες – οι πελάτες σήμερα είναι καλά ενημερωμένοι για το τι έχει αποτέλεσμα για αυτούς και δεν θα ζητήσουν τίποτα λιγότερο.

Για παράδειγμα η NIOD (Μη Επεμβατικές Επιλογές στην Επιστήμη του Δέρματος) μία πρωτοποριακή μάρκα περιποίησης υπό την ομπρέλα της εταιρείας Deciem. Τα προϊόντα NIOD φαίνονται σαν να βγήκαν κατευθείαν από ένα επιστημονικό εργαστήριο, έχουν σχεδόν ευλαβικά πιστούς ακόλουθους και διαθέτουν ονόματα που παραπέμπουν σε τεχνολογία, όπως Πολυμοριακό Υαλουρονικό Σύμπλεγμα, το σπρέι Υπεροξειδίου της Δισμουτάσης. Δεν είναι μία μάρκα για όλους, αλλά εκείνοι που την καταλαβαίνουν, πραγματικά κολλάνε.

Το να εξυπηρετείς ανεκπαίδευτους καταναλωτές είναι πολύ ακριβό: απαιτεί ένα τεράστιο ποσό δαπανών για μάρκετινγκ που θα πρέπει στη συνέχεια να το πάρεις πίσω από την τιμολόγηση των προϊόντων. Έχουμε στόχο πιο μορφωμένους καταναλωτές, οι οποίοι στη συνέχεια θα επικοινωνήσουν έμμεσα την αγάπη τους για το τι κάνουμε με τους άλλους, με αποτέλεσμα την ενθάρρυνση περισσότερης εκπαίδευσης στο σύνολο» δήλωσε στη βρετανική Vogue ο ιδρυτής της «Deciem», Brandon Truaxe.

«Για παράδειγμα, δεν είμαι σίγουρος πως αλλιώς θα μπορούσαμε να ονομάσουμε το Υπεροξείδιο της Δισμουτάσης. Είναι πολύ σημαντικό για κάποιον που αγοράζει το προϊόν να κατανοεί πόσο σπουδαίο είναι το υπεροξείδιο της δισμουτάσης, πόσο δύσκολο είναι να διαλυθεί και να διατηρηθεί σταθερό και πόσα πολλά μπορεί να κάνει τοπικά. Αν το ονομάζαμε «Σπρέι Πρόληψης και Ενυδάτωσης» θα ήμασταν άδικοι όχι μόνο στο προϊόν, αλλά και στους καταναλωτές που του χρησιμοποιούν» ανέφερε.

AHA και BHA, μελετήστε…

Πολλοί πελάτες τώρα θέλουν να γνωρίζουν τις επιστημονικές εξηγήσεις πίσω από τα συστατικά στα προϊόντα τους και όχι απλώς να τους πουν ότι είναι αποτελεσματικά. Ακόμη και η συσκευασία δεν είναι πλέον δεδομένη. Ο ενημερωμένος αγοραστής προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας γνωρίζει ότι η αποθήκευση μίας πτητικής φόρμουλας σε ένα βάζο και όχι σε αεροστεγή αντλία την αφήνει εκτεθειμένη στη φθορά της οξείδωσης, για παράδειγμα. Αλλά από πού προέρχεται αυτή η δίψα για γνώση ;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τo διαδίκτυο έχει μια επίδραση – όχι μόνο μπορείτε να πάρετε τις πληροφορίες για οποιοδήποτε συστατικό μέσα σε δευτερόλεπτα, υπάρχουν ιστοσελίδες και blogs που έχουν ήδη κάνει τη δουλειά για σας.

Η «Ομορφιά από τους Geeks» είναι μια ομάδα επιστημόνων αποστολή των οποίων είναι το επιστημονικό « hacking» της βιομηχανία ομορφιάς, ένα προϊόν κάθε φορά” μέσω σε βάθος και ενημερωτικών κριτικών για το προϊόν στο blog της και στο λογαριασμό της στο instagram, ενώ το Αλφάβητο Περιποίησης της Επιδερμίδας της Vogue αναλύει βασικά συστατικά κάθε δεκαπενθήμερο. Αν δεν ξέρετε ήδη να ξεχωρίζετε τα AHAs σας από τα ΒΗΑ σας, διαβάστε.

Οι ενότητες με σχόλια στα sites ηλεκτρονικού εμπορίου ομορφιά και τα φόρουμ με κριτικές είναι εξίσου ισχυρά, με τους καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να αναλύσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα με αμερόληπτη ματιά, ενώ το Instagram φιλοξενεί διάσημους δερματολόγους για εκείνους που απεγνωσμένα αναζητούν συμβουλές ειδικών χωρίς να έχουν υπομονή για ένα ραντεβού. Ο σύγχρονος καταναλωτής ομορφιάς ξέρει πως ενεργούν συγκεκριμένα συστατικά και ξέρει επίσης ότι όπου εμφανίζονται στη λίστα δηλώνεται η ποσότητα του εν λόγω συστατικού στο προϊόν. Η διαφάνεια εκ μέρους της μάρκας ή του καταστήματος, συνεπώς, είναι πιο σημαντική από ποτέ.

