Άρχισε σήμερα η επιχείρηση ανάσυρσης των συντριμμιών του αεροπλάνου της Air France, το οποίο κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Βραζιλίας το 2009.

Η λεπτή επιχείρηση της ανάσυρσης των συντριμμιών του αεροπλάνου της Air France, το οποίο κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Βραζιλίας το 2009, ξεκίνησε σήμερα, ανακοίνωσε το Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων (BEA), ένας οργανισμός που είναι υπεύθυνος για την τεχνική έρευνα.

«Μια πρώτη επιχειρησιακή κατάδυση του (υποβρύχιου ρομπότ) Remora 6000 (της αμερικανικής εταιρείας Phoenix International) άρχισε σήμερα το πρωί», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΒΕΑ.

Το πλοίο Ile de Sein, των εταιρειών Alcatel-Lucent και Louis Dreyfus Armateurs, έκανε μια σύντομη στάση στο Ντακάρ, την Παρασκευή πριν φθάσει στην περιοχή του δυστυχήματος σήμερα με 68 επιβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος.

Στις αρχές Απριλίου, η BEA ανακοίνωσε ότι εντόπισε τη ζώνη του δυστυχήματος σε 3.900 μέτρα βάθος, βόρεια από την τελευταία γνωστή θέση του μοιραίου αεροσκάφους. Δήλωσε τότε ότι θα αρχίσει τη φάση της ανάσυρσης των συντριμμιών μέχρι τις αρχές Μαΐου.

Το δυστύχημα του Airbus Α330 της Air France, το οποίο πραγματοποιούσε την πτήση AF447 από το Ρίο στο Παρίσι, προκάλεσε 228 νεκρούς την 1η Ιουνίου του 2009. Η καταστροφή παραμένει μέχρι στιγμής ανεξήγητη, καθώς τα «μαύρα κουτιά» δεν έχουν βρεθεί.

Η προτεραιότητα για τους ερευνητές είναι να εντοπίσουν τα «κουτιά» αυτά την καταγραφής των δεδομένων της πτήσης και των συνομιλιών μέσα στο πιλοτήριο.

Μεταξύ των μερών του αεροσκάφους που θα πρέπει να ανασυρθούν είναι: τμήματα των φτερών για να μελετηθεί η κατάστασή τους τη στιγμή της πρόσκρουσης, οι κινητήρες ή ακόμη το πιλοτήριο και οι υπολογιστές, εφόσον αυτοί εντοπιστούν.

Η BEA διευκρινίζει ότι για αυτή τη νέα φάση, που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το γαλλικό κράτος, δημιουργήθηκαν δύο ομάδες εργασίας.

Η πρώτη θα «συνεχίσει την ανάλυση και την αξιοποίηση των (περίπου 15.000) φωτογραφιών που ελήφθησαν από τα υποβρύχια ρομπότ Remus κατά τη διάρκεια της προηγούμενης φάσης, ειδικά για τα στοιχεία στο πίσω μέρος του αεροσκάφους για τον εντοπισμό των συσκευών καταγραφής των παραμέτρων της πτήσης.

Η δεύτερη ομάδα θα «μελετήσει τις επιχειρησιακές διαδικασίες που αφορούν την ανάκτηση των συσκευών καταγραφής στοιχείων πτήσης, τους υπολογιστές και τμημάτων του αεροπλάνου».