Η οικονομική κρίση έχει πλήξει το εμπόριο στο σύνολο του και η αγορά αυτοκινήτου δε θα μπορούσε φυσικά να αποτελεί εξαίρεση.

Παρόλο που ο καιρός του τζιπ και της λιμουζίνας έχει περάσει, δεν παύουν να υπάρχουν υποψήφιοι αγοραστές, οι οποίοι παρά τους χαλεπούς καιρούς, είναι έτοιμοι να προχωρήσουν στην απόκτηση καινούριου αυτοκινήτου.

Ποια είναι όμως τα κριτήρια εκείνα που πρέπει να έχει ο υποψήφιος αγοραστής στο μυαλό του προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη σχέση τιμής – απόδοσης;

Το newsbeast.gr συγκέντρωσε και παρουσιάζει 7 κριτήρια οικονομίας που θα πρέπει να έχετε κατά νου.

1. Παραγόμενοι ρύποι

Όπως είναι γνωστό, για τα καινούρια αυτοκίνητα το ποσό των τελών κυκλοφορίας καθορίζεται από τον αριθμό των εκπομπών γραμμαρίων CO2/χιλιόμετρο.

Μέχρι τα 100gr CO2/χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Από εκεί και πάνω όμως το κόστος του σήματος καθορίζεται βάσει του παρακάτω πίνακα:

Αυτοκίνητα με άδεια από 1/11/2010

Τέλη με βάση τις εκπομπές CO2:

0-100 γρ./χλμ. 0 ευρώ
101-120 γρ./χλμ. 0,9 ευρώ
121-140 γρ./χλμ 1,1 ευρώ
141-160 γρ./χλμ. 1,7 ευρώ
161-180 γρ./χλμ. 2,25 ευρώ
181-200 γρ./χλμ. 2,55 ευρώ
201-250 γρ./χλμ. 2,8 ευρώ
Άνω των 250 γρ./χλμ. 3,4 ευρώ

Πιο απλά αυτό σημαίνει ότι όσο λιγότερους ρύπους παράγουμε τόσο πιο λίγο θα πληρώνουμε, ενώ παράλληλα προστατεύουμε το περιβάλλον.

2. Κυβικά εκατοστά του κινητήρα

Μετά τις τελευταίες φορολογικές ρυθμίσεις όσον αφορά τα τεκμήρια, αποκτά ιδιαίτερη σημασία το μέγεθος του κινητήρα και για κάθε κυβικό εκατοστά πάνω από τα 1.200 κυβικά ο φορολογούμενος θα βλέπει το τεκμήριο διαβίωσης του να «καλπάζει».

Πώς καθορίζονται τα τεκμήρια αυτοκινήτων;

-Για τα αυτοκίνητα έως 1.200 κ.εκ ανέρχονται σε 4.000 ευρώ.
-Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.εκ προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά μέχρι τα 2.000 κ.εκ.
-Γα αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.001 κ.εκ. προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κ.εκ. για μέχρι 3.000 κ.εκ.
-Για αυτοκίνητα με κινητήρα μεγαλύτερο από 3.001 κ.εκ. προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κ.εκ.

3. Κατανάλωση καυσίμου

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες οικονομίας στη χρήση του αυτοκινήτου είναι η κατανάλωση καύσιμου. Ό,τι στυλ οδήγησης κι αν υιοθετεί κάποιος, η μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα που δίνει ο κατασκευαστής είναι καθοριστική για τον υπολογισμό των εξόδων που θα έχει κάποιος στη χρήση του.

Τα σημερινά αυτοκίνητα διαθέτουν ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις, που ανάλογα με τις τεχνολογίες που διαθέτουν, μπορεί να ξεκινάει από τα 3λτ/100χλμ! Για να μιλήσουμε για μια οικονομική και χαμηλή κατανάλωση έστω και θεωρητικά, αυτή δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 7λτ/100χλμ.

4. Τύπος καύσιμου

Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης ανακάτεψε την τράπουλα στο θέμα των καύσιμων δίνοντας ακόμα μία επιλογή στους υποψήφιους αγοραστές.

Πλέον αρκετές εκδόσεις μοντέλων είναι διαθέσιμες με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ενώ υπάρχουν, έστω και σε περιορισμένο αριθμό, υβριδικές εκδόσεις με συνδυασμό βενζίνης – μπαταρίας αλλά και βενζίνης – υγραερίου.

Το πετρέλαιο που αποτελεί αίτημα πολλών καταναλωτών εδώ και χρόνια είναι σίγουρο ότι θα καταφέρει να κερδίσει πολλούς αγοραστές, λόγω της χαμηλότερης τιμής σε σχέση με την βενζίνη αλλά και της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμου που επιτυγχάνεται στα μοντέλα που χρησιμοποιείται.

Το υγραέριο παρά την ελαφρά μικρότερη απόδοση που δίνει αλλά και την ελαφρά αυξημένη κατανάλωση καύσιμου σε σχέση πάντα με την βενζίνη, καταφέρνει να κερδίζει συνεχώς έδαφος χάρη στην εξαιρετικά χαμηλή τιμή πώλησης που έχει στα πρατήρια καύσιμων.

Όσο για την υβριδική τεχνολογία, παρά την αποδεδειγμένα χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αλλά και την άνευ όρων ελεύθερη κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης δεν έχει πετύχει σημαντικό μερίδια αγοράς, κυρίως λόγο της υψηλής τιμής πώλησης των συγκεκριμένων μοντέλων.

5. Διαστάσεις ελαστικών

Παρότι οι διαστάσεις των ελαστικών του αυτοκινήτου μπορούν να ενταχθούν στη γενικότερη κατηγορία των αναλώσιμων, η αλήθεια είναι ότι αποτελούν μία ειδική περίπτωση. Αναγκαστικά, πρέπει να αλλάζονται -ίσως και αρκετά συχνά- ανάλογα με τη χρήση.

Η ιδιαιτερότητα τους είναι ότι ανάλογα με τη διάσταση που έχουν, η αντικατάσταση τους όταν φθαρούν μπορεί να μας κοστίσει φτηνά ή και πάρα πολύ ακριβά.

Έτσι για μοντέλα που οι διαστάσεις των ελαστικών τους είναι κοντά στις 13 ίντσες μπορεί να βρεθούν τετράδες με 200 ευρώ ενώ για αντίστοιχα σετ των 18 ίντσων οι τιμές μπορεί να φτάσουν ή ακόμη και να ξεπεράσουν τα 700 ευρώ!

Όσο πιο συνηθισμένες είναι οι διαστάσεις των ελαστικών που φοράει το αυτοκίνητο μας τόσο πιο φτηνές επιλογές θα έχουμε.

6. Εργοστασιακή εγγύηση

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα στην αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου είναι η εργοστασιακή εγγύηση που το συνοδεύει.

Αυτή μας καλύπτει για ενδεχόμενες ατέλειες και βλάβες που μπορεί να προκύψουν και μας εξασφαλίζει ότι δεν θα χρειαστεί να πληρώσουμε ακριβά την επισκευή τους.

Η εγγύηση αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν σκεφτεί κανείς ότι στην πλειοψηφία τους οι αγορές καινούριων αυτοκινήτων γίνονται με αρκετές δόσεις, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν λεφτά για επισκευές.

Όσο περισσότερα τα χρόνια της εγγύησης του νεοαποκτηθέν αυτοκινήτου, τόσο το καλύτερο.

7. Η τελική τιμή αγοράς

Σημαντικά είναι όλα όσα προαναφέρθηκαν, αλλά τελικά αυτό που έχει τη μεγαλύτερη ίσως σημασία αναφορικά με τα οικονομικά κριτήρια αγοράς καινούριου αυτοκινήτου, δεν είναι άλλο από την τελική τιμή που θα αποκτήσουμε το όχημα μας.

Με αρκετά καινούρια μοντέλα να ξεκινούν μαζί με τις προσφορές απόσυρσης από σχεδόν 8.000 ευρώ, όλοι μπορούν να βρουν αυτό που ταιριάζει καλύτερα στην τσέπη τους και τις ανάγκες τους.