«Αν και οι σχετικές πιστώσεις σχετικά με τις άγονες γραμμές παρουσιάζουν σημαντική μείωση, καταβάλλεται προσπάθεια για αποτελεσματικότερο προγραμματισμό κάλυψης των αναγκών, αλλά και εξεύρεσης περαιτέρω πόρων», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Γ. Κασιμάτη και με μέλη του ΔΣ του επιμελητηρίου.

Ο υπουργός αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατεί στον Πειραιά, κατά τη θερινή περίοδο, επισήμανε ότι οι δυνατότητες του λιμανιού είναι περιορισμένες και θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για τον προγραμματισμό των δρομολογίων των πλοίων.

Ακόμα σημείωσε ότι για τα πλωτά και εναέρια μέσα του Λιμενικού Σώματος γίνεται προσπάθεια επίσης κατάλληλου προγραμματισμού-δραστηριοποίησης, αλλά και εκσυγχρονισμού με την προμήθεια νέων και σύγχρονων σκαφών και για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη σημείωσε ότι προέχει η οριοθέτηση των χώρων, ενώ το θέμα θα το χειριστεί το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαισιο των πρωτοβουλιών για την αποκρατικοποίηση των λιμανιών της χώρας.

Πέραν των ανωτέρω, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ειδικότερη αναφορά έγινε από τους εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά στα ακόλουθα θέματα:

Στην αναγκαιότητα λειτουργίας της ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ και οριοθέτησης των χώρων εκτέλεσης ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών, καθώς και απεμπλοκής του Εμπορικού Τμήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Επ’ ευκαιρία, επισημάνθηκε το έντονο ενδιαφέρον επιχειρήσεων του κλάδου για συμμετοχή στο Μετοχικό Κεφάλαιο της ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ ή, σε περίπτωση παραχώρησης, στη διεκδίκηση και λειτουργία της.

Στην κατάργηση των ναυπηγοεπισκευαστικών αδειών (δεδομένου ότι σε κανένα κλάδο ή δραστηριότητα στη ξηρά δεν εκδίδονται ανάλογες άδειες) ή την έκδοση αυτών από το Ε.Β.Ε.Π. και ενημέρωση των οικείων Λιμενικών Αρχών για έλεγχο σε ανάλογες περιπτώσεις.

Στη δυσλειτουργία των δύο Μικτών Επιτροπών, την κατάργηση αυτών ή τη στελέχωσή τους με Εμπειρογνώμονες.

Στην κατάργηση διάταξης του Νόμου (αρθ.20 Ν2971/01) που παρέχει το δικαίωμα επέκτασης της θαλάσσιας ζώνης λιμένων μέχρι 500 μέτρα και, πέραν αυτών, μέχρι ισοβαθή γραμμή 30 μέτρων και επιβολή τελών αγκυροβολίας στα πλοία, γεγονός αποτρεπτικό για την προσέλκυση πλοίων.

Στη δυνατότητα εκτέλεσης εργασιών επισκευής, συντήρησης ηλεκτρολογικού-μηχανολογικού τομέα και στα αγκυροβολημένα πλοία στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας.

Στα αυξημένα τιμολόγια ΟΛΠ Α.Ε. για κάποιες υπερωριακές δραστηριότητες και περιπτώσεις (ζύγισμα οχημάτων).