Χρειάστηκαν 30 ώρες για να στηθεί. Η γέφυρα Μπέλεϋ επανένωσε τον Βόλο με το Πήλιο στο σημείο του οικισμού «Καλά Νερά» καθώς αποκατέστησε, έστω προσωρινά, το οδικό δίκτυο που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel.

Πήλιο, Αποστολή Newsbeast

Ήταν έτοιμη το πρωί του Σαββάτου (9/9). Είναι σιδερένια, μοιάζει με κατασκευή lego, καθώς μεταφέρεται σε κομμάτια και τη συναρμολόγησή της ανέλαβε και διεκπεραίωσε κλιμάκιο της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του Γενικού επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ).

Η σιδερένια Μπέλεϋ βρίσκεται στο σημείο όπου κατέρρευσε η προηγούμενη γέφυρα πάνω από τα Καλά Νερά και αποτελεί ένα ιδιαιτέρως χρήσιμο εργαλείο για τους πολέμους αλλά και σε περιόδους φυσικών καταστροφών.

Η γέφυρα Μπέλεϋ δοξάστηκε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο καθώς, τον Ιανουάριο του 1945 βοήθησε τα συμμαχικά στρατεύματα να διαβούν ταχύτατα τον ποταμό Ρήνο που αποτελούσε ένα ισχυρό εμπόδιο στην πορεία προς το Βερολίνο και την ολοκληρωτική συντριβή της ναζιστικής Γερμανίας. Το έργο της ήταν τόσο σημαντικό που ανάγκασε τον στρατάρχη Μοντγκόμερι να πει «χωρίς την γέφυρα Μπέλεϋ δεν θα είχαμε κερδίσει τον πόλεμο».

Μεταφέρεται σε κομμάτια και συναρμολογείται σαν να είναι lego

Η γέφυρα Μπέλεϋ που επανένωσε τον Βόλο με τοΠήλιο

Η κατασκευή της γέφυρας Μπέλεϋ είναι σαν να φτιάχνεται ένα μεγάλο παζλ τύπου lego. Μεταφέρεται σε κομμάτια στο σημείο που είναι να στηθεί και συναρμολογείται. Πρώτα κατασκευάζεται στη μία πλευρά του ποταμού ένας πρόβολος, το τμήμα δηλαδή το οποίο προηγείται της γέφυρας. Όταν ολοκληρωθεί το εν λόγω σημείο, με ειδικό τρόπο ώστε η κατασκευή να μην βυθίζεται στο άνοιγμα, ωθείται προς την απέναντι πλευρά και όταν φτάσει εκεί, αποσυναρμολογείται ο πρόβολος.

Στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 100 γέφυρες Μπέλεϋ

Στην Ελλάδα οι πρώτες γέφυρες Μπέλεϋ στήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’40 στις περιοχές της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας και έπαιξαν σημαντικό ρόλο και στις πολεμικές επιχειρήσεις.

Σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα υπολογίζεται πως υπάρχουν περίπου 100 γέφυρες Μπέλεϋ. Πλέον όμως δεν φτιάχνονται από βαρύ χάλυβα όπως στο παρελθόν. Έχουν εκσυγχρονιστεί και για να κατασκευαστούν χρησιμοποιούνται ελαφρύτερες μορφές υλικού από αλουμίνιο.

Η κάμερα του Newsbeast βρέθηκε στο σημείο όπου τοποθετήθηκε η γέφυρα Μπέλεϋ στα Καλά Νερά, τη φωτογράφισε και συνομίλησε με κατοίκους.

«Μπορούμε να μεταβούμε στα καταστήματα και να αγοράσουμε τα απαραίτητα για την επιβίωσή μας αγαθά» λένε οι κάτοικοι

Όπως μας αναφέρουν κάτοικοι της περιοχής πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και αναγκαίο έργο που τους έκανε να νιώσουν ασφάλεια.

«Μόλις καταστράφηκε το οδικό δίκτυο στα Καλά Νερά όχι απλά νιώσαμε αλλά καταλάβαμε τι σημαίνει το να είσαι αποκλεισμένος και μόνος. Με τη γέφυρα που στήθηκε ταχύτατα, μόλις σε 30 ώρες από τον στρατό μπορούμε να μεταβούμε στα καταστήματα και να αγοράσουμε τα απαραίτητα για την επιβίωσή μας αγαθά. Δεν είχαμε ούτε ψωμί να φάμε. Εάν δεν είχε στηθεί η γέφυρα δεν θα μπορούσαμε να έχουμε ούτε φάρμακα» επισημαίνουν στο Newsbeast πολίτες.

Δείτε το βίντεο του Newsbeast από τη γέφυρα

Γιατί ονομάζεται Μπέλεϋ

Οι γέφυρες Μπέλεϋ πήραν το όνομα του δημιουργού τους, του Βρετανού μηχανικού Ντόναλντ Μπέλεϋ.

Ο μηχανικός από τη Βρετανία κάνοντας το χόμπι του πραγματικότητα ξεκίνησε να φτιάχνει μοντέλα γεφυρών. Έτσι κατάφερε να δημιουργήσει μια γέφυρα, που στηνόταν γρήγορα, είχε υψηλή αντοχή για να τη διαβαίνουν τανκς και έγινε πολύ δημοφιλής στον βρετανικό και τον αμερικανικό στρατό.

Δείτε τις φωτογραφίες του Newsbeast από τη γέφυρα Μπέλεϋ

Η γέφυρα και κάτω της το αυτοκίνητο που έπεσε στο κενό όταν έπεσε η προηγούμενη γέφυρα