Σε δυσμενή κατάσταση βρίσκονται οι εμπορευματικές μεταφορές με δεδομένη την παράλυση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Το γεγονός αυτό εκτινάσσει στα ύψη το κόστος μεταφοράς, καθιστώντας ναρκοπέδιο τις μεταφορές και τις εξαγωγές της χώρας λόγω του μεταναστευτικού μπλόκου στην Ειδομένη, όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα.

Στελέχη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ, θυγατρική εταιρεία της Cosco), υποστηρίζουν ότι το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής κοστίζει περισσότερο στην εταιρεία, καθώς -όπως τόνισαν- το τρένο από τον Πειραιά είναι αναγκασμένο να χρησιμοποιεί εναλλακτική οδό μέσω Βουλγαρίας, ωστόσο αυτό που -όπως είπαν- τους ανησυχεί και τους προβληματίζει είναι ότι ο χρόνος παράδοσης των εμπορευμάτων μέσω της γειτονικής χώρας γίνεται με καθυστέρηση, καθώς η διαδρομή είναι μεγαλύτερη.

Μεγάλος χαμένος σύμφωνα με την εφημερίδα είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία όχι μόνο πληρώνει το μάρμαρο της αναδρομολόγησης των εμπορευμάτων μέσω Βουλγαρίας, αλλά κινδυνεύει να απομονωθεί και να χάσει τα όποια πλεονεκτήματα της είχε προσδώσει η συμφωνία με την COSCO, τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ πασχίζουν να την αναδείξουν σε φορέα εισόδου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να την κάνουν πιο ελκυστική στους ξένους επενδυτές.

Ο ΣΕΠ διακινεί με το τρένο περίπου 250 βαγόνια εμπορεύματα την εβδομάδα με προορισμό την κεντρική Ευρώπη και η εναλλακτική οδός μέσω Βουλγαρίας σημαίνει επιπλέον δύο ημέρες διαδρομή.

Άλλες εταιρείες σημειώνουν ότι πολλά εμπορεύματα που φθάνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με πλοία, φορτώνονται πλέον σε φορτηγά οχήματα για να προωθηθούν στους τελικούς προορισμούς τους προς την κεντρική Ευρώπη, καθώς δεν είναι εύκολη η εξεύρεση εμπορικού τρένου λόγω αυξημένης ζήτησης από το κλείσιμο της Ειδομένης.