Δεν πρόκειται να ξαναπογειωθεί κανένα από τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου T2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας σαν αυτό που κατέπεσε στις 27 Δεκεμβρίου και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο έμπειρος 40χρονος πιλότος, επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας επιστρέφοντας στη μονάδα του, στην Καλαμάτα, μετά από «άσκηση συντήρησης».

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Newsbeast, τα τζετ που εκπαίδευαν τους Ικάρους και τους νέους Ανθυποσμηναγούς μας εδώ και περίπου μισό αιώνα θα αποσυρθούν άμεσα δια παντός και κανένας ένστολος δεν πρόκειται να πετάξει και πάλι με αυτά. Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι απόφαση για την απόσυρσή τους είχε παρθεί εδώ και καιρό, ωστόσο μετά το δυστύχημα, επιταχύνονται οι σχετικές διαδικασίες. Η Πολεμική Αεροπορία είχε αποκτήσει 40 αεροσκάφη τύπου T2 το 1972, ωστόσο σε πτητική κατάσταση βρίσκονταν μέχρι πρότινος μόλις τα 4 και μάλιστα τα τρία από αυτά πετούσαν την ημέρα του δυστυχήματος.

Τα υπέργηρα T2, που είχαν αναπτυχθεί κυρίως για τις Ένοπλες Δυνάμεις των Ηνωμένων Πολιτειών από την εταιρεία North American Aviation, θ’ αντικατασταθούν από τα σύγχρονα ιταλικά εκπαιδευτικά αεροσκάφη Leonardo M-346. Ήδη έχουμε πάρει τέσσερα, με το τελευταίο εξ αυτών να προσγειώνεται στην Καλαμάτα λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Συνολικά η χώρα μας θα λάβει 10 νέα αεροσκάφη M-346 έως το τέλος του 2024, με την 120η Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος της Καλαμάτας, να μετατρέπεται σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης νέων αεροπόρων ξένων χωρών. Το Μ-346 είναι ένα δικινητήριο, διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος νέας γενιάς που φέρει πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο και ηλεκτρονικά συστήματα.

Έχει μήκος 11.49 μ., άνοιγμα φτερών 9.72 μ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα ανά ώρα κάνοντας χρήση δύο κινητήρων turbofan τύπου Honeywell F124-GA-200. Παράλληλα, έχει εμβέλεια 1.925 χιλιομέτρων και μπορεί να πετά για 4 ώρες φέροντας τρεις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως η ελληνική Πολεμική Αεροπορία ήταν η μοναδική στον δυτικό κόσμο που διατηρούσε έως σήμερα αεροσκάφη Τ2 σε υπηρεσία.