Το Volkswagen ID.3 βγάζει 550 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση

Η ραγδαία εξέλιξη των μπαταριών


AUTO
14:37
07/02/2020
Το Volkswagen ID.3 βγάζει 550 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση
2
loading

Μέχρι και 550 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Το πρωτοποριακό, πλήρως ηλεκτρικό ID.3 της Volkswagen, διαθέτει την παραπάνω αυτονομία. Είναι το πρώτο μιας σειράς μοντέλων που θα βασίζονται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Group, ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση. Η ικανότητα της γρήγορης φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση του ID.3 με ενέργεια 100 kW μέσα σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, εξασφαλίζοντας δυνατότητα κίνησης για περίπου 290 χιλιόμετρα (κατά WLTP). Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στην καρδιά του ηλεκτρικού οχήματος: την προηγμένη μπαταρία του.

Το ID.3 είναι εφοδιασμένο με σύστημα μπαταρίας υψηλής τάσης, το οποίο μοιάζει με μια μπάρα σοκολάτας. Μέχρι και δώδεκα συστοιχίες (modules) μπαταριών μπορούν να τοποθετηθούν και να είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους σε ένα ενιαίο σύστημα. Το εργοστάσιο του VW Group Components στο Brunswick (δυνατότητα παραγωγής 500.000 συστημάτων μπαταριών ετησίως) είναι σε θέση να κατασκευάζει στο άμεσο μέλλον μέχρι και 500.000 από αυτές τις μονάδες αποθήκευσης ενέργειας ετησίως. Πώς, όμως, λειτουργεί ένα τέτοιο σύστημα μπαταρίας;

Στοιχείο - Συστοιχία - Σύστημα

Το σύστημα μπαταριών υψηλής τάσης χρησιμοποιεί στοιχεία ιόντων λιθίου, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης σε κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές. Ένα στοιχείο (cell) είναι η μικρότερη μονάδα στο σύστημα μπαταριών και έχει την δυνατότητα να αποθηκεύσει ενέργεια και να την αποδώσει, ενώ ενώνοντας 24 στοιχεία δημιουργείται μια συστοιχία (module). Ο αριθμός των συστοιχιών που ενώνονται για να δημιουργηθεί ένα σύστημα μπαταρίας είναι μεταβλητός.

Αυτή η μεταβλητή δομή εξασφαλίζει και τη μέγιστη δυνατή ευελιξία: εάν ο πελάτης ζητήσει μεγαλύτερη αυτονομία τότε θα χρησιμοποιηθούν περισσότερες συστοιχίες. Η βασική δομή, πάντως, παραμένει η ίδια. Στο ID.3, μέχρι και δώδεκα συστοιχίες συνδέονται μεταξύ τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα σύστημα μπαταρίας. Έτσι, στο σύστημα προκύπτει μια τάση μέχρι και 408 Volt, η οποία είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή μιας οικιακής πρίζας, η οποία παρέχει μόνο 230 Volt.

Τα ηλεκτρονικά ισχύος ελέγχουν τη ροή ενέργειας υψηλής τάσης μεταξύ της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, μετατρέποντας το συνεχές ρεύμα (DC) που είναι αποθηκευμένο στη μπαταρία σε εναλλασσόμενο (AC) για τον κινητήρα. Ταυτόχρονα, εξυπηρετείται και το ηλεκτρικό κύκλωμα συνεχούς ρεύματος των 12 Volt, τροφοδοτούμενο με χαμηλή τάση με τη χρήση ενός μετατροπέα DC/DC. Σε ένα συνηθισμένο δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος το ID.3 φορτίζεται με ισχύ φόρτισης 11 kW ενώ σε συνεχές ρεύμα η ισχύς φόρτισης φτάνει μέχρι και τα 125 kW.

Κεντρικό σημείο διανομής ενέργειας

Η MEB εκμεταλλεύεται πλήρως τις τεχνολογικές δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης. Το ηλεκτρικό όχημα μπορεί πρακτικά να εξελιχθεί γύρω από την μπαταρία, προκειμένου να υπάρχει επαρκής χώρος για τη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας. Αυτή η δομική προσέγγιση εξασφαλίζει μεγάλα πλεονεκτήματα για την τοποθέτηση του κινητήριου συστήματος, αλλά και των βοηθητικών εξαρτημάτων.

Η επίπεδη δομή της μπαταρίας και η τοποθέτησή της στο δάπεδο του αυτοκινήτου επιτρέπει τη δημιουργία ενός ευρύχωρου εσωτερικού, που εκτείνεται μεταξύ των δύο αξόνων. Το αλουμινένιο κάλυμμα με το ειδικό πλαίσιο προστατεύει τη μπαταρία σε περίπτωση σύγκρουσης και παρέχει βέλτιστη σταθερότητα καθώς και σημαντική μείωση του βάρους. Η αεροδυναμική στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου βελτιστοποιείται από τα σταθερά στοιχεία της προστασίας σύγκρουσης του συστήματος της μπαταρίας, τα οποία είναι επίσης κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    \"επιτρέπει την επαναφόρτιση του ID.3 με ενέργεια 100 kW μέσα σε μόλις 30 λεπτά της ώρας\". Δεν βγάζει κανένα νόημα. Τα KW είναι μονάδα μέτρησης ισχύος κι όχι ενέργειας. Οπότε είναι παραπλανητική η μονάδα χρόνου που βάλατε δίπλα στα KW. Και μάλιστα είναι υπερβολικά χαμηλή η ισχύς, αφού μιλάμε γι αυτή τελικά, όταν σήμερα φορτίζουν με 250+ KW ισχύ τα σύγχρονα ηλεκτρικά όπως το Μodel 3 ή το Taycan. Και η αυτονομία των 550 χλμ. δεν οφείλεται τόσο στη ραγδαία εξέλιξη των μπαταριών (που όντως συμβαίνει) αλλά στη \"ραγδαία εξέλιξη\" του συστήματος μέτρησης (WLTP) που είναι από τα χειρότερα του πλανήτη και απέχουν πολύ από την πραγματικότητα η οποία είναι τουλάχιστον 20% μικρότερη οδηγώντας συντηρητικά. Θα προτιμούσα μετρήσεις που έχουν προκύψει από πραγματικά τεστ πραγματικών οδηγών.

  2. avatar Volkswagen

    Από τα πιο χρεπια πλέον κριμα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει