Διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας, Κώστα Μουσουρούλη, και των εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης υπήρξε κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, όπου εξετάστηκαν τα σχέδια του υπουργείου για τη λιμενική πολιτική και ειδικότερα οι ρυθμίσεις σχετικού νομοσχεδίου, που είναι σε διαβούλευση και αφορούν στο μέλλον και τον τρόπο λειτουργίας των εθνικών και περιφερειακών λιμανιών της χώρας, αλλά και των δημοτικών λιμενικών ταμείων.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη συνεδρίαση συμμετείχαν και πολλοί δήμαρχοι πόλεων με λιμάνια οι οποίοι εξέφρασαν τις αντιθέσεις τους, ενώ όπως έγινε γνωστό η ΚΕΔΕ θα καταθέσει μέσα στην εβδομάδα τις ενστάσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις της και για αυτό προσδιορίστηκε νέα συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και την ΚΕΔΕ την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου.

Η βασική επισήμανση της ΚΕΔΕ ήταν ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προωθούνται ρυθμίσεις με τις οποίες επί της ουσίας:

– τα λιμάνια θα εξακολουθούν να λειτουργούν ανεξάρτητα από το συνολικό σχεδιασμό των πόλεων, προκαλώντας αμφίδρομα προβλήματα,

– δεν υπάρχει πρόβλεψη συνεργασίας και συμμετοχής της Αυτοδιοίκησης στην αξιοποίηση των λιμανιών,

– με τη δημιουργία λιμενικών δικτύων καταργείται το αυτοδιοίκητο των δημοτικών λιμενικών ταμείων.

Επί της ουσίας, όπως επισημάνθηκε και από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Κώστα Ασκούνη γυρίζουμε πολλά χρόνια πίσω, στην υπερσυγκέντρωση και όχι στην αποκέντρωση με αυτοδιοίκηση.

Ο κ. Μουσουρούλης αφού ανέλυσε τη λιμενική στρατηγική πενταετούς ορίζοντα, τους στόχους και τις προϋποθέσεις για την επίτευξή τους ανέλυσε το νέο μοντέλο διακυβέρνησης, το οποίο, όπως είπε, υλοποιείται σε δύο φάσεις. Η πρώτη περιλαμβάνει τη διοικητική συνένωση 12 υφιστάμενων ΑΕ σε λιμενικά δίκτυα – Αττικό, Β. Ελλάδας, Δ. Ελλάδας, ΟΛ Ηρακλείου.

Επίσης, κεντρικό αίτημα για την αυτοδιοίκηση, σύμφωνα με την ΚΕΔΕ, είναι οι δήμοι να είναι φορείς σχεδιασμού και διαχείρισης των χερσαίων ζωνών. Ο κ. Μουσουρούλης ανακοίνωσε στους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης ότι οι χερσαίες ζώνες θα επανακαθοριστούν, χωρίς όμως να αναφερθεί με ποια κριτήρια και ότι θα γίνει απόδοση ορισμένων τμημάτων τους.

Η ΚΕΔΕ, απ’ την πλευρά της, τόνισε ότι «για την πατρίδα μας το θαλάσσιο μέτωπο μπορεί να φέρει εισόδημα και δεν πρέπει να εξακολουθήσουν τα τρέφονται τα λιμάνια από την εκμετάλλευση εκτεταμένων τοπικών υποδομών των πόλεων, όπως είναι ο χερσαίος χώρος, που καμία σχέση δεν έχει με τη λειτουργία των λιμανιών».