Όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις προσλαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen. Μετά την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ αποκάλυψε  ότι εκτός από τις ΗΠΑ, παραποίηση των τιμών καυσαερίων έγιναν και στην Ευρώπη. «Μας ανακοινώθηκε ότι το σκάνδαλο αφορά και σε αυτοκίνητα 1,6 και 2 λίτρων», δήλωσε στη Βουλή ενώπιον δημοσιογράφων. Η πληροφορία προέρχεται από πρώτες έρευνες ειδικής επιτροπής, που συνέστησε ο ίδιος ο Ντόμπριντ. Ο Γερμανός υπουργός δεν ήταν όμως σε θέση να διευκρινίσει πόσα ακριβώς αυτοκίνητα της αυτοκινητοβιομηχανίας με παραποιημένες τιμές ρύπων κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όπως είπε, αυτό «θα διευκρινιστεί τις επόμενες μέρες». Ο κ. Ντόμπριντ άφησε ανοιχτό εάν τα αυτοκίνητα θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία και εξήγγειλε ότι οι έλεγχοι τιμών καυσαερίων θα επεκταθούν και σε αυτοκίνητα άλλων ομίλων. Σημειώνεται ότι η διαφορά στις μετρήσεις ήταν μεγάλη και έδειξε ρύπους έως και 40 φορές περισσότερους από το όριο. Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον γερμανικό τύπο, αναμένονται οι παραιτήσεις άλλων δύο κορυφαίων μάνατζερ στην Audi και την Porsche. Πρόκειται για τον Ούλριχ Χάκενμπεργκ (Audi) και τον Βόλφγκανγκ Χατς (Porsche). Και οι δύο εργάζονται για πολλά χρόνια στον όμιλο VW, ο πρώτος ως επικεφαλής ανάπτυξης και ο δεύτερος ως επικεφαλής σχεδιασμού κινητήρων. Η τοποθέτηση της επίμαχης συσκευής λογισμικού έγινε κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι παραιτήσεις αναμένεται να αποφασιστούν στην σημερινή συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου. Την ίδια ώρα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν βρίσκεται μόνον στο στόχαστρο της αμερικανικής αλλά και της γερμανικής δικαιοσύνης. Η εισαγγελία του Μπράουνσβαϊγκ ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα σε βάρος του ομίλου, για να διαπιστωθεί εάν μπορούν να κινηθούν νομικές διαδικασίες κατά υπευθύνων-συνεργατών της VW. Στις ΗΠΑ, όπου αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο και έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνες και για πιθανές ποινικές ευθύνες, η VW βρίσκεται παράλληλα αντιμέτωπη και με σωρεία ομαδικών αγωγών. Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, το τηλεοπτικό δίκτυο NDR και η Süddeutsche Zeitung, από την περασμένη Παρασκευή έχουν κατατεθεί σε αμερικανικά δικαστήρια 37 ομαδικές αγωγές κατά του γερμανικού ομίλου. Οι ενάγοντες είναι ως επί το πλείστον ιδιώτες, αλλά και έμποροι αυτοκινήτων, οι οποίοι ζητούν την καταβολή αποζημίωσης με βασικό επιχείρημα την απώλεια της αξίας των αυτοκινήτων τους μετά τη γνωστοποίηση του σκανδάλου. Η Volkswagen έχει ήδη παραδεχτεί πως το παράνομο λογισμικό επηρεάζει 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα Volkswagen και Audi σε ολόκληρο τον κόσμο, όμως ούτε η αυτοκινητοβιομηχανία ούτε ο κ. Ντόμπριντ έδωσαν στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των προβληματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά. Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Νότια Κορέα και Ινδία διεξάγουν έρευνες για να διαπιστώσουν εάν κυκλοφορούν αυτοκίνητα με το επίμαχο λογισμικό στους δρόμους τους. Επίσης, έρευνες για ποινικές ευθύνες διεξάγουν ΗΠΑ και Γερμανία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. να διερευνήσουν πόσα οχήματα κάνουν χρήση του εν λόγω παράτυπου λογισμικού κατά τη διεξαγωγή ελέγχων εκπομπών ρύπων.