Κατά 17% βελτιώθηκε η επίδοση της χρήσης τρισδιάστατης τεχνολογίας στις σχολικές τάξεις, σύμφωνα με νέα έρευνα σε επτά σχολεία διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών.

Επτακόσιοι σαράντα μαθητές σχολείων της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Βρετανίας, της Σουηδίας και της Τουρκίας υποβλήθηκαν σε τεστ πριν και μετά τη χρήση τρισδιάστατης τεχνολογίας στις τάξεις τους και οι επιδόσεις τους συγκρίθηκαν με τις επιδόσεις άλλων μαθητών που χρησιμοποιούσαν μόνο τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και εκμάθησης.

Κατά μέσο όρο, το 86% των μαθητών των τρισδιάστατων τάξεων εμφάνισαν βελτίωση στα αποτελέσματα των τεστ έναντι μικρότερης βελτίωσης 52% για τους μαθητές των συμβατικών τάξεων. Επίσης διαπιστώθηκε ότι η 3D τεχνολογία βελτίωσε δραστικά το επίπεδο προσοχής και συγκέντρωσης, καθώς το 92% των μαθητών στις τρισδιάστατες τάξεις πρόσεχαν στο μάθημά τους, έναντι μόλις 46% στις παραδοσιακές τάξεις.

Μάλιστα, όπως δήλωσε η υπεύθυνη της μελέτης καθηγήτρια Αν Μπάμφορντ, η τρισδιάστατη τεχνολογία φάνηκε να πυροδοτεί ένα ευρύτερο ενδιαφέρον για τις γνώσεις που τα παιδιά μάθαιναν στο σχολείο, το οποίο συνεχιζόταν και σε όλη τη διάρκεια των μαθημάτων, ακόμα και όταν οι μαθητές είχαν πια βγάλει τα 3D γυαλιά τους και έκαναν μάθημα με τον παλιό τρόπο.

Επίσης, χάρη στην τρισδιάστατη τεχνολογία, αυξήθηκε ο αριθμός και το επίπεδο των ερωτήσεων προς τον καθηγητή, καθώς και ο βαθμός συμμετοχής στο μάθημα των πιο αδιάφορων και ντροπαλών μαθητών, οι οποίοι, υπό άλλες συνθήκες, θα είχαν παθητικό ρόλο.

Τα πειράματα, στο πλαίσιο της έρευνας, έγιναν με ένα μάθημα που ευνοούσε την τρισδιάστατη τεχνολογία, τη βιολογία, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν πιο ζωντανά από ποτέ τις λειτουργίες του ανθρωπίνου σώματος. Αντί να διαβάζουν και να ακούν απλώς για την καρδιά που χτυπά ή να βλέπουν μια στατική εικόνα της, μπορούσαν πια να βλέπουν το αίμα να περνάει μέσα από τις βαλβίδες, την ανταλλαγή του οξυγόνου με τους πνεύμονες κ.α.