Οργή και αγανάκτηση έχει προκαλέσει μία σερβιτόρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία αποκάλυψε μέσω TikTok ένα περιστατικό «απάτης» από δύο πελάτες που φέρεται να εκμεταλλεύτηκαν το σύστημα επιστροφών στο εστιατόριο, καταναλώνοντας τα γεύματα σχεδόν στο σύνολό τους – μόνο και μόνο για να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων, επειδή δήθεν δεν τους άρεσαν.

Η σερβιτόρα, με το ψευδώνυμο @girlypopzonly στην πλατφόρμα, εξηγεί στο viral βίντεό της ότι ένα ζευγάρι παρήγγειλε περίπου «επτά διαφορετικά πιάτα» και κάθε φορά παραπονιόταν πως το φαγητό ήταν «αηδιαστικό» – αλλά μόνο αφού είχαν καταναλώσει το μεγαλύτερο μέρος του. «Να σημειώσω ότι δεν είμαστε μπουφές. Δεν δουλεύουμε σε μπουφέ», τονίζει η ίδια από την κουζίνα του εστιατορίου, όπου φαίνεται να βιντεοσκοπεί το περιστατικό, όπως αναφέρει η Nypost.

Περιγράφει πως η πελάτισσα επέστρεψε το μισό της μπέργκερ, έχοντας ήδη καταναλώσει όμως όλες τις τηγανητές πατάτες. «Εντάξει», λέει η σερβιτόρα, «δεν της άρεσε το μπέργκερ, αλλά της άρεσαν οι πατάτες. Το πήρα πίσω και το αφαίρεσα από τον λογαριασμό».

Στη συνέχεια, όμως, η ίδια πελάτισσα δοκίμασε τη γαριδομακαρονάδα του συνοδού της, για να πει αργότερα ότι δεν της άρεσε ούτε αυτό. «Η γαριδομακαρονάδα είναι μισοφαγωμένη. Έχουν μείνει τρία ζυμαρικά στο πιάτο», λέει εξοργισμένη στο βίντεο. Όπως αναφέρει, κάθε φορά που περνούσε δίπλα από το τραπέζι, οι πελάτες γελούσαν κοροϊδευτικά. «Με κοιτούν και γελούν. Κάθε φορά που περνάω, κάνουν χε χε», περιγράφει.

Στο τέλος του βίντεο, η σερβιτόρα επισημαίνει πως τέτοια περιστατικά είναι πλέον συχνό φαινόμενο. «Όταν πηγαίνετε σε εστιατόρια, παραγγέλνετε ένα σωρό πιάτα; Λέτε “ας τα φάμε και μετά τα επιστρέφουμε”; Γιατί αυτό έχει γίνει κανονικότητα;», αναρωτιέται.

Οι αντιδράσεις του κοινού στο βίντεό της

Το κοινό αντέδρασε με οργή. «Πρέπει να σταματήσουμε να επιτρέπουμε τον κόσμο να κάνει τέτοια πράγματα», σχολίασε ένας χρήστης, ενώ άλλος ανέφερε: «Αν έχει φαγωθεί πάνω από το μισό, δεν δικαιούσαι επιστροφή». Άλλοι κατηγόρησαν τον διευθυντή του εστιατορίου για έλλειψη πρωτοβουλίας. «Ο μάνατζέρ σου δεν τους μίλησε μετά τη δεύτερη επιστροφή;», ρώτησε κάποιος, ενώ άλλος πρόσθεσε: «Αν έχει φαγωθεί το μισό, ο μάνατζέρ μου δεν το διαγράφει. Στην καλύτερη, 10-15% έκπτωση. Αν δεν τους άρεσε, δεν θα το είχαν φάει».

Η @girlypopzonly εξέφρασε την έκπληξή της που ο μάνατζέρ της τελικά συμφώνησε να αφαιρέσει όλα τα πιάτα από τον λογαριασμό, παρά τη σαφή κοροϊδία των πελατών.

Σερβιτόρα

Το φαινόμενο δεν είναι μεμονωμένο. Η 22χρονη Τζάνετ, σερβιτόρα από την αμερικανική ενδοχώρα, είχε γίνει viral νωρίτερα την άνοιξη όταν μια παρέα εφήβων όχι μόνο δεν της άφησε φιλοδώρημα, αλλά της έγραψε στο χαρτί της απόδειξης και ένα ειρωνικό σχόλιο.

«Έχει γίνει συνήθεια πλέον να μην παίρνω τίποτα για τη δουλειά μου», είχε δηλώσει η ίδια στο Newsweek, εξηγώντας πως τέτοιου είδους συμπεριφορές αποτελούν καθημερινότητα στον χώρο της εστίασης.

Σε TikTok και Reddit, ολοένα και περισσότεροι εργαζόμενοι στην εστίαση καταγγέλλουν παρόμοιες εμπειρίες από πελάτες που είναι όχι απλώς αγενείς, αλλά κακόβουλοι και εκμεταλλεύονται ασύστολα το σύστημα.