«Οι 100 θέσεις των διορισμών στη Β/θμια διατέθηκαν μόνο σε κλάδους και ειδικότητες με σημαντικό αριθμό οργανικών κενών στις οποίες υπήρχε δυνατότητα μόνιμου διορισμού εκπαιδευτικών». Τα παραπάνω αναφέρει η απάντηση που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας σε ερώτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων για το μη διορισμό εκπαιδευτικών της εν λόγω ειδικότητας.

Στην απάντησή του το Υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι η προτίθεται να διορίσει σε θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών το σύνολο των εναπομεινάντων διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008 (411 εκπαιδευτικούς Β/θμιας Εκπαίδευσης), μεταξύ των οποίων και τους διοριστέους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ01 Θεολόγων (15 συνολικά), στους οποίους αναλογούν επιπλέον 7 από τον ενιαίο πίνακα, σύμφωνα με την ποσόστωση 40%, εφόσον παρασχεθεί από το αρμόδιο όργανο η σχετική έγκριση.

Όσον αφορά τους διορισμούς που πραγματοποιούνται από τους πίνακες του 30μηνου, 24μηνου το Υπουργείο αναφέρει ότι οι προς κάλυψη θέσεις με διορισμό μονίμων ήταν απαραίτητο να διατεθούν όχι μόνο στους διοριστέους εκπαιδευτικούς του Α.Σ.Ε.Π., αλλά παράλληλα και στους εκπαιδευτικούς του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών (40%), στους εκπαιδευτικούς με 24μηνη και 30μηνη προϋπηρεσία. Επιπρόσθετα, με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 9 του Ν.3848/2010, όπως ισχύουν, η Διοίκηση δεσμεύεται να λαμβάνει μέριμνα και για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

Το Υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι η Διοίκηση διατηρεί τη δυνατότητα να καθορίζει αυτή, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και την παρεχόμενη έγκριση πρόσληψης, τον αριθμό και τον τρόπο κατανομής των σχετικών θέσεων κατά κλάδους, ειδικότητες και κατηγορίες διοριζομένων για κάθε σχολικό έτος, δεδομένου ότι δε συνάγεται από τις διατάξεις αυτές υποχρέωση της Διοικήσεως να εξαντλεί καθ’ έκαστο έτος οιονδήποτε από τους πίνακες κατατάξεως των αιτούντων διορισμό. Επίσης, από τις ίδιες διατάξεις, δεν απαιτείται από τη Διοίκηση ειδικότερη εξειδίκευση του αριθμού και του τρόπου κατανομής των θέσεων αυτών, καθόσον πρόκειται περί θέματος αναγομένου στην εσωτερική λειτουργία της, ενόψει και της ευρείας διακριτικής ευχέρειας που καταλείπεται στους συναρμόδιους υπουργούς.

Επιδίωξη της Διοίκησης, τονίζεται στο έγγραφο που ανήρτησε η ΠΕΘ, είναι η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών με γνώμονα, προεχόντως, το όφελος των μαθητών σε συνδυασμό με την εξασφάλιση της επαγγελματικής αποκαταστάσεως εκπαιδευτικών από τις προβλεπόμενες κατηγορίες και ειδικότητες, λαμβάνοντας υπόψη το ύψος των εγκρινόμενων σε κάθε περίπτωση πιστώσεων.