Από του χρόνου, οι κινητήρες Moto3 θα μοιράζονται στις ομάδες… «κατά τύχη». Τα εργοστάσια δεν θα μπορούν να παραδίδουν άμεσα τους κινητήρες τους σε ομάδες.

Στη μέθοδο αυτή κατέληξαν η Dorna, η FIM και ο IRTA, μετά τα παράπονα της Honda και της απειλές της ότι θα αποχωρήσει από το πρωτάθλημα, διότι… η ΚΤΜ καταστρατηγεί το πνεύμα των ενιαίων αγώνων.

Η αλήθεια είναι πως οι κινητήρες της KTM ήταν απόλυτα συνεπείς με τους κανονισμούς. Απλά η Honda φέτος κατατροπώθηκε και άρχισε να πιέζει για αλλαγές που θα μειώσουν το πλεονέκτημα της ΚΤΜ.

Πάντως το μοίρασμα των κινητήρων στην τύχη (φυσικά οι κινητήρες κάθε κατασκευαστή θα μοιράζονται τυχαία ανάμεσα στις ομάδες που έχουν συμβόλαιο μαζί του), θα φέρει περισσότερο στα ίσα τον ανταγωνισμό, καθώς όλες πλέον οι ομάδες θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες να τους πέσει καλός κινητήρας.

Αυτή είναι η βασική αλλαγή στους κανονισμούς λειτουργίας της Moto3 για το 2014, αλλά όχι και η μόνη. Από το 2014 μειώνεται ο αριθμός κινητήρων που θα μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε ομάδα.

Έτσι, για κάθε αναβάτη μία ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει μέχρι και 6 κινητήρες μέσα στη σαιζόν, έναντι των μέχρι σήμερα 8. Οι κινητήρες αυτοί θα καλύπτουν τις ανάγκες των δοκιμαστικών, των επίσημων δοκιμών IRTA και των αγώνων.

Μετά τις τελευταίες δοκιμές IRTA οι τρεις κατασκευαστές κινητήρων της κατηγορίας, δηλαδή οι KTM, Mahindra και Honda πρέπει να παραδώσουν στον Σύνδεσμο των Αγωνιστικών Ομάδων IRTA δύο κινητήρες από τους 6 που αναλογούν σε κάθε οδηγό. Οι κινητήρες αυτοί κατόπιν θα σφραγίζονται και θα μοιράζονται στην τύχη στους αναβάτες.

Η μέθοδος αυτή διαφέρει από τα ισχύοντα στην Moto2. Εκεί οι ομάδες παραλαμβάνουν νέους κινητήρες Honda 600 κυβικών κάθε τρεις αγώνες. Τους κινητήρες αυτούς προετοιμάζει και συντηρεί η Technopark ExternPro στην πίστα Motorland Aragon.

Όσον αφορά τους ίδιους τους κινητήρες δεν προβλέπονται αλλαγές για το 2014, εκτός του ότι οι ομάδες θα πληρώνουν 68.000 ευρώ ανά σετ κινητήρων, αντί των 60.000 Το 2015 όμως θα μειωθεί η ανώτατη ταχύτητα περιστροφής των κινητήρων κινητήρα από τις 14.000 σαλ. σήμερα, στις 13.500 σαλ.

Αυτό βλάπτει την ΚΤΜ, της οποίας ο κινητήρας έχει διάμετρο εμβόλου 81 χιλ, ανεβάζει 14.000 σαλ και είναι αρκετά πιο δυνατός από της Honda. Χρειάζεται όμως και περισσότερη συντήρηση. Ο κινητήρας της Honda από την άλλη έχει διάμετρο 78 χιλ. είναι λιγότερο ισχυρός, αλλά δεν απαιτεί μεγάλη συντήρηση.

Μετά το τέλος της αγωνιστικής σαιζόν οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν τους παλαιούς κινητήρες στα δοκιμαστικά του χειμώνα, είτε να τους πουλήσουν σε ομάδες των εθνικών πρωταθλημάτων.

Στην Moto3 δεν επιτρέπεται η ύπαρξη δεύτερης μοτοσυκλέτας -ρεζέρβας. Επιτρέπεται μόνον η ύπαρξη δεύτερου κινητήρα ανά πάσα στιγμή. «Αυτό μειώνει σημαντικά και το κόστος μεταφοράς, ειδικά στους υπερπόντιους αγώνες», δήλωσε στέλεχος του IRTA.

Ωστόσο ειδικά για αυτούς τους αγώνες ο Σύνδεσμος θα έχει standby έναν αριθμό κινητήρων από κάθε κατασκευαστή, για παν ενδεχόμενο.