«Έχουμε πάντα έναν πλήρη κατάλογο συστατικών για κάθε προϊόν στο χώρο, ακόμη κι αν πρέπει να το αντιγράψουμε χειρόγραφα έξω από το μπουκάλι» γελάει η ιδρύτρια της Cult Beauty, Αλέξια Ίνγκε, στην ιστοσελίδα της οποίας διατίθενται προϊόντα ομορφιάς ελάχιστα γνωστά, αλλά και παγκόσμιας φήμης, καθώς δοκιμάζονται από ένα πάνελ και επιλέγονται για την αποτελεσματικότητα τους.

«Ίσως αυτό ξεκίνησε από τη βιομηχανία τροφίμων – έχουμε συνηθίσει να γυρίζουμε τα προϊόντα και να ελέγχουμε την ετικέτα και ανησυχούμε περισσότερο με ό, τι βάζουμε πάνω στο σώμα μας από ό, τι στο παρελθόν. Πιστεύω επίσης ότι το δέρμα των ανθρώπων έχει γίνει πιο ευαίσθητο, καθώς ο κόσμος λαμβάνει περισσότερες τοξίνες και η ρύπανση έχει αυξηθεί. Έπρεπε να εκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας περισσότερο για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση».

Blog και websites έχουν κάνει την δουλειά για σας

H Ίνγκε υποστηρίζει ένθερμα την ενότητα με τα σχόλια στο διαδίκτυο και επιτρέπει αξιολογήσεις για όλα τα προϊόντα να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα. «Εμείς τα επεξεργαζόμαστε μόνο αν είναι σοβαρά προσβλητικά – αλλιώς τα κρατάμε όλα είτε είναι καλά ή αρνητικά. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και αυθεντικοί, αν τα επεξεργαζόμασταν θα πηγαίναμε ενάντια στις βασικές αξίες μας», λέει.

«Ο λόγος που δημιούργησα την Cult Beauty ήταν επειδή είχα βαρεθεί να συμβιβάζομαι με την ψευδο-επιστήμη. Διαθέτουμε μόνο προϊόντα, στα οποία πραγματικά πιστεύουμε, αλλά λαμβάνουμε επίσης σοβαρά υπόψη τις αντιδράσεις. Αν δούμε το ίδιο αρνητικό σχόλιο ξανά και ξανά – για κάτι, όπως ένα σφάλμα στη συσκευασία – θα το προωθήσουμε πίσω στην εταιρεία. Διότι, αν ο πελάτης έχει μια κακή εμπειρία, δεν πρόκειται να το αγοράσει πάλι και θα χάσει την εμπιστοσύνη σε εμάς».

Το να είσαι αυθεντικός και ειλικρινής με τους πελάτες είναι αυτό που πουλάει αυτές τις μέρες – μια ελκυστική ετικέτα χωρίς την επιστήμη να την στηρίζει, απλά δεν θα κάνει πωλήσεις με τον ίδιο τρόπο που έκανε παλιότερα και οι ανεξάρτητες μάρκες βιώνουν ένα κύμα δημοτικότητας. «Νομίζω ότι οι πελάτες αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστεύονται μια μικρή μάρκα περισσότερο» λέει η Ίνγκε.

Πριν από μερικά χρόνια θα χρησιμοποιούσαμε ορό και μετά ενυδατική κρέμα – τώρα έχουμε ενισχυτές, αποστάγματα και συμπυκνώματα που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν τα προγράμματα περιποίησης, σύμφωνα με την κορεατική προσέγγιση της ομορφιάς σε πολλά βήματα. Βιταμίνες Α, C ή D, τουλάχιστον επτά διαφορετικές ρετινόλες, συμπυκνώματα και οροί για κάθε ανάγκη από υπέρχρωση έως εύθραυστα τριχοειδή αγγεία. Το μπάνιο μετατρέπεται σε ένα μικροσκοπικό εργαστήριο, αυτός είναι πλέον ο κανόνας.

«Έχουμε συνηθίσει να προσαρμόζουμε τις εφαρμογές στα κινητά μας, να προσαρμόζουμε το πρωί τα smoothies μας και τώρα θέλουμε να προσαρμόσουμε την περιποίηση της επιδερμίδας μας» αναφέρει η Ίνγκε. «Λιγότεροι άνθρωποι σαστίζουν πια από την πολύπλοκη και επιστημονική γλώσσα και είναι συνεπώς σε θέση να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα από τα προϊόντα τους – Πολύ καλύτερο δέρμα!» σημειώνει.