«Η καινούργια αντίληψη είναι να αναδείξουμε την κληρονομιά μας και ταυτόχρονα να υποστηρίξουμε το σύγχρονο πολιτισμό με αναπτυξιακή διάσταση».

«Αναδεικνύεται η αρραγής ιστορική συνέχεια 2.000 ετών αυτής της πόλης. Πρέπει να απεμπλακεί η οποιαδήποτε καθυστέρηση των ανασκαφών στην ολοκλήρωση της γραμμής του μετρό, για να πάρει ανάσα η πόλη αλλά είναι και μια ευκαιρία να αναδείξουμε την τεράστια ιστορική αξία και συνέχεια της Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική βυζαντινή πόλη στον ευρωπαϊκό χώρο κι αυτό που βρέθηκε στο σταθμό Βενιζέλου είναι το μοναδικό ζωντανό απομεινάρι βιωματικής σχέσης με την ιστορία, που μπορεί να ανοίξει άλλες προοπτικές για την πόλη. Μόνο η Ρώμη έχει τέτοια υπαίθρια σημεία που την καθιστούν παγκόσμιο πόλο”, τόνισε χαρακτηριστικά μετά την επίσκεψή του στον υπόγειο αρχαιολογικό χώρο και αφού “περπάτησε” στην υπόγεια ιστορική “Μέση οδό” (την περίφημη Decumanus Maximus που αποκαλύφθηκε σε μήκος τουλάχιστον 72,80μ.) αλλά και στην υπέργεια σύγχρονη Εγνατία οδό και …χρονομέτρησε την απόσταση μεταξύ των δυο σχεδιασμένων σταθμών (απ’ αυτόν του σταθμού Αγία Σοφία ως αυτόν της Βενιζέλου και τον επόμενό του στην πλατεία Δημοκρατίας) του υπό κατασκευή μετρό (για την περίπτωση παράκαμψης του σταθμού Βενιζέλου και διατήρησής του ως αρχαιολογικού χώρου).

«Υπάρχει μελέτη του δήμου (για παράκαμψη του σταθμού) που το θεωρεί το πιο οικονομικό, τεχνικώς εφικτό και πιο αποδοτικό από ιστορικής άποψης. Υπάρχουν και αλλά όργανα, όπως το ΚΑΣ. Θα το ξαναδούμε. Η προσωπική μου άποψη θα διαμορφωθεί σε συνεργασία με το ΚΑΣ», κατέληξε ο κ.Ξυδάκης.