«Είσαστε ιδεοληπτικός και εμμονικός, είσαστε μία μειοψηφία της μειοψηφίας, ενώ εμείς έχουμε ευθύνη να αποκαταστήσουμε τη δικαιοσύνη» είπε ο Αλέξης Τσίπρας απαντώντας στην κατηγορία για λαϊκισμό του Κυριάκου Μητσοτάκη και κατηγόρησε τον πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας για «ψέμα και σνομπισμό» στην αντιμετώπιση των μαθητών που κόπηκαν με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Απαντώντας στον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είπε ότι τα επιχειρήματά του για το ποσοστό των αποφοίτων των ελληνικών Πανεπιστημίων δεν ευσταθούν. Παρέθεσε στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για να υποστηρίξει ότι το ποσοστό αποφοίτων τα τελευταία χρόνια είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, για τις ηλικίες 18-24 ετών, ενώ, όπως είπε, ο κ. Μητσοτάκης παρέθεσε στοιχεία που αφορούσαν εισακτέους παλαιοτέρων ετών και αντίστοιχα μεγαλύτερες ηλικίες.

«Το ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας μας είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας και προσέθεσε ότι το πρόβλημα είναι ότι οι νέοι φεύγουν στο εξωτερικό.

«Εμείς παλεύουμε όχι να κόβονται οι νέοι από τις σχολές αλλά να εισάγονται και να κάνουν καλές σπουδές”» τόνισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ σημείωσε ότι η ΕΕ θέλει αύξηση του ποσοστού των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι «εσείς έρχεστε να κάνετε δίχως επιχειρήματα τα αντίθετα».

Αναφερόμενος στο ζήτημα της ατομικής αξιολόγησης, υπογράμμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κατά της έννοιας της αξιολόγησης γενικότερα και υποστηρίζει μια «κουλτούρα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», αλλά είναι κατά της «τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης».

«Είναι πράγματι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Σήμερα έγινε αντιληπτό ότι ο ένας κόσμος είναι ο προοδευτικός, δημοκρατικός κόσμος που θέλει συλλογικές διαδικασίες, θέλει να προκόψει το κάθε παιδί που έχει τη δυνατότητα ανεξάρτητα από την οικονομική του δύναμη και θέλει ουσιαστικά να επενδύσουμε στην εκπαίδευση, το σχολείο και το πανεπιστήμιο» είπε, τονίζοντας ότι η «άλλη πλευρά» έχει μια «ελιτίστικη αντίληψη». «Είναι ελιτισμός να πιστεύεις ότι στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης πρέπει να κόβεις τη δυνατότητα παιδιών να σπουδάσουν, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσεις δήθεν καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών», πρόσθεσε.

«Καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων σπουδών και γνώσης θα δημιουργήσουμε μ’ ένα σχέδιο αναβάθμισης ποιοτικής και των σχολείων και των πανεπιστημίων, με αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία και των κονδυλίων για το σχολείο και το πανεπιστήμιο, με προσλήψεις καθηγητών και πανεπιστημιακών. Έτσι θα φτιάξουμε το πανεπιστήμιο και το σχολείο, το δημοκρατικό και το προοδευτικό για την επόμενη μέρα του τόπου, όχι με αποκλεισμούς, όχι με κόφτες, όχι με μια ελιτίστικη αντίληψη που μας γυρνάει πολλά χρόνια πίσω».