Mετά την επιτυχημένη «Γκόλφω» του, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (19 & 20 Αυγούστου), με έναν θίασο πρώτης γραμμής και μια παράσταση-γιορτή των αισθήσεων, ριζωμένη στην αξεπέραστη ποιητική δύναμη της κωμωδίας του Αριστοφάνη «Όρνιθες» (414 π.Χ.), σε παραγωγή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Μια παράσταση που δοκιμάζει να δει τον Αριστοφάνη με καθαρό βλέμμα, με στόχο να ακουστεί και να αγαπηθεί από την αρχή ο λόγος του κορυφαίου Αττικού κωμωδού.

Σε μετάφραση του Γιάννη Αστερή, οι «Όρνιθες» του Νίκου Καραθάνου θα έχουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά: «Τονίζουν την ανάγκη του ανθρώπου να πετάξει, να δημιουργήσει ένα νέο κόσμο, να έρθει σε επαφή με την αληθινή του επιθυμία» σημειώνει η ομάδα των καλλιτεχνών (Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Χρήστος Λούλης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Μιχάλης Σαράντης, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη) που στέλνει «τα συλλυπητήριά της στο φόβο», ορμώντας με αγάπη στα λόγια ενός ποιητή που «δεν ντρέπεται για τίποτα».

«Είμαι ιδιαίτερα ευτυχισμένος που όλοι αυτοί οι άνθρωποι είπαν το “ναι” και θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα. Κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά» ανέφερε στη σημερινή παρουσίαση της παράστασης ο Νίκος Καραθάνος.

Το έργο αφηγείται την ιστορία δύο φίλων, του Πεισθέταιρου και του Ευελπίδη, που εγκαταλείπουν την πόλη τους την Αθήνα, για να αναζητήσουν μια νέα πολιτεία «μαλακιά και παχουλή σαν πουπουλένιο στρώμα ή σαν την κοιλίτσα του μωρού». Και τη βρίσκουν στη χώρα των πουλιών, που την ονομάζουν «Νεφελοκοκκυγία». Φαντασία και πραγματικότητα, άνθρωποι, θεοί και ζώα, μπλέκονται μοναδικά σε έναν κόσμο που έχει τη σοβαρότητα του παιχνιδιού, τη ρευστότητα του ονείρου και τη γλυκιά μελαγχολία της ζωής. «Οι Όρνιθες μιλούν για μία πίστη στο απίστευτο» είπε ο Νίκος Καραθάνος για την παράσταση, την οποία θα «αγκαλιάσει» η μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου. Όπως εξήγησε ο ίδιος, δεν θα είναι σαν την μουσική του Μ. Χατζιδάκι στο θρυλικό ανέβασμα της παράστασης από το Θέατρο Τέχνης το 1959, αλλά θα έχει κλασικές, electro και ποπ επιρροές.

Για τον Χρήστο Λούλη, ήταν όνειρο ζωής να παίξει στους «Όρνιθες», από τότε που φοιτούσε στη Σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Όμως ο Γιώργος Λαζάνης δεν τον συμπεριέλαβε στην αναβίωση της παράστασης του Κ. Κουν το 1997 επειδή ήταν πρωτοετής φοιτητής. «Είχα πάντα στο μυαλό μου αυτό το έργο. Αυτό που προσπαθεί να μας μεταδώσει ο Ν. Καραθάνος στις πρόβες είναι τόσο δυνατό, που δεν μπορώ να το εξηγήσω. Για μένα η παράσταση μιλάει πιο πολύ για μία κατάσταση ανύψωσης του ανθρώπου, με όλη τη συγκίνηση, τη φαντασία και τη χαρά που αυτό μπορεί να προϋποθέτει» ανέφερε.

Ο Άρης Σερβετάλης που δεν είναι εξοικειωμένος με το έργο του Αριστοφάνη, δεν μοιραζόταν την ίδια λαχτάρα με το Χρ. Λούλη. Είναι η δεύτερη φορά που καταπιάνεται με τον κωμικό ποιητή. Για τον ίδιο, όλο το έργο έχει μία βαθιά υπαρξιακή ατμόσφαιρα. «Μία εξωστρέφεια που βασίζεται κυρίως σε κάτι που μπορεί κάποιος να μην το αντιληφθεί εξαρχής. Την επιθυμία του ανθρώπου να φύγει από εκεί που είναι και να πάει κάπου αλλού».

Η Νατάσσα Μποφίλιου, από την πλευρά της ευχαρίστησε το σκηνοθέτη που της έδωσε την ευκαιρία να βρεθεί έστω για λίγο, μέσα στο δικό του κόσμο. «Είμαι ευγνώμων για τη συγκίνηση που μου έχει χαρίσει μέσα από τις δουλειές του. Έχει το χάρισμα με ό,τι καταπιάνεται να βρίσκει πάντα την ομορφιά» δήλωσε.

Ο πρωταθλητής των παραολυμπιακών αγώνων Γιάννης Σεβδικαλής και η Βασιλική Δρίβα, η οποία είχε ξανασυνεργαστεί με τον Νίκο Καραθάνο πέρσι στην “Σαλώμη”, μίλησαν για την εμπειρία τους να γίνουν για λίγο ηθοποιοί. «Πέρσι ο Ν. Καραθάνος μ’ έμαθε να περπατάω και φέτος να πετάω» είπε η Β. Δρίβα , ενώ ο Γ. Σεβδικαλής μίλησε για την πίστη στον εαυτό μας, που μας κάνει να καταφέρνουμε πράγματα.

Είναι η πρώτη φορά που η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση κατεβαίνει στο αργολικό θέατρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου. «Δεν πρόκειται για μία νέα πολιτική. Λειτουργούμε και συναισθηματικά. Μια τέτοια παραγωγή με αυτά τα πρόσωπα ήταν που μας ώθησε πάμε στην Επίδαυρο» δήλωσε η αναπληρώτρια διευθύντρια της Στέγης, Αφροδίτη Παναγιωτάκου.

Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε και ο διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο οποίος ανακοίνωσε πως από φέτος, σε ορισμένες παραγωγές στην Επίδαυρο αναμένεται να λειτουργήσει ένα είδος παιδικού σταθμού, για να μπορούν οι γονείς να απολαμβάνουν τις παραστάσεις και παράλληλα τα παιδιά να είναι ασφαλή και να διαπαιδαγωγούνται σωστά. Μάλιστα, όπως είπε, υπάρχει σκέψη οι δραστηριότητες με τις οποίες θα ασχολούνται να έχουν άμεση σχέση και με το εκάστοτε έργο.