Με τον καλύτερο τρόπο έπεσε η αυλαία του 61ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι Χώματος, καθώς το 1ο Ράλι Παρνασσού ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε αγωνιζόμενους και θεατές. Τα 33 πληρώματα που εκκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου, 1 Νοεμβρίου από το κέντρο της Αμφίκλειας, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στις τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, προσφέροντας πλούσιο θέαμα σε όσους παρακολούθησαν τον αγώνα.

Στο αγωνιστικό σκέλος, οι Ιωάννης Παπαδημητρίου – Χρήστος Κουζιώνης ολοκλήρωσαν με ιδανικό τρόπο την παρουσία τους στο φετινό πρωτάθλημα κατακτώντας τη νίκη ουσιαστικά χωρίς να πιεστούν από κανένα άλλο συνδυασμό. Έχοντας στεφθεί ήδη Πρωταθλητές Ελλάδος από τον προηγούμενο αγώνα, οδήγησαν εξ αρχής στην πρώτη θέση το Skoda Fabia RS Rally2, κέρδισαν τις πρώτες τρεις ειδικές διαδρομές και στη συνέχεια, επέλεξαν να ακολουθήσουν συντηρητικό ρυθμό έως τον τερματισμό πετυχαίνοντας την τέταρτη συνεχόμενη νίκη τους στο φετινό πρωτάθλημα. Ο οδηγός ανήμερα των 60ων γενεθλίων του απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι είναι χωρίς αντίπαλο εντός των τειχών, παρά το ότι πολλοί νεώτεροι και με ανάλογα αυτοκίνητα έχουν προσπαθήσει να τον αποκαθηλώσουν από τον θρόνο του.

Ιωάννης Παπαδημητρίου – Χρήστος Κουζιώνης

Στον συγκεκριμένο αγώνα, ήταν οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γιώργος Κακαβάς που προσπάθησαν να ακολουθήσουν το ρυθμό του στο τιμόνι του καλύτερου Ford Fiesta Rally2 που έφτιαξε ποτέ η M-Sport. Όμως, το έμπειρο και ταυτόχρονα νεαρό πλήρωμα, κινήθηκε αξιοπρεπώς στην 2η θέση, έως ότου ένα κλατάρισμα τους έριξε πίσω στην κατάταξη, για να επιστρέψουν στη συνέχεια μόλις στην 5η θέση, παρά το ότι κέρδισαν δυο ειδικές διαδρομές.

Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γιώργος Κακαβάς

Όμως, η είδηση του αγώνα ήταν ο μόλις 21 ετών Αχιλλέας Χριστοδούλου (στον 7ο αγώνα της καριέρας του) που με συνοδηγό τον Κωνσταντίνο Σούκουλη τερμάτισε στην 2η θέση της γενικής κατάταξης, παρά το ότι οδηγούσε για πρώτη φορά ένα νοικιασμένο Ford Fiesta Rally3. Χαρακτηριστικό της επίδοσης του νεαρού ήταν πως δεν απειλήθηκε από κανένα συνδυασμό της κατηγορίας του (Rally3), παρά την μηδενική εμπειρία του σε αυτού του είδους τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Αχιλλέας Χριστοδούλου – Χρήστος Σουκούλης

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Πασχάλης Χατζημάρκος – Μάριος Τσαούσογλου με το Renault Clio Rally3. Το πλήρωμα έχασε καθαρά την πρώτη θέση της κατηγορίας του, αλλά πέτυχε τον κύριο στόχο του που ήταν  η κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία Rally3.

Πασχάλης Χατζημάρκος – Μάριος Τσαούσογλου

Την τριάδα της κατηγορίας (9ος γενικής) συμπλήρωσε ένας ακόμα πολλά υποσχόμενος νεαρός, ο “Flandy”, με βαριά αγωνιστική κληρονομιά από τον πατέρα του «Τζίγγερ». Ο νεαρός, έχοντας στο διπλανό κάθισμα του Ford Fiesta Rally3 τον ίσως καλύτερο Έλληνα συνοδηγό όλων των εποχών Κώστα Στεφανή, πάρα το ότι τουμπάρισε και είχε κλαταρισμένο λάστιχο, σημείωσε χρόνους που υπόσχονται λαμπρό μέλλον αν παραμείνει στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

“Flandy”

Στην 4η θέση της γενικής κατάταξης και Κυπελλούχοι Ελλάδος Ν για το 2025, τερμάτισαν οι Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης – Νικόλαος Τσέλλος με Mitsubishi Lancer, κερδίζοντας ταυτόχρονα και τον τίτλο στην κατηγορία C2.

Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης – Νικόλαος Τσέλλος

Την 6άδα της κατάταξης συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Σταυρόπουλος – Παναγιώτης Κόκκινος με Mitsubishi Lancer Evo IX, ενώ στο βάθρο της κατηγορίας Ν  ανέβηκαν και οι Νίκος Ντάβαρης – Κωνσταντίνος Μακρής, επίσης με Mitsubishi Lancer Evo IX.

Την νίκη (και τον τίτλο του 2025) στην F2 E και το άτυπο βραβείο θεαματικών περασμάτων κατέκτησαν οι Αντώνης Δημόπουλος – Ευθύμιος Σκαλτσάς, που ξεσήκωσαν τους θεατές με τον θεαματικό τρόπο οδήγησής τους.

Δεύτεροι στην F2 E τερμάτισαν οι Κωνσταντίνος Μυλωνάς – Νικόλαος Παραπέρας, με Toyota Corolla AE101 και τρίτοι οι Κωνσταντίνος Αντωνίου -Ανδρέας Γρηγορόπουλος, οι οποίοι «λαχτάρησαν» με το «καλημέρα», καθώς είχαν έξοδο στο πρώτο χιλιόμετρο του αγώνα με το Ford Escort MKII, αλλά κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα.

Την 4η συνεχόμενη νίκη στην F2 φέτος είχαν οι Σάββας Λευκαδίτης – Ευάγγελος Ακράτος με το Peugeot 208 Rally4, κατακτώντας και το Πρωτάθλημα της χρονιάς. Τους ακολούθησαν στην κατηγορία οι Θεόδωρος Καλαμαράς – Βασίλης Κούγιας με Ford Fiesta Rally4, ενώ 3οι  και πρώτοι στη C3 ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Θεόδωρος & Δημήτρης Πανούτσος με το Renault Clio R3, κατακτώντας και  τον τίτλο στην κατηγορία C3. 

Την πρώτη νίκη της καριέρας τους στη C6 πανηγύρισαν στην Αμφίκλεια οι Νίκος Σωτηρόπουλος – Ευάγγελος Μούκας με Toyota Yaris, αφήνοντας την δεύτερη θέση της C6 στον «Βασιλιά» των ελληνικών αγώνων, Μανώλη Παναγιωτόπουλο, που είχε συνοδηγό τον Μάνο Αχτίδα στο Toyota Yaris. Στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Ιωάννης Αθανασόπουλος – Δημήτρης Ζορμπάς (Toyota Yaris). Όμως Κυπελλούχοι Ελλάδας στην κατηγορία C6, αναδείχθηκαν οι 4οι Θανάσης Πατέας – Βασίλης Παναγόπουλος με Toyota Starlet EP91.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το χωμάτινο πρωτάθλημα ράλι του 2025, με ένα έμπειρο οδηγό στη δύση της καριέρας του να επιβεβαιώνει τους πολλούς τίτλους που έχει κατακτήσει και τουλάχιστον δυο – τρεις νεαρούς ράλιμεν να έρχονται με φόρα σημαδεύοντας την κορυφή.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι, η απόλυτα επιτυχημένη διοργάνωση του 1ου Ράλι Παρνασσού οφείλεται στα Σωματεία «Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής» (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) και «Αγωνιστικός Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων» (ΑΣΙΣΑ), ενώ πολύτιμη στήριξη στους διοργανωτές προσέφερε ο Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας. 

Νικητές κατηγοριών

Rally3: Αχιλλέας Χριστοδούλου / Κωνσταντίνος Σούκουλης – Ford Fiesta Rally3

F2: Σάββας Λευκαδίτης / Ευάγγελος Ακρατος – Peugeot 208 Rally4

F2 E: Αντώνης Δημόπουλος / Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet KP60

C1: Ιωάννης Παπαδημητρίου / Χρήστος Κουζιώνης – Skoda Fabia RS Rally2

C2: Αχιλλέας Χριστοδούλου / Κωνσταντίνος Σούκουλης – Ford Fiesta Rally3

Ν: Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης / Νικόλαος Τσέλλος – Mitsubishi Lancer Evo IX

C3+C4: Αντώνης Δημόπουλος / Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet KP60

C5: Σάββας Λευκαδίτης / Ευάγγελος Ακρατος – Peugeot 208 Rally4

C6: Νικόλαος Σωτηρόπουλος / Ευάγγελος Μούκας – Toyota Yaris