Οι περισσότεροι από εμάς μπορεί να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει, αλλά τα μεγαθήρια του διαδικτύου, όπως το Google, το Facebook και το YouTube έχουν αλλάξει ριζικά από την πρώτη τους εμφάνιση.

Για παράδειγμα, ελάχιστοι θα θυμούνται ότι το Google είχε κάποτε θαυμαστικό (Google!) και ότι μπορούσε να αναζητήσει μόνο μεταξύ 25 εκατομμύρια σελιδών, έναντι των 25 δισεκατομμυρίων που μπορεί σήμερα. Επιπλέον, το Amazon ήταν κάποτε ασπρόμαυρο και αυτοαποκαλούταν ως το «μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο της γης». Σήμερα, αποτελεί ένα πλήρες ηλεκτρονικό κατάστημα με εκατομμύρια εγγεγραμμένων χρηστών.

Κι όμως, αυτές οι «προϊστορικές» σελίδες με τα λιγοστά χρώματα και την έμφαση τους στο κείμενο παρά στα πολυμέσα, αποτελούν σήμερα γιγαντιαίες διαδικτυακές επιχειρήσεις με δισεκατομμύρια επισκεπτών παγκοσμίως.

Το Facebook ή TheFacebook, όπως ήταν η αρχική του ονομασία, αποτελούσε το 2004 μια ιστοσελίδα ανοιχτή μονάχα στους φοιτητές του Χάρβαρντ. Αν και οι ενεργοί χρήστες του ξεπερνούν σήμερα τα 800 εκατομμύρια, το κλασικό μπλε και άσπρο λογότυπό του έχει παραμείνει ανέπαφο.

Το Myspace, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε το 2003 και κατείχε το τίτλο ως «η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα στο διαδίκτυο», αποτελεί ένα τρανταχτό παράδειγμα για το πώς ένα site μπορεί να φτάσει από τη κορυφή στο πάτο. Συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα αγοράστηκε για 580 εκατομμύρια δολάρια από την News International και πουλήθηκε για μόλις 35 εκ. αφού νικητής στο χώρο της κοινωνική δικτύωσης αποδείχθηκε το Facebook.

Η ιστοσελίδα του Twitter, πίσω στο 2005, με το παράξενο πράσινο λογότυπο «Twttr» και το λευκό φόντο, απέχει κατά πολύ από τις σημερινές εξελιγμένες μπλε αποχρώσεις και το χαρακτηριστικό έμβλημα του πτηνού.

Αν και το εύρος αναζήτησης του έχει αυξηθεί και η παρασκηνιακή τεχνολογία του έχει αναβαθμιστεί, το Google δεν έχει αλλάξει δραματικά από τη πρώτη του εμφάνισή, το 1998.

Το Google έχει δεσμευτεί να παρέχει στους χρήστες του τη δυνατότητα για μια απλή και καθαρή διαδικτυακή αναζήτηση. Φυσικά, τους προσφέρει πολλά περισσότερα, αλλά έχει διατηρήσει ένα σαφές και καθαρό πλαίσιο αναζήτησης.

AMAZON

GOOGLE

FACEBOOK

YOUTUBE

MYSPACE

TWITTER