Στο δρόμο που άνοιξαν πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού και ελληνικό ΑΕΙ, το οποίο είναι το πρώτο στη χώρα μας που «υποκλίθηκε» στη δύναμη του Facebook και μετά από απόφαση της πρυτανείας, που αγνόησε τα «ταμπού» απέκτησε τη δική του σελίδα στο δημοφιλέστερο χώρο κοινωνικής δικτύωσης.

Ο λόγος για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που από τα τέλη του Οκτωβρίου, όταν και έκανε την εμφάνισή του στο Facebook, έχει κερδίσει 7.200 «like» από χρήστες της ιστοσελίδας.

Μέσω της σελίδας, (www.facebook.com/Aristoteleio), το ΑΠΘ ενημερώνει για τις δράσεις του, το φαγητό της φοιτητικής λέσχης, τις συνεδριάσεις της Συγκλήτου και δίνει τη δυνατότητα για ανταλλαγή απόψεων στα forum συζητήσεων. Στη σελίδα υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό και βίντεο, ενώ μελλοντικά θα περιληφθούν και άλλα εργαλεία δικτύωσης.

Η σελίδα του ΑΠΘ είναι η πρώτη που γίνεται με την επίσημη έγκριση της διοίκησης. Υπάρχουν κι άλλες σχολές και τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που έχουν σελίδα στο Facebook, την οποία όμως έχουν δημιουργήσει φοιτητές και όχι η πρυτανική αρχή.

Πάντως, τα νούμερα συμμετοχής χρηστών είναι εντυπωσιακά. Η σελίδα Facebook του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ) αριθμεί περί τα 6.000 μέλη, από το 2008, του Πανεπιστημίου Πειραιώς πάνω από 5.000, του Δημοκρίτειου Θράκης περί τους 2.000 μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες λειτουργίας, της Κρήτης περίπου 1.300, του Αιγαίου πάνω από 2.500, του Ιονίου περίπου 2.000.

Η δυναμική των χώρων δικτύωσης είναι εμφανής, ακόμη και για τις φοιτητικές παρατάξεις που δημιουργούν τους δικούς τους διαδικτυακούς χώρους συνάντησης, αποβλέποντας, όπως ισχυρίζονται, στην ενδυνάμωση του φοιτητικού κινήματος, στη συσπείρωση των μελών τους, στην προσέλκυση νέων, στην ενημέρωση των θέσεών τους κ.α.