Μετά από 19 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, η γνωστή εταιρεία ρούχων «Sfera» κλείνει τα καταστήματά της και αποχωρεί. Πρόκειται για το ισπανικό fashion brand, που ανήκει στον ιστορικό όμιλο «El Corte Ingles» και αποτελεί μία από τις πιο αναγνωρισμένες αλυσίδες στην Ευρώπη με σχεδόν 500 σημεία πώλησης σε 20 χώρες.

Ιδρύθηκε το 2001, ανοίγοντας καταστήματα στις πιο εμπορικές περιοχές ισπανικών πόλεων, αλλά και στην Πορτογαλία, το Βέλγιο και την Ελλάδα, προσφέροντας ρούχα καλής ποιότητας σε προσιτές τιμές.

Το πρώτο κατάστημα της ισπανικής «Sfera» στη χώρα μας άνοιξε στο «The Mall» το 2005, και επεκτάθηκε σε δύο επίπεδα, συνολικής επιφάνειας 1.400 τ.μ., ενώ τον Αύγουστο του 2012 ανασχεδιάστηκε για την αξιοποίηση του αποθηκευτικού χώρου.

Η 31η Δεκεμβρίου ήταν η τελευταία ημέρα κατά την οποία λειτούργησε το κατάστημα «Sfera» εντός του εμπορικού κέντρου στο Μαρούσι, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του Νewsbeast, σε λίγες ημέρες, συγκεκριμένα στις 17 Ιανουαρίου, θα κλείσει οριστικά και το δεύτερο κατάστημα στην οδό Σταδίου στο κέντρο της Αθήνας.

Η πανδημία, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια που χτυπούν τους καταναλωτές, αλλά και τα έντονα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, έφεραν προβλήματα. Μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, η αλυσίδα «Sfera» παρουσιάζει κάμψη στα περιουσιακά στοιχεία, καθώς, όπως προκύπτει, το 2022 τα καταστήματά της ανά τον κόσμο μειώθηκαν κατά δέκα.

Στα τέλη του 2022 διέθετε 490 καταστήματα έναντι 500, που ήταν το 2021.

Περισσότερα από 80 χρόνια ιστορίας

Ο όμιλος «El Corte Inglés» πήρε το όνομά του από ένα μικρό ραφείο που ιδρύθηκε το 1890 και βρισκόταν μεταξύ των οδών Calle Preciados, Calle Carmen και Calle Rompelanzas στη Μαδρίτη.

Το 1935, ο Ramón Areces Rodríguez, με την υποστήριξη του θείου του, César Rodríguez, αγόρασε το ραφείο και έτσι ξεκίνησε το επιχειρηματικό του εγχείρημα. Τον Ιούνιο του 1940, όταν η επιχείρηση είχε επτά υπαλλήλους, ο Ramón Areces ίδρυσε την εταιρεία «El Corte Inglés», με συνέταιρο και πρόεδρο της εταιρείας τον θείο του, César Rodríguez.

Πλέον αποτελεί έναν κολοσσό με 870 εκατ. ευρώ ενοποιημένο, καθαρό κέρδος και 951 εκατομμύρια EBITDA (στοιχεία 2022), με τον όμιλο να επιχειρεί να επανέλθει σε πορεία ανάπτυξης σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, παρά το περίπλοκο εθνικό και διεθνές οικονομικό περιβάλλον.