Ξεκινά «σαφάρι» για τα ανασφάλιστα οχήματα

Έρχονται αυστηρές ποινές για τους παραβάτες οδηγούς


ΕΛΛΑΔΑ
8:23
16/04/2012
Ξεκινά «σαφάρι» για τα ανασφάλιστα οχήματα
14
loading

«Συναγερμό» στις ασφαλιστικές, καθώς και στο υπουργείο Οικονομικών, έχει σημάνει η ραγδαία αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων στη χώρα μας την τελευταία διετία - έχουν φτάσει το ένα εκατομμύριο -, λόγω της οικονομικής αδυναμίας πολλών ιδιοκτητών να πληρώσουν την - υποχρεωτική από το νόμο – κάλυψη.

Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με την «κομπίνα», που κάνουν πολλοί οδηγοί σε συνεργασία με τους ασφαλιστές τους (δηλαδή να παρουσιάζουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο υπογεγραμμένο νωρίτερα από την ημερομηνία, που τρακάρουν ανασφάλιστοι), οδηγεί τις ελεγκτικές αρχές να επεξεργάζονται σενάρια για επιβολή αυστηρότατων ποινών στους παραβάτες. Τι εξετάζεται;

Όσοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. εντοπιστούν ότι δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους, θα πληρώνουν παράβολο 250 ευρώ, και θα πρέπει να προχωρήσουν στη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου σε εταιρία της επιλογής τους μέσα σε 8 ημέρες.

Αυτοί, που δεν θα συμμορφωθούν μέσα στο οκταήμερο, θα τιμωρούνται στη συνέχεια με επιπλέον χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες.

Κι αν κάποιοι επιλέξουν να μην επιστρέψουν στην αστυνομία το αργότερο εντός εικοσαήμερου με το σήμα ασφάλισης στα χέρια τους για να παραλάβουν άδεια, δίπλωμα και πινακίδες, οι πινακίδες τους θα αποστέλλονται προς φύλαξη στην αρμόδια δημόσια αρχή.

Πώς, όμως, θα εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα;

Θα δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που θα συγκεντρώνει και θα διασταυρώνει στοιχεία από τα αρχεία, τα οποία τηρούν το Κέντρο Πληροφοριών όπου είναι καταγεγραμμένα όλα τα ασφαλισμένα οχήματα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, όπου είναι καταγεγραμμένα όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα και κάθε άλλη υπηρεσία ή φορέας ο οποίος έχει αρμοδιότητα να εκδίδει άδειες αυτοκινήτων.

Μόλις η βάση δεδομένων αρχίσει να λειτουργεί, το ΚΕΠΥΟ θα ξεκινήσει την αποστολή επιστολών, βάσει των οποίων θα δίνονται οι προθεσμίες, που αναφέραμε.

Από την πλευρά της, η ασφαλιστική θα καταβάλλει το παράβολο στο Δημόσιο (που θα έχει εισπράξει από τον πελάτη της) και θα ενημερώνει το Κέντρο Πληροφοριών για κάθε ανασφάλιστο όχημα το οποίο θα αποκτά σήμα ασφάλισης.

Εκτιμάται ότι αυτό το μέτρο μπορεί να αποφέρει πάνω από 250 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στις ασφαλιστικές εταιρίες, ενώ και το Δημόσιο θα εισπράττει από τα παράβολα και τους φόρους επί των ασφαλίστρων και των κερδών του κλάδου.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

14
σχόλια
  1. avatar Γκασκατσόπουλος Περικλής

    Εδώ δεν μπορούν να σταματήσουν τις πληρωμές στους απογραμμένους "μαϊμού" συνταξιούχους. Θα δημιουργήσουν και ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Σαν ανέκδοτο ακούγετε.

  2. avatar alfamanunt

    Περίμενε ένα δύο μήνες ακόμα θα πέσουν οι τιμές κατά 10% με 15%, τότε τρέχτε να κάνετε ετήσιες γιατί παίζει μερικές γύρω στο Σεπτέμβρη να πάνε 10% πάλι πάνω γιατί θα πάει η αποζημίωση στο 1.500.000 από το 1.000.000 που είναι τώρα.
    Σε καλύψεις μόνο των βασικών υπάρχουν και άλλες δύο μεγάλες (πολυεθνικές σωστές, όχι η φωτοβολίδες που ήρθαν πριν ένα τρίμηνο) που ακολουθούν το παράδειγμα της Ιντεραμέρικαν με το Anytime και έχουν φτιάξει προγράμματα με χαμηλότερες τιμές ενώ μέσα στο μήνα θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες.
    Θέλει ψάξιμο παιδιά, τρέχτε και μάθετε τιμές αλλά και μέγεθος εταιρείας μην μείνετε στο κενό.
    Αν έχετε και κάποια άνεση τότε προτιμήστε ετήσια συμβόλαια γιατί παίζει να τα πάρετε και 15% με 20% πιο χαμηλά το να το σπάσετε σε δύο εξάμηνα.
    Όσον αφορά το άρθρο μακάρι να το αρχίσουν το μέτρο, προχθές τράκαρε φίλος με ανασφάλιστο και ο μάγκας πήγε να την κάνει κιόλας.

  3. avatar tanozz

    Πολλοί επιλέγουν να ασφαλίσουν τα I.Χ. τους σε γειτονικές χώρες, πολύ φθηνότερα ... Το απαγορεύει κανείς?

    1. avatar vasanizomai

      μπορεις αλλά θα ισχύει μόνο η αστική ευθύνη(δηλαδή αν στο κλέψουν η σου κάνουν απόπειρα κλοπής η σου σπάσουν τζάμια) δεν σε αποζημιώνει η εταιρία.

  4. avatar Anestis

    Επιβεβαιώνω το σχόλιο του κ. Παπαδόπουλου. Για την εν λόγω επιχειρηματική πρόταση διάβασα σχετικό άρθρο στη Ναυτεμπορική (περίπου Ιαν. 2011), στην ηλεκτρονική έκδοση της Ημερησίας (περίπου Οκτ. 2010). Επίσης, ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης εταιρείας σε άρθρο του σε έντυπο της ασφαλιστικής αγοράς παρουσίασε αναλυτικά τη πρόταση ΣΔΙΤ που έχει υποβάλλει στο Ελληνικό Δημόσιο. Το θέμα μου προξένησε ιδιαίτερο επιστημονικό ενδιαφέρον γιατί αφορά ΣΔΙΤ παροχής υπηρεσίας σε έναν κλάδο με υψηλή προστιθέμενη αξία για την Ελληνική Οικονομία.

  5. avatar Γεωργιος Παπαδοπουλος

    Η παραπάνω λύση που περιγράφεται για τη διαδικασία διαπίστωσης των ανασφάλιστων οχημάτων καθώς και η ανάπτυξή της με τη δημιουργία αντίστοιχης βάσης δεδομένων έχει ήδη κατατεθεί υπό μορφή ΣΔΙΤ στην Ειδικη Γραμματεία ΣΔΙΤ από τον ΟΚΤΩΒΡΙΟ 2010 εκ μέρους της εταιρίας ΣΕΤΑΟ ΕΠΕ, στην οποία μάλιστα έχει απονεμηθεί από τον ΟΒΙ το δικαίωμα της αποκλειστικής πνευματικής ιδιοκτησίας του υπόψη συστήματος. ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΤΙ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΤΑΟ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 100% ΑΠΟ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥ 2010 ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ 485 εκατ. ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΒΑΡΩΝ ΚΑΘΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ (ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΚΤΕΟ, ΚΑΡΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ, ΠΡΑΣΙΝΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ κ.λ.π.). ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΚΤΕΟ, ΚΑΡΤΑΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΗ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ. ΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΟΣΤΟΣ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΟΦΕΛΟΣ!!!!!!!! ΑΣ ΚΙΝΗΘΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

  6. avatar leonheart

    καιρός ήταν!!!!!

    1. avatar Powerfull

      Θες να μου εξηγήσεις γιατί εγώ που κυκλοφορώ το αμάξι μου μόνο για 4 μήνες το καλοκαίρι θα πρέπει να πληρώσω 12 μήνες ασφάληση, όπως θα με υποχρεώσει να κάνω το νέο μέτρο; Δηλαδή δεν φτάνει που με εκμεταλεύονται με το να μου χρεώνουν τέλη κυκλοφορίας για όλο το έτος, όσο καιρό και αν κυκλοφορώ (γιατί αν εγώ παραδώσω πινακίδες και τις πάρω τον Ιούνη, δεν μου επιστρέφει κανείς τα μισά τέλη), τώρα θα με βάζουν με το ζώρι να πληρώσω και 12 μήνες ασφάλιση; Και εσένα αυτό σου ακούγεται λογικό;

      1. avatar vasanizomai

        κάνεις 6μηνο μετά το ακυρώνεις για οσο διαστημα δεν το θές και σου επιστρέφει τα υπολοιπα χρήματα πισω ο ασφαλιστης σου.

      2. avatar fafneer

        ασφάλιση μπορείς να πληρώσεις για 4 μήνες αν θες!!!!!

  7. avatar Danai

    Καλό είναι να έχεις ασφαλισμένο το αυτοκίνητό σου δε λέω. Από την άλλη εμένα μόλις μου ήρθε η ασφάλεια 600 ευρώ να πληρώσω. Με τέτοια κρίση που υπάρχει είναι εύκολο; Πρέπει και οι ασφαλιστικές να κατεβάσουν λίγο τα ασφάλιστρα, όμως δεν το κάνουν!

    1. avatar vasanizomai

      ανάλογα τις καλύψεις που έχεις βάλει

    2. avatar paixths4

      εχει και πιο φτηνες ασφαλιστικες ψαξου λιγο.κανε ερευνα αγορας.εγω δινω 288 ολο τον χρονο και εχει τα παντα σε θυγατρικη μιας τεραστιας ασφαλιστικης...

      1. avatar vasanizomai

        μήπως έχεις έδρα επαρχία?? γιατί αυτές οι τιμές σε 6μηνο και εδρα αθήνα δεν υπαρχουν. εκτός και αν είναι κανένα ιχε 500 κυβικών χωρίς καμία κάλυψη.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει