Συστάθηκε και συγκροτήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας τριμελής Επιτροπή Αξιολόγησης για την εξέταση των αιτημάτων που έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης από τον Μάιο του 2015 για την εγγραφή, όσων πληρούν τις προϋποθέσεις, στο Εθνικό Μητρώο Πιστοποιημένων Ελεγκτών του επενδυτικού νόμου 3908/2011. Η σχετική απόφαση δημοσιεύτηκε σήμερα στο Διαύγεια.

Η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας, προκειμένου να επιταχύνει τη διαδικασία της παρακολούθησης και διενέργειας των ελέγχων των επενδυτικών σχεδίων που εντάσσονται στις διατάξεις των επενδυτικών νόμων, προχωρεί στην περαιτέρω στελέχωση του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών (ΕΜΠΕ), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 11 του Π.Δ. 33/2011 «Διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων που υπάγονται στο ν. 3908/2011» (ΦΕΚ 83/Α’/14-4-2011), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Το ΕΜΠΕ αποτελεί εργαλείο για την αποτελεσματική και αξιόπιστη παρακολούθηση και έλεγχο των ενισχυόμενων επενδυτικών σχεδίων και από το μητρώο αυτό αντλούνται ελεγκτές για τη διενέργεια ελέγχων επενδυτικών σχεδίων όλων των κατηγοριών επενδύσεων (καθεστώτα ενισχύσεων) του νόμου 3908/2011, καθώς και των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί σε προηγούμενους επενδυτικούς νόμους και είναι ενιαίο για όλες τις υπηρεσίες εφαρμογής αυτού. Η διαχείριση του ΕΜΠΕ εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας και υποστηρίζεται από το Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων-Επενδυτικός Νόμος (ΠΣΚΕ-Επ.)

Έργο των ελεγκτών

Έργο των ελεγκτών του ΕΜΠΕ είναι ο έλεγχος των επενδυτικών σχεδίων που υπάγονται στους Επενδυτικούς Νόμους και, ειδικότερα, η πιστοποίηση του υλοποιηθέντος φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, καθώς και η διαπίστωση της συμμόρφωσης του φορέα προς τις διατάξεις του νόμου και της ορθής εκπλήρωσης εκ μέρους του των προϋποθέσεων και των όρων της απόφασης υπαγωγής. Οι παραπάνω έλεγχοι διενεργούνται από Όργανα Ελέγχου τα οποία ορίζονται με απόφαση της διοίκησης και απαρτίζονται από δύο τουλάχιστον ελεγκτές από το μητρώο. Η επιλογή των ελεγκτών θα γίνεται με τυχαίο τρόπο, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ-Επ) της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων, λαμβανομένων υπόψη των γνώσεων, της εμπειρίας και της υπηρεσιακής τους κατάστασης, καθώς και του τόπου διαμονής.

Έκαστος ελεγκτής θα ειδοποιείται για τη συμμετοχή του σε συγκεκριμένο Όργανο Ελέγχου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οφείλει εντός δύο ημερών από την ειδοποίηση να την αποδέχεται ή να την αρνείται αιτιολογημένα. Οι ελεγκτές, μέσω του προαναφερόμενου πληροφοριακού συστήματος, ενημερώνονται για τη συγκρότηση του οργάνου ελέγχου και αποκτούν πρόσβαση στα στοιχεία του επενδυτικού σχεδίου που είναι διαθέσιμα στο πληροφοριακό σύστημα, καθώς και στα στοιχεία που υποβάλει ο ελεγχόμενος φορέας στο πλαίσιο του διενεργούμενου ελέγχου.

Ο έλεγχος, πλην ειδικών περιπτώσεων, περιλαμβάνει επιτόπια τεχνική και οικονομική πιστοποίηση, διάρκειας έως τριών εργάσιμων ημερών, όπως αυτό θα ορίζεται στην απόφαση συγκρότησης του οργάνου ελέγχου. Τα μέλη του Οργάνου Ελέγχου οφείλουν εντός δέκα ημερών από την οριστικοποίηση της σύνθεσης αυτού, μετά από μεταξύ τους συνεννόηση να ενημερώσουν την υπηρεσία για την ακριβή ημερομηνία διενέργειας του επιτόπιου ελέγχου, προκειμένου να εκδοθεί η εντολή μετακίνησης η οποία είναι δεσμευτική. Καθένα από τα μέλη του οργάνου ελέγχου ασκεί το ελεγκτικό έργο που του ανατέθηκε και καταχωρεί τα στοιχεία στο πληροφοριακό σύστημα. Μετά το πέρας του ελέγχου, συντάσσεται ενιαία έκθεση ελέγχου, η οποία περιλαμβάνει τα αποτελέσματα του ελέγχου.

Ο έλεγχος ολοκληρώνεται με την υποβολή της έκθεσης εντός προθεσμίας τριών μηνών από τον ορισμό του οργάνου ελέγχου σε περίπτωση τακτικού ελέγχου (έλεγχος που διενεργείται μετά από αίτηση του φορέα) και εντός της κατά περίπτωση τασσόμενης προθεσμίας σε περίπτωση έκτακτου ελέγχου (έλεγχος που διενεργείται με πρωτοβουλία της αρμόδιας υπηρεσίας).