Το ChatGPT είναι επίσημα μια μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη. Η εταιρεία επιτρέπει την παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο σε συνομιλίες για συνδρομητές επί πληρωμή (μαζί με τους χρήστες της λίστας αναμονής του SearchGPT), ενώ η δωρεάν χρήση του, από επιχειρήσεις και εκπαιδευτικούς, θα ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες.
Η ενσωμάτωση της διαδικτυακής αναζήτησης του ChatGPT κλείνει τελικά ένα βασικό ανταγωνιστικό κενό με τους ανταγωνιστές όπως το Microsoft Copilot και το Google Gemini, οι οποίοι προσφέρουν εδώ και καιρό πρόσβαση στο διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο στις συνομιλίες τεχνητής νοημοσύνης τους.
Η νέα λειτουργία αναζήτησης θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες ChatGPT: iOS, Android και εφαρμογές γραφείου για macOS και Windows. Η λειτουργικότητα αναζήτησης δημιουργήθηκε με «ένα μείγμα τεχνολογιών αναζήτησης», συμπεριλαμβανομένου του Bing της Microsoft, δήλωσε ο επικεφαλής αναζήτησης του ChatGPT της OpenAI, Adam Fry,.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το theverge.com, το συγκεκριμένο μοντέλο αναζήτησης είναι μια βελτιωμένη έκδοση του GPT-4o, ενώ αρχικά κυκλοφόρησε σε 10.000 δοκιμαστικούς χρήστες ως πρωτότυπο με την ονομασία SearchGPT τον Ιούλιο.

Ο εκπρόσωπος της OpenAI, Νίκο Φέλιξ, δήλωσε ότι ακόμη και με ενεργή τη ζωντανή αναζήτηση, η εταιρεία θα συνεχίσει να ανανεώνει τα δεδομένα εκπαίδευσής της για να «διασφαλίσει ότι οι χρήστες μας έχουν πάντα πρόσβαση στις τελευταίες εξελίξεις», αλλά αυτό είναι «διακριτό» από την εκπαίδευση των μοντέλων της εταιρείας.
Αυτή η εκτόξευση έρχεται καθώς η αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη ενισχύεται σε όλους τους τεχνολογικούς γίγαντες. Η Meta φέρεται να αναπτύσσει τη δική της λύση αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη, ενώ η Google επέκτεινε πρόσφατα τη λειτουργία επισκόπησης με τεχνητή νοημοσύνη σε περισσότερες από 100 χώρες.
Αυτός είναι ένας σαφής λόγος για τον οποίο ένας χρήστης μπορεί να επιλέξει το ChatGPT αντί για την Αναζήτηση Google: δεν υπάρχει ακαταστασία από διαφημίσεις ή προωθούμενα ερωτήματα που είναι καρφιτσωμένα στην κορυφή.
Ενώ η Google κερδίζει πολλά χρήματα από τις διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, ο Fry δήλωσε ότι επί του παρόντος δεν υπάρχουν «σχέδια» για διαφημίσεις στο ChatGPT. Παρόλα αυτά, η λειτουργία της αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο δαπανηρή από την παραδοσιακή αναζήτηση, και δεν είναι ακόμη σαφές πώς το OpenAI θα τη χρηματοδοτήσει για τους δωρεάν χρήστες. Ο Felix δήλωσε ότι οι δωρεάν χρήστες θα έχουν «κάποια όρια στο πόσο συχνά μπορούν να χρησιμοποιούν τα τελευταία μοντέλα αναζήτησης».