Στο μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο πυρηνικής φυσικής στην Ευρώπη το γνωστό CERN, βρέθηκαν 35 μαθητές και 15 καθηγητές με αποστολή του ιδιωτικού σχολείου Άξιον Ξάνθης, όπου έζησαν μία απίστευτη εμπειρία παρακολουθώντας την εξέλιξη του πειράματος ATLAS και γνωρίζοντας τις έρευνες γύρω από τα σωματίδια Axions.

Ο Σταύρος Λίτσας υπεύθυνος των εκπαιδευτηρίων και συνοδός της αποστολής στις εγκαταστάσεις του CERN μετέφερε τις εντυπώσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.

Οι μαθητές σας πως αντέδρασαν σε αυτή την εμπειρία;

Αυτή η επίσκεψη πραγματικά ήταν πρωτόγνωρη και για εμάς, περισσότερο για τους μαθητές μας και για τους φίλους που ήταν μαζί μας, που ήταν όλοι εκπαιδευτικοί. Θα αποτελέσει πιστεύω και μια αφορμή για να συνεχίσουμε να επισκεπτόμαστε και άλλα ερευνητικά κέντρα. Θα πηγαίνουμε κάθε χρόνο στο CERN με διαφορετικές ομάδες και διαφορετικούς μαθητές, αλλά σχεδιάζουμε επίσης μια επίσκεψη στο MAX PLANK, ένα ερευνητικό κέντρο ιατρικής επιστήμης, όπως και σε μεγάλα πανεπιστήμια και της Γενεύης και του Παρισιού.

Η επίσκεψη ήταν σχεδιασμένη πάρα πολύ καλά, υπήρχαν ομάδες που έκαναν ορισμένες ερωτήσεις στους ερευνητές, τις οποίες είχαν γράψει τα ίδια τα παιδιά. Υπήρχαν ομάδες που έπαιρναν συνεντεύξεις, άλλες που βιντεοσκοπούσαν και ομάδες που φωτογράφιζαν όλα τα εξαρτήματα που τους εντυπωσίαζαν, τις μηχανές που υπήρχαν. Άλλοι σχεδίαζαν και σκιτσάριζαν ό,τι ενδιαφέρον έβλεπαν, γιατί παράλληλα με το CERN επισκεφτήκαμε όλα τα αξιοθέατα της Γενεύης, της Λωζάνης και του Μοντρέ.

Τελικά αυτές είναι οι εκπαιδευτικές εκδρομές που πρέπει να κάνουν τα σχολεία;

Μπορούν να γίνουν ωραίες εκπαιδευτικές εκδρομές, χωρίς να είναι κουραστικές για τα παιδιά. Φανταστείτε ότι τα παιδιά μπορούσαν και επικοινωνούσαν με τον οποιονδήποτε. Δεν υπήρχε περίπτωση να χαθεί κανένας γιατί ήταν πάρα πολύ καταρτισμένα, κυκλοφορούσαν με άνεση, δεν ήταν ποτέ ασυνεπείς στην ώρα τους.

Οι μαθητές γενικώς, όταν έχουν την φροντίδα των δασκάλων τους με τρόπο σύγχρονο, καλλιεργημένο και ελεύθερο, δεν παρουσιάζουν προβλήματα. Ίσα-ίσα αφήνουν να αναπτυχθούν όλες οι δυνάμεις και οι ικανότητες τους, που είναι πάρα πολλές. Να σκεφτείτε ότι κάναμε από εκεί μια on-line σύνδεση με το σχολείο μας, χωρίς να χρειαστεί η επέμβαση των ανθρώπων του CERN. Είχαμε την δυνατότητα με ένα φορητό υπολογιστή και τα δικά μας συστήματα, να επικοινωνήσουμε με τους μαθητές στην Ξάνθη.

Πηγή: xronos