Διανύουμε τη μεταβατική περίοδο από τη φυσική στην ηλεκτρονική πώληση, με βάση τα στοιχεία της έρευνας: «Το e-commerce στην Ελλάδα: Μέσα από τα μάτια των ειδικών», που διενήργησε η Focus Bari για το 4ο συνέδριο Distance Selling & e-Commerce.

Όπως δήλωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ξένια Κούρτογλου, τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν μετά από συνεντεύξεις 60 «ειδικών», που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, ο συνδυασμός φυσικού με online βοηθά στην ψυχολογική μετάβαση στις online αγορές.

Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα, ποσοστό 53% των ειδικών προβλέπει ότι η πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα στο άμεσο μέλλον σε αριθμό χρηστών θα είναι πολύ ανοδική, ενώ το 45% εκτιμά ότι θα είναι αρκετά ανοδική, μεταδίδει το ΑΜΠΕ.

Επίσης, οι προβλέψεις των ερωτηθέντων για τις προοπτικές του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας στο άμεσο μέλλον, όσον αφορά στον κύκλο εργασιών, δείχνουν ότι το 77% αναμένει αρκετά ανοδική πορεία, ενώ το 18% θεωρεί ότι θα είναι πολύ ανοδική.

Η έρευνα κατέγραψε ακόμη ότι, το 2012, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 19% των online καταναλωτών – δηλαδή όσων έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά, τους τελευταίους έξι μήνες – έναντι 14%, το 2011. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, παρατηρήθηκε υποχώρηση των δαπανών σε διαδικτυακές αγορές, καθώς, τους τελευταίους έξι μήνες του 2012, δαπανήθηκαν κατά μέσο όρο 506 ευρώ έναντι 600 ευρώ, την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Σε ποσοστό 95%, οι ερωτηθέντες θεωρούν μειονέκτημα για τους e-shoppers ότι δεν έχουν το φυσικό έλεγχο του προϊόντος. Επιπλέον, οι ερωτηθέντες προβλέπουν ότι οι πέντε κατηγορίες προϊόντων, που θα αναπτυχθούν περισσότερο στο άμεσο μέλλον, είναι οι εξής: Εισιτήρια/ξενοδοχεία, ρούχα, είδη σούπερ μάρκετ, ηλεκτρονικά, Η/Υ, κινητά, tablets και παπούτσια.

Επιπλέον, ποσοστό 63% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι αυτό που θα βοηθούσε στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η καθιέρωση της συνήθειας, η εξοικείωση με την τεχνολογία (57%), η αύξηση εμπιστοσύνης στα e-shops (60%) και η βελτίωση της ποιότητας των e-shops (55%).

Στην περίπτωση επιχείρησης που θα προσφέρει υπηρεσία μόνο διαδικτυακής αγοράς, οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 37% προβλέπουν ότι ο αριθμός των χρηστών θα έχει πολύ ανοδική πορεία, ενώ ποσοστό 53% προβλέπει ότι θα έχει αρκετά ανοδική. Ως προς τον κύκλο εργασιών αυτών των επιχειρήσεων, το 18% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι ο τζίρος τους θα έχει πολύ ανοδική πορεία, ενώ το 63% αρκετά ανοδική.

Από τα στοιχεία της έρευνας προέκυψε ακόμη ότι το 77% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το βασικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων e-shopping είναι ότι υπάρχει μεγαλύτερη εμβέλεια σε πελατεία, ενώ ποσοστό 52% θεωρεί ως πλεονέκτημα ότι είναι μία αναπτυσσόμενη αγορά, με χαμηλή επένδυση και μεγάλες προοπτικές.

Από την έρευνα προέκυψε ότι οι «ειδικοί» θεωρούν ότι στην πλεονεκτικότερη θέση βρίσκονται οι επιχειρήσεις εκείνες που έχουν παρουσία τόσο στο διαδίκτυο όσο και ως φυσικά καταστήματα. Ειδικότερα, ποσοστό 70% θεωρεί ότι αυτές οι επιχειρήσεις απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα και των δύο, ενώ ποσοστό 18% αναφέρει ως πλεονέκτημα ότι οι επιχειρήσεις που έχουν και τις δύο παρουσίες δεν επιβαρύνονται με μεταφορικά.
Τέλος, οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 57% προτείνουν στις επιχειρήσεις και με ηλεκτρονική και με φυσική παρουσία να επενδύσουν εξίσου και στο ηλεκτρονικό και στο φυσικό κατάστημα.