To 2010 ήταν η πρώτη χρονιά της τελευταίας εικοσαετίας κατά την οποία η αξία της συνολικής αγοράς των super markets και cash & carry παρουσίασε αρνητικό ετήσιο ρυθμό μεταβολής σε σχέση με το προηγούμενο έτος (-1,4%), ενώ η συγκεκριμένη τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2011 με εντονότερο ρυθμό, όπως προκύπτει από κλαδική μελέτη της ICAP.

Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες έχουν αποτυπωθεί στην πτώση της συνολικής ζήτησης, οδηγώντας τις εταιρείες στην αναζήτηση νέων στρατηγικών ανάπτυξης. Το καταναλωτικό κοινό ωθείται, πλέον, στην αγορά των «απαραίτητων» αγαθών και στον περιορισμό των δαπανών για τα λοιπά προϊόντα.

Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών εκτιμάται στα 334 ευρώ το 2011, μειωμένη κατά 3,7% σε σχέση με το 2010.

Η διευθύντρια οικονομικών – κλαδικών μελετών της ICAP Group Σταματίνα Παντελαίου ανέφερε, μεταξύ άλλων στο Έθνος, ότι «η υφιστάμενη οικονομική κρίση επηρέασε αρνητικά και τον κλάδο των super markets, ο οποίος αποτελεί ίσως έναν από τους πιο «ανθεκτικούς» κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Παράγοντες όπως η στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα ακόμα και για τα βασικά είδη πρώτης ανάγκης, η ελαχιστοποίηση των «παρορμητικών» αγορών, η αναζήτηση του καλύτερου συνδυασμού μεταξύ κόστους και αξίας (value for money) κ.ά., οδήγησαν σε μείωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων».