Αυτή είναι η Stelvio Quadrifoglio, το νέο μοντέλο της Alfa Romeo, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

Με εντυπωσιακό σχεδιασμό, υψηλές επιδόσεις και την τεχνολογία που ενσωματώνει, η Stelvio Quadrifoglio έχει σημειώσει το νέο ρεκόρ της κατηγορίας στο εμβληματικό Nürburgring με χρόνο 7 λεπτά και 51,7 δευτερόλεπτα.

171203_AR_StelvioQuadrifoglio_08

Η Stelvio Quadrifoglio είναι εξοπλισμένη με τον αλουμινένιο βενζινοκινητήρα V6 Bi-Turbo 2,9 λίτρων (με τεχνογνωσία Ferrari), που αποδίδει μέγιστη ισχύ 510 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 600 Nm από τις 2.500 έως τις 5.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνεργάζεται με το ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου στη λειτουργία Race, ενώ το μοντέλο διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό αλουμινένια paddles αλλαγής ταχυτήτων που είναι τοποθετημένα στην κολόνα του τιμονιού.

171203_AR_StelvioQuadrifoglio_13

Με εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ σε 3,8’’ και τελική ταχύτητα στην 283 χλμ/ώρα το SUV της Alfa Romeo ξεχωρίζει και σε επίπεδο εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και στη λειτουργία “sailing”, που διατίθεται στη ρύθμιση Advanced Efficiency.

Για πρώτη φορά, ο βενζινοκινητήρας 2,9 λίτρων V6 Bi-Turbo συνδυάζεται με το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης Q4 και εγγυάται επιδόσεις, πρόσφυση, οδηγική απόλαυση και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.

171203_AR_StelvioQuadrifoglio_23

Επιπλέον, η Stelvio Quadrifoglio είναι εξοπλισμένη με την μονάδα AlfaTM Chassis Domain Control, ενώ είναι το μοναδικό SUV στην κατηγορία του που διαθέτει το διαφορικό AlfaTM Active Torque Vectoring στον βασικό εξοπλισμό. Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η καινοτόμος AlfaTM Active Suspension, το σύστημα που συνεχώς ελέγχει ενεργά τα αμορτισέρ. Επιπλέον, η Stelvio Quadrifogliο αποδεικνύεται άνετη, χάρη στη διάταξη της ανάρτησής της, μέσω της τεχνολογίας AlfaLinkTM. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα “ημι-εικονικής διεύθυνσης” (semi-virtual steering axis) εμπρός και σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων πίσω.

Με απόβαρο 1.830 κιλά, το μοντέλο παρουσιάζει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος στην κατηγορία (3,6 κιλά/ίππο) και τη μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος (176 ίππους/λίτρο). Τα χαρακτηριστικά αυτά επιτεύχθηκαν χάρη στην ιδανική κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων και τη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών, όπως ανθροκονημάτινων (άξονας μετάδοσης) και αλουμινίου (κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα, πόρτες, εμπρός/πίσω φτερά και καπό).

161116_Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio_13

Ένα ακόμα ατού της Stelvio Quadrifoglio είναι το ολοκληρωμένο και ενσωματωμένο ηλεκτρομηχανολογικό σύστημα φρένων (IBS), ένα αποκλειστικό εμπορικό σήμα της Alfa Romeo, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στη Giulia και το οποίο έχει γίνει σημείο αναφοράς τόσο για την ταχύτητα απόκρισης όσο και την απόσταση φρεναρίσματος και τον περιορισμό του βάρους. Στον τομέα των φρένων, κατόπιν παραγγελίας, είναι διαθέσιμα και τα κεραμικά δισκόφρενα υψηλών επιδόσεων.

Εμφανισιακά, τα χαρακτηριστικά στοιχεία του νέου μοντέλου είναι οι εισαγωγές αέρα στο καπό, τα σπορ πλευρικά μαρσπιέ και οι φουσκωμένοι θόλοι τροχών, όλα στο χρώμα του αμαξώματος, καθώς και οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.

Η ίδια σπορ έμπνευση διακατέχει και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί ακριβά υλικά όπως, ανθρακόνημα, δέρμα και Alcantara. Επιπλέον, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το νέο σύστημα Infotainment Alfa Connect 3D NAV 8,8″.

171203_AlfaRomeo_StelvioQuadrifoglio29V6510HPEngine

Quadrifoglio: ένα σύμβολο του ιταλικού σπορ αυτοκινήτου από το 1923

Το σύμβολο τύχης εμφανίστηκε στην «RL» του Ugo Sivocci, που αγωνίστηκε στο Targa Florio το 1923.

Από τότε αποτελεί το σύμβολο των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Alfa Romeo, ενώ εμφανίζεται και σε επιλεγμένα μοντέλα παραγωγής από τη δεκαετία του ‘70.

Σήμερα, το σήμα Quadrifoglio στη Giulia και τη Stelvio, «πιστοποιεί» τον σπορ και εξελιγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα.

Πίσω από τη φιλοσοφία της Alfa Romeo για το Quadrifoglio, το θρυλικό σήμα που τοποθετείται από το 1923 στα αυτοκίνητα της μάρκας με τις εξαιρετικά υψηλότερες επιδόσεις, όχι μόνο στην πίστα, αλλά και σε ειδικές εκδόσεις παραγωγής, βρίσκεται η συνεχής αναζήτηση για την αγωνιστική υπεροχή, τα αποτελέσματα της οποίας μεταφέρονται σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Η πρώτη Alfa Romeo που έφερε το σήμα Quadrifoglio ήταν μια «RL» που οδήγησε ο Ugo Sivocci όταν κέρδισε τον αγώνα Targa Florio το 1923, η πρώτη από τις συνολικά 10 νίκες της μάρκας στον συγκεκριμένο δημοφιλή αγώνα. Το ίδιο σύμβολο τύχης εμφανίστηκε και στην «P2» του Brilli Peri όταν κατέκτησε την κορυφή στον πρώτο «Παγκόσμιο Αγώνα Motor Racing» στη Monza το 1925, όπου η Alfa Romeo κέρδισε τον πρώτο από τους πέντε Παγκόσμιους Τίτλους. Στα τέλη του ’20 το σήμα Quadrifoglio χρησιμοποιήθηκε για να ξεχωρίζουν στην πίστα τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo από εκείνα της «Scuderia Ferrari».

Το 1950 και 1951, οι Giuseppe «Nino» Farina και Juan Manuel Fangio οδήγησαν τις διάσημες «Alfettas», 158 και 159 στην κορυφή των δύο πρώτων αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1. Έπειτα, τη δεκαετία του ‘60, το Quadrifoglio εμφανίστηκε στην «αγωνιστική» έκδοση της «Giulia», στην «TI Super», και στη συνέχεια για πολλές δεκαετίες και σε συνεργασία με την Autodelta τοποθετήθηκε από την «GTA» μέχρι την «33», όπου ξεχωρίζουν δύο νίκες σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα (1975 – 33 TT 12 και 1977 – 33 SC 12). Η αγωνιστική καριέρα της Alfa Romeo συνεχίστηκε τη δεκαετία του ‘80, όταν μετά την επιστροφή της στη F1 το 1980, σημείωσε πολλές επιτυχίες στους αγώνες touring («GTV 6 2.5»), τον θρίαμβο στο «DTM» με την «155 V6 Ti» το 1993, καθώς και μια σειρά κατακτήσεων της «156 Superturismo» (1998-2004).

171203_AlfaRomeo_StelvioQuadrifoglioDesignSketch_10

Επιπλέον, διάφορα αυτοκίνητα παραγωγής της Alfa Romeo έχουν φέρει με περηφάνεια το σήμα Quadrifoglio, το οποίο χρησιμοποιούνταν σε μοντέλα των δεκαετιών μεταξύ ‘60 και ’80 με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις. Σε μερικά από αυτά, το σύμβολο βρισκόταν πάνω στο αμάξωμα, ακόμα και αν δεν εμφανιζόταν στο όνομά τους, όπως στη «Giulia Sprint GT Veloce» ή τη «1750 GT Veloce». Άλλα, από τη δεκαετία του ’80 και μετά, το Quadrifoglio περιλαμβανόταν στο επίσημο όνομά τους, όπως σε μερικές εκδόσεις της «33 Quadrifoglio Verde» ή της «164 Quadrifoglio Verde».

171203_AlfaRomeo_StelvioQuadrifoglioGhostview

Πρόσφατα, το σύμβολο Quadrifoglio επέστρεψε στην επικαιρότητα με το λανσάρισμα της Mito (2008) και της Giulietta (2010), καθώς και το 2014, με την παρουσίαση των νέων Mito και Giulietta. Σήμερα, και οι δύο στυλοβάτες της νέας γενιάς Alfa Romeo, Giulia και Stelvio, φέρουν το θρυλικό σήμα Quadrifoglio, το οποίο «πιστοποίει» την εκπληκτική ποιότητα σε επίπεδο κορυφαίων επιδόσεων, οδικής συμπεριφοράς, αναλογίας βάρους/ισχύος, ειδικών εξωτερικών και εσωτερικών χαρακτηριστικών στοιχείων, εξελιγμένων κινητήρων και γνήσιου Alfa Romeo ήχου.

Νίκος Τσάδαρης