Σε ένα κοινό πλαίσιο στενής και αποτελεσματικής συνεργασίας συμφώνησαν ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Γιώργος Ορφανός και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, στην πρώτη συνάντηση που είχαν στο υπουργείο, μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης.

Στον τομέα του τουρισμού ο υπουργός είπε ότι συμφώνησαν στην προώθηση της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Θράκης ως τουριστικού πόλου και στην ενίσχυση μορφών τουρισμού, όπως ο εκκλησιαστικός, ο συνεδριακός και άλλες. Ο περιφερειάρχης επισήμανε ότι στο εξής το ΥΜΑΘ και η Περιφέρεια δεν θα εμφανίζονται με δύο διαφορετικά περίπτερα στις Εκθέσεις Τουρισμού, που γίνονται στο εξωτερικό, αλλά με κοινό, ώστε και εξοικονόμηση κόστους να υπάρξει και καλύτερη προώθηση του τουριστικού προϊόντος.

Θα αναπτυχθούν κοινές δράσεις για την αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και επιχειρησιακών προγραμμάτων. Παράλληλα θα αναληφθούν πρωτοβουλίες για την πλήρη αξιοποίηση του Θερμαϊκού κόλπου, μέσα από ένα συνολικό σχέδιο, και για να αποκτήσουν τον πραγματικό τους ρόλο το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ως προς το λιμάνι ο κ. Τζιτζικώστας τάχθηκε υπέρ της λύσης της παραχώρησης και όχι της πώλησης, όπως προωθείται σήμερα από την κυβέρνηση, ενώ ζήτησε να επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη τα 30.000.000 ευρώ, που, μέσω της διανομής μερίσματος στον βασικό μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), μεταφέρθηκαν στα ταμεία της κεντρικής κυβέρνησης.

Ο κ. Ορφανός τόνισε ότι «η παραχώρηση του λιμανιού εξυπηρετεί τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, βοηθά την κοινωνική συνοχή και ουσιαστικά φέρνει και το ίδιο αποτέλεσμα με την πώληση». Ο ίδιος, ως υπουργός, θα πει στην κυβέρνηση πως είναι καλό να μένουν στη Θεσσαλονίκη τα εισοδήματα που παράγονται στην περιοχή για να γίνουν έργα

Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο περιφερειάρχης σημείωσε ότι πρέπει να «ξεμπλοκάρει», διότι «έχει εξαντληθεί η ανοχή των πολιτών, καταστηματάρχες καταστράφηκαν» και πρότεινε να μεταφερθεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από την Αττικό Μετρό στην Εγνατία Οδό Α.Ε. η διοίκησή του, με ενδεχόμενο η Αττικό Μετρό να παραμείνει ως τεχνικός σύμβουλος του έργου. Ο υπουργός σημείωσε ότι η θέση του ήταν πάντα υπέρ της μεταφοράς της έδρας της διοίκησης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. «Συμφωνώ απόλυτα η έδρα της διοίκησης να είναι στη Θεσσαλονίκη και ο έλεγχος του έργου να γίνεται από τη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε. Για την πρόταση να περάσει η ευθύνη από την Αττικό Μετρό στην Εγνατία οδό Α.Ε. επισήμανε: «Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Η Εγνατία Οδός είναι ένα εργαλείο με πολύ υψηλές ικανότητες».

Το υπουργείο σε συνεργασία με την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας και την Εγνατία Οδό θα προχωρήσει στην υλοποίηση ενός πρωτοποριακού προγράμματος, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με μια διαδικτυακή εφαρμογή, μέσω της οποίας όσοι ταξιδεύουν στην Εγνατία Οδό (από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο με επέκταση στα νησιά του Ιονίου Πελάγους) θα έχουν ηλεκτρονικά-ακόμα και στο κινητό τους τηλέφωνο-όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, έναν πλήρη οδηγό, για ξενοδοχεία, μουσεία, αρχαιολογικούς, τουριστικούς χώρους, να επιλέξουν τους στόχους τους. Το μνημόνιο συνεργασίας είναι έτοιμο, οι Περιφέρειες θα είναι «σύμμαχοι» στη συνεργασία αυτή και υπολογίζεται ότι σε έξι μήνες η εφαρμογή θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει.

Και οι δύο χαρακτήρισαν «καρποφόρα» τη συνάντηση και «εξαιρετική» την προσωπική τους σχέση.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πώς θα είναι η συνεργασία τους, επειδή η Ν.Δ. δεν είχε στηρίξει την υποψηφιότητα του Απόστολου Τζιτζικώστα, ο κ. Ορφανός απάντησε: «Όταν έχει μιλήσει ο λαός, εμείς πρέπει να υπακούμε. Η σχέση μας είναι εξαιρετική και θα τη χρησιμοποιήσουμε προς όφελος των πολιτών. Ο πρωθυπουργός μου ζήτησε να συνεργαστώ απόλυτα με όσους εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό και με κάθε πολίτη. Ένα παραπάνω που έχουμε μια προσωπική σχέση η οποία βοηθάει στο να λύνουμε προβλήματα. Διότι το ζητούμενο που μετράει είναι να δίνουμε λύσεις στα προβλήματα των πολιτών